Toon posts:

P3 500@600mhz cooling?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb dus een p3 500 en wil em op 600mhz laten draaien. Hiervoor lijkt het me wel zo verstandig een aparte cooler aan te schaffen.
(of hoeft dat niet)
Welke cooler zal ik moeten nemen?
En moet ik dan die processor kapje openbreken?

Hij wordt nu ongeveer 35-42 graden.

Hoop op een response cya...

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Je moet zo'n alpha coolertje kopen, is geloof ik een goeie, dat kapje hoeft er d8 ik niet af

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Koop eerst eens zo'n thermometertje om te weten hoe heet je processor maximaal wordt.
Zo lang je nog geen 50 graden in zicht hebt is er niets aan de hand, wil je op safe spelen dan kun je beter een ander koelertje aanschaffen. Je kunt daarvoor inderdaad een alpha nemen maar daar betaal je maar liefst zo'n 125 pieken voor. Je kunt ook een iets goedkopere koeler kopen die ook goed koelt, zolang je maar iets koopt met een dual fan (aangenomen dat je retail fan een enkele koeler is) dan heb je zo goed als altijd een koudere processor.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx i have got my Mojo!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

gewoon eerst proberen hoe heeft ie wordt. Als ie echt TE warm gaat worden, dan meer koeling aanschaffen.

Wat ook heel belangerijk is, is koelprut en een paar fans die langs je processor blazen.
Gewoon voor een goede luchtstroom zorgen dan is ie een stuk frisser

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

als je een open heatsink hebt kan je er zonder veel moeite een grotere fan op schroeven (60*60*25) als 'ie er een beetje naast blaast is datjammer maar de capaciteit van zo'n dikkere fan is is zomaar 4*beter =dus wind winst =koeler (en toch veel goedkoper dan een knip en klare)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1