Toon posts:

[XENDESKTOP & XENAPP] aantal vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben druk bezig om een testomgeving op te zetten (VDI) met Xendesktop (1 vhd) en dit via de webinterface beschikbaar te maken.

De applicaties los en de desktop (XP) werken perfect los van elkaar, allemaal in 1 interface en zonder problemen.

Alleen nu loop ik vast op het integreren van deze pakketten. Ik heb de client van xenapp voor hosted applicaties geinstalleerd alleen het nadeel daarvan is dat hij met elke gebruiker (immers een nieuw profiel) de setup probeert af te ronden. Hierna moet ik alsnog fysiek inloggen in xenapp om de applicaties netjes in mijn start menu te krijgen.

Ik heb dit geprobeerd op te lossen met password manager van Citrix, alleen loop ik vast met de certificaten en blijf ik het 1e probleem krijgen.

Hebben meer mensen ervaring om de 3 zaken (Desktop, Applicaties en Profiel) bij elkaar te voegen? is roaming profile een optie? heeft citrix hier los een tool voor? en is er een manier om Single Sign On voor elkaar te krijgen?

Er zijn gelukkig genoeg PDF's vanuit Citrix, maar allemaal voor losse installs en niet voor dit complete plaatje.

Alvast bedankt!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:26

backupdevice

No Risk , Full Push

Is RES niet een idee?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eerste vraag: wat heeft Password manager te maken met het complementeren van je profiel? niets dus.

Jouw probleem komt dus omdat je een schoon profiel hebt waarbij de diverse instellingen en configuraties van de applicaties in het gebruikers profiel ontbreken. Zodra je de applicatie start zal deze merken dat de registry incompleet is en de setup proberen af te ronden. Bekend verschijnsel. Er zijn een aantal mogelijkheden om dit op te lossen:
- gebruik maken van een mandatory of roaming profile waarin alle instellingen al goed staan. Je zal hiervoor bijv. je Default profile moeten aanpassen. Lastig en complex.
- *.reg keys inschieten zodra de gebruiker inlogt. Lastig en hoe check je dat de key al ingeschoten is?
- Ga eens zoeken naar Flex Profiles. Maar als je het jezelf makkelijk wilt maken: RES Powerfuse. Hierbij kan je bij elke sessie, gebruiker of applicatie de gewenste keys eenmalig of herhalend inschieten zodat de applicatie goed geconfigureerd is en dus correct zal werken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Microkid schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:16:
Jouw probleem komt dus omdat je een schoon profiel hebt waarbij de diverse instellingen en configuraties van de applicaties in het gebruikers profiel ontbreken. Zodra je de applicatie start zal deze merken dat de registry incompleet is en de setup proberen af te ronden. Bekend verschijnsel.
Ik ben niet bekend met VDI, maar je zou verwachten dat de setup van de applicatie (mits in install mode) deze reg-entry's toch in de shadowkeys zou moeten plaatsen?

Mocht het userprofiel dan de keys missen, dan worden ze vanuit de shadowkeys automatisch gekopieerd? (Of gaat VDI hier compleet anders mee om).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Je zou verwachten dat hij dit zou doen ja.

Ik heb natuurlijk roaming profiles ingesteld en dit werkt tot zo ver dat de standaard zaken worden opgeslagen. (profiel instellingen)

het probleem is dat de Xenapp client install voor dat hij het profiel laad een setup deel afrond, iets wat hij niet doet zodra ik de template maak en/of aanpas. (immers gebruikt deze VDI omgeving 1 XP image voor alle desktops)

het password manager deel komt pas bij Citrix Xenapp van pas. Dit zou ervoor moeten zorgen dat single sign on mogelijk gemaakt wordt. Zodra ik dus inlog op de VDI krijg ik mijn XP voor mij met profiel instellingen (roaming profile).
Daarna zal password manager voor mij de credentials van xenapp (o.a.) opvragen en invoeren in Xenapp zodat de applicaties in het start menu komen en desktop (waartoe de gebruik rechten heeft)

het deel wat nu niet werkt is dat xenapp los om credentials vraagt (na dze ingevoerd te hebben werkt dit perfect) en de xenapp voor het profiel te laden een eind setup krijgt.

Het doel natuurlijk is om het profiel/OS en applicaties los te houden en dit samen te brengen zodra de gebruiker inlogt in de VDI.

RES zou de oplossing kunnen zijn, maar dit moet ook met citrix kunnen in de vorm van password manager (zit bij de licentie in).

ik ben bang dat te weinig mensen hiermee bezig zijn en tegen problemen aanlopen...ik zal deze post up to date houden.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:58:
Daarna zal password manager voor mij de credentials van xenapp (o.a.) opvragen en invoeren in Xenapp zodat de applicaties in het start menu komen en desktop (waartoe de gebruik rechten heeft)
Wederom begin ik met een discaimer dat ik geen VDI ken, maar waarom installeer je geen PNAgent in je VDI? Dan verzorgt deze wel de single-sign-on naar Xenapp wel op, de PNAgent zorgt er dan wel voor dat de icoontjes in het startmenu komen.

De Citrix Password manager is eigenlijk enkel bedoeld voor:

Single Sign On naar 3-party applicaties
Self Provisioning van userpasswords
Het "delen" van een desktop op een werkplek tussen meerdere users (Hot Desktop)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik ook geprobeerd, alleen deze client (wel in combinatie geinstalleerd met xenapp client voor hosted apps) maar deze moet je ook 1 malig 'activeren' in een profiel.

ik heb begrepen dat dit programma ook soort van is vervangen voor de password manager client, ik heb in ieder geval aardig wat moeite moeten doen om de losse client PNA te vinden op de DVD....de GUI laat je niet toe deze te installeren op een XP client

Als ik ergens een fout maar hoor ik dit ook graag.......ik zal de omgeving opnieuw installeren en kijken of ik ergens een fout heb gemaakt met de XP desktop.
Pagina: 1