AMD Turion 64 X2 RM-72 - AMD Athlon 64 X2 QL-64 2

Pagina: 1
Acties:

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-05 12:29
Beste Moderators,

Ik heb gezocht naar de mogelijkheid om jullie een pm te sturen, echter heb ik die optie niet gevonden. Vandaar via deze weg het volgende:

Ik heb weldegelijk onderzoek gedaan naar de processoren. Daar kwam echter uit dat beide processoren eigenlijk gelijkwaardig zijn. Tevens heb ik op internet vernomen dat je bij een laptop beter voor de Turion kon gaan. Deze was laptop-gericht en zuiniger. Mijn vraag aan mede-forummers was of dit verhaal klopt. Want weer andere bronnen zeggen dat het niets uitmaakt.
Vandaar dat ik jullie mening wilde.
Tevens kon ik geen antwoord vinden over een gelijkwaardige Intel-processor, gezien geen Intel-processor 2100MHz en 1MB L2 Cache heeft - Bron

[ Voor 8% gewijzigd door RHPJS op 10-06-2009 08:41 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26
Hier kun je zien hoe alles presteert:
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Dat je geen Intel vind, dat klopt. Echter is het GHz-en tijdperk al lang voorbij. Punt is dat Intel per kloktik meer uitvoerd en een 2GHz Intel processor is dan ook sneller als een 2,1GHz AMD processor.

Het verhaal over de Turion is ook verleden tijd. Vroagâh had je processoren die van desktop processoren waren afgeleid en veel energie verbruikten. Intel kwam met de Pentium M(obile) en AMD volgde met de Turion. In een later stadium heeft AMD de Athlon-naam leven ingeblazen als budgetprocessor, ook in notebooks. De QL-series zijn gewoon zuinige processoren en zijn dan eigenlijk ook gewoon Turion processors (zelfde core) met een andere naam.

PM (PrivateMessage) hebben we niet, dat heet hier DM (DirectMessage). Die kun je vinden in het profiel van iemand, of onder iemand zijn avatar. Zie ook het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif icoon onder mijn avatar.

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 10-06-2009 09:10 ]

• RHPJS
Bedankt voor je reactie. Echter staat de RM-72 daar niet bij. Dus in principe maakt het niet uit welke van de twee processoren ik neem?
Trouwens, ik dacht dat AMD vroeger meer deed per kloktik.
Maar zal even naar de specs kijken voor een vergelijking voor een Intel processor.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26
RHPJS schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:44:
Bedankt voor je reactie. Echter staat de RM-72 daar niet bij. Dus in principe maakt het niet uit welke van de twee processoren ik neem?
Trouwens, ik dacht dat AMD vroeger meer deed per kloktik.
Maar zal even naar de specs kijken voor een vergelijking voor een Intel processor.
Het hangt puur van de architectuur af. Met de AMD Athlon 64 was AMD per kloktik veel beter als de Pentium 4. Met de Core 2 Duo van Intel waren de rollen weer omgekeerd. De Phenom II van AMD was dan weer gelijkwaardig, maar de Core i7 doet weer meer per kloktik.

Maar de RM-72 staat er wel tussen hoor, maar ze presteren ook identiek en zijn ook identiek aan elkaar.

• RHPJS
Dus als ik het goed begrip presteren ze vrijwel identiek (afgezien van wat milliseconden).
Nou, dus dan maakt het niets uit? Mooi!