Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet Explorer 8 stukken sneller sinds update KB969897?

Pagina: 1
Acties:

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 23:48

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Vanochtend heb ik enkele Windows updates laten installeren, waaronder:
"KB969897: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 8 voor Windows XP"

Sindsdien lijkt Internet Explorer 8 veel sneller te starten.
Goed nieuws lijkt me (voorheen duurde het ca. 5 seconden voordat IE8 gestart was, nu nog slechts 2).

Maar de update betreft een beveiligingsupdate, dus vraag ik me af of de performance-boost daardoor veroorzaakt wordt.
Er zijn nog meer updates geïnstalleerd, dus wellicht is een andere de oorzaak.

Wie kan er iets van zeggen?
Ik ben in ieder geval véél meer tevreden met de performance nu, want IE8 was in het begin wel erg veel trager dan Firefox 3.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

bverstee schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:07:
Vanochtend heb ik enkele Windows updates laten installeren, waaronder:
"KB969897: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 8 voor Windows XP"

Sindsdien lijkt Internet Explorer 8 veel sneller te starten.
Goed nieuws lijkt me (voorheen duurde het ca. 5 seconden voordat IE8 gestart was, nu nog slechts 2).

Maar de update betreft een beveiligingsupdate, dus vraag ik me af of de performance-boost daardoor veroorzaakt wordt.
Er zijn nog meer updates geïnstalleerd, dus wellicht is een andere de oorzaak.

Wie kan er iets van zeggen?
Ik ben in ieder geval véél meer tevreden met de performance nu, want IE8 was in het begin wel erg veel trager dan Firefox 3.
Een mogelike oorzaak van issues met IE8 is bijvoorbeeld het niet gereggged zijn van bepaalde dll's die ook door IE worden gebruikt. Mogelijk worden deze door andere software uit de registry verwijderd (anti-malware software of de java VM) Als deze dll's in deze beveiligingsupdate zijn vervangen en een nieuwe versie is geregged dan zullen die issues ook meteen zijn opgelost.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 23:48

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:18:
[...]

Een mogelike oorzaak van issues met IE8 is bijvoorbeeld het niet gereggged zijn van bepaalde dll's die ook door IE worden gebruikt. Mogelijk worden deze door andere software uit de registry verwijderd (anti-malware software of de java VM) Als deze dll's in deze beveiligingsupdate zijn vervangen en een nieuwe versie is geregged dan zullen die issues ook meteen zijn opgelost.
Een collega vertelde dat hij geconstateerd had dat IE8 alleen onder XP traag was, niet onder Vista.
Jouw redenatie zou wel eens heel goed kunnen kloppen.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zal een en ander vanavond eens testen/bekijken. Ten minste... als deze update ook voor W7 RC1 is uitgekomen.
Ik ervaar namelijk (nog steeds) dat IE8 (die ik uiteindelijk maar met een 'about:blank' laat opstarten) vele malen trager is dan Firefox (met drie verschillende tabs als homepage, en de nodige scripts er tegen aan).

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-11 20:59

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Alle problemen zijn nu eindelijk weg. IE8 start snel op, tabbladen komt snel tevoorschijn. FTD start nu ook snel op. Iets wat IE8 vertraagde. :)

Mijn standaard browser nu.

• web-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 13:16
Na installatie update start IE8 alleen nog maar op door minimaal 4x snel op enter te klikken. Gewone dubblklik op bureaubladicoon werkt dus niet...... ik ben dit al op 2 pc's tegengekomen. Iemand die dit ook is tegengekomen?

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
web-nl schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:35:
Na installatie update start IE8 alleen nog maar op door minimaal 4x snel op enter te klikken. Gewone dubblklik op bureaubladicoon werkt dus niet...... ik ben dit al op 2 pc's tegengekomen. Iemand die dit ook is tegengekomen?
Ik heb dat ook al twee keer gemaakt. Ik heb deze toen verwijdered (IE8). Was toen wat lui. :O

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-11 19:01
Zal de update ook eens gaan installeren bij iemand waar ik ook ie8 erop heb gezet. Ik vond het toch niet zo snel als ie7 werken (en ben zelf dus nog maar effe niet overgestapt). Wie weet brengt deze update uitkomst.

• web-nl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-10 13:16
Ik heb UAC op de betreffende machines uitgezet, waarna IE8 weer op de gebruikelijke manier opstart.

Verwijderd

Het valt mij niet op dat IE8 na genoemde update sneller is geworden... (WinXP).

Verwijderd

-Skyhawk- schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:42:
[...]

Ik heb dat ook al twee keer gemaakt. Ik heb deze toen verwijdered (IE8). Was toen wat lui. :O
Gewoon UAC uit en je kan IE8 gewoon weer normaal opstarten.

V: Waar staat UAC?
A: Accountbeheer --> en dan links in het menu. afvinken en opnieuw opstarten, en viola IE8 werkt weer :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 14:58 . Reden: typfout ]

Pagina: 1