Verwijderd

Topicstarter
hoi allen,

Kreeg vandaag van rofa te horen dat mijn 70-200 2.8 is total-loss is. Nu heb ik gelukkig net enkele dagen daarvoor een kostbaarheden verzekering afgesloten voor mijn foto gear, dit heb ik gedaan bij de abn.

Heeft iemand ervaring met claimen van producten boven de 750 en hebben jullie tips en tricks hoe dit aan te geven om voor zo min mogelijk problemen te zorgen. het laatste waar ik op zit te wachten dat ik mn geld niet terug krijg.

lens is pas enkele weken oud en factuur is netjes aanwezig.
hij is gevallen uit mn camera tas omdat de rits niet goed dicht zat. ongeloofelijk dom maar valt dit onder het kopje voorzichtigheid in de voorwaarden van de abn of is dit gewoon een ongeluk. in hoop op jullie reactie.

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-01 07:50
Ik zou zeggen: Eerlijkheid duurt het langst, als je gewoon aangeeft wat er gebeurt is zijn verzekeringen (vooral als je voor het eerst schade hebt) over het algemeen wel erg schappelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Neo_TGP schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:14:
Ik zou zeggen: Eerlijkheid duurt het langst, als je gewoon aangeeft wat er gebeurt is zijn verzekeringen (vooral als je voor het eerst schade hebt) over het algemeen wel erg schappelijk.
zoiezo wil ik wel gewoon eerlijk zijn, maar ik bedoel meer dat ik moet uitkijken met wat wel en niet te zeggen, niet dat ze dalijk met enge kleine lettertjes komen.
misschien is een getuigen nodig, en hoe zit het met een expert boven de 750 eur?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:08

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik denk dat je toch echt op de site moet zijn van abn-amro. Wij kunnen (bijna) onmogelijk meer weten dan wat ze zelf op de site zeggen in hen voorwaarden.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

Topicstarter
Nomad schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:51:
ik denk dat je toch echt op de site moet zijn van abn-amro. Wij kunnen (bijna) onmogelijk meer weten dan wat ze zelf op de site zeggen in hen voorwaarden.
nee maar gaat meer om ervaringen, of iemand wel is wat heeft geclaimt en of hij of zij problemen tegenkwamen

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:51

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:53:
[...]

nee maar gaat meer om ervaringen, of iemand wel is wat heeft geclaimt en of hij of zij problemen tegenkwamen
Je moet het gewoon niet te ingewikkeld maken. Ik heb (helaas) meermaals wat geclaimed omdat materiaal uit m'n tas is gevallen. Check het nog even in de algemene voorwaarden, maar mijn verzekering dekt dat gewoon. Bij de claim gewoon simpel melden dat de lens total-loss is omdat deze op de grond terecht is gekomen. Hoe lullig het ook klinkt, daar verzeker je je spullen voor :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dikke kans dat je wel een eigen risico hebt. Is vaak zo met val-en-stootschade.

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41
Wellicht onnodig te zeggen, maar je zal vrijwel zeker moeten aantonen dat de lens total-loss is en dat is met de rekening van Rofa. Overleg even met Rofa, wellicht hebben ze vaker hiermee te maken gehad. Grote kans dat er niet eens een expert tussen komt. Sterkte ermee.

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 17:42
Ik heb zelf ook een kostbaarheden verzekering bij de ABN Amro. Heb (gelukkig) nog nooit iets hoeven te claimen. Maar hou ons wel op de hoogte van hoe het afloopt, is altijd interressant :) succes, en inderdaad: hou het zo simpel en eerlijk mogelijk. :)

edit: heb de polis er eens gedownload. Staat het volgende in:

Schade
3.1 Omvang schadevergoeding
Bij volledig verlies of vernietiging van een verzekerd
voorwerp: de voor dat voorwerp in het verzekeringsbewijs
vermelde verzekerde som.
Voor bontwerken, optische instrumenten, foto- en
filmapparatuur, beeld- en geluidsapparatuur,
computerapparatuur en muziekinstrumenten geschiedt de
schaderegeling op basis van nieuwwaarde (zie artikel 1 van de
gemeenschappelijke voorwaarden) tot ten hoogste de voor dat
voorwerp verzekerde som.

3.2 Indien beschadigde voorwerpen voor herstel vatbaar zijn,
wordt de schade vastgesteld op het bedrag van de
herstelkosten, verhoogd met een door de schade veroorzaakte
en door de reparatie eventueel niet opgeheven
waardevermindering. Indien de herstelkosten echter meer
bedragen dan het verschil tussen de waarde onmiddellijk vóór
en onmiddelllijk ná de gebeurtenis wordt het verschil tussen
deze waarden vergoed.

en je kunt de kosten voor het nakijken van je lens ook (gedeeltelijk) vergoed krijgen:

4.1 Kosten
van alle bij de schaderegeling betrokken deskundigen, echter de
kosten van de door de verzekeringnemer benoemde
deskundige worden vergoed tot maximaal de kosten van de
deskundige benoemd door de verzekeraar.

edit 2: let er op dat deze verzekering NIET GELDIG IS als je je apparatuur professioneel gebruikt!

[ Voor 74% gewijzigd door Kwartjuh op 10-06-2009 11:29 ]

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Verwijderd

Topicstarter
BellySM schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:44:
Wellicht onnodig te zeggen, maar je zal vrijwel zeker moeten aantonen dat de lens total-loss is en dat is met de rekening van Rofa. Overleg even met Rofa, wellicht hebben ze vaker hiermee te maken gehad. Grote kans dat er niet eens een expert tussen komt. Sterkte ermee.
ja had het al even gevraagt, hij heeft de lens ook daar gelaten en gaan in gesprek met de expert. dus dat moet goed gaan komen. ik ga het vandaag op de post doen. hopelijk gaat het allemaal goed!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat wel belangrijk is (eigen ervaring); je hebt de nodige zorg in acht genomen. Zolang je er echt niks aan kon doen is er niks aan de hand :) Zit zelf bij interpolis, geen eigen risico en alles netjes en snel afgehandeld. Gewoon eerlijk zijn O-)

Verwijderd

Topicstarter
r0el schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:05:
Wat wel belangrijk is (eigen ervaring); je hebt de nodige zorg in acht genomen. Zolang je er echt niks aan kon doen is er niks aan de hand :) Zit zelf bij interpolis, geen eigen risico en alles netjes en snel afgehandeld. Gewoon eerlijk zijn O-)
maarja. uhmn ik heb een goed beschermde tas maar was me rits vergeten :S... is dat oook zorg in acht nemen.. O-)
iemand ervaring over de looptijd voor het geld gestort wordt?
Pagina: 1