Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een computer besteld bij cool-prices waar o.a. het moederbord Gigabyte GA-EX58-UD3R in zit en OCZ 6144MB DDR3/1333 PlatinumCL7 KIT. Nu krijg ik te horen van cool-prices dat dit geheugen van OCZ niet compatible is met het Gigabyte moederbord, maar ik vraag mij af of dit ook wel zo is, aangezien ik deze combinatie bij andere systemen van users heb gezien.

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik zou zeggen kijk eens op de site van Gigabyte bij de lijst van ondersteunde geheugenmodules voor dat moederbord, zulk high-end geheugen wordt meestal wel getest op nieuwe borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sefyu schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:40:
Ik zou zeggen kijk eens op de site van Gigabyte bij de lijst van ondersteunde geheugenmodules voor dat moederbord, zulk high-end geheugen wordt meestal wel getest op nieuwe borden.
Dat heb ik al wel gedaan, daar staat idd niet de OCZ bij compatible geheugen (alleen 512 mb versie). Maar als ik bijv onder de UD4P versie kijk van het moederbord, staat er ook in dat alleen de 1 GB modules compatible zijn voor dat moederbord, terwijl Hardware.info wel dat moederbord combineert met OCZ 6GB triple kit. Dus daar word ik ook niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Dat is inderdaad behoorlijk vreemd, ik denk dat het dus wachten wordt op Tweakers met dezelfde combi(ik kan je dus helaas niet helpen, ik heb een 790X-UD4P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
wat ik hier veel lees is dat OCZ en Gigabyte vaak niet lekker samengaan, denk dat dat ook de reden is waarom ze je het vertellen, die QVL is niet voor niks gemaakt he, om niet werkende systemen en andere ellende te voorkomen, zoek dan een setje modules uit die wel in de QVL staan

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 21:29
Toevallig heb ik precies dezelfde combinatie. Ik heb het net binnen en zet het vanavond in elkaar. Ik laat wel weten of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-09 21:29
Het werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik hoor verschillende reacties van verschillende kanten. In ieder geval bedank voor jullie reacties. Ik zit nu te denken om voor de Corsair 6144MB XMS3-1600,DDR3 te gaan... is wel iets duurder maar zijn iig ook goed ( moet trouwens ook nog getest worden of die optimaal werkt). Wat ik gehoord heb is dat idd het OCZ geheugen en Gigabyte moederbord wel werkt, maar dat het geheugen dan niet op de optimale snelheid zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:14
Zelf heb ik ook Gigabyte (GA-MA790GP-DS4H) + OCZ (OCZ Platinum PC8500), omdat ze wat afwijken van de JEDEC specificaties moet je goed je hoofd er bij houden en de juiste informatie invullen in de BIOS.
Pagina: 1