Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa7z
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-08 17:02
Na de laatste 24 uur te hebben geprobeerd om mijn creative Zen X-Fi weer aan de praat te krijgen nadat ik hem aansloot en de melding kreeg dat het MTP Device niet geinstalled kon worden, heb ik werkelijk waar van alles geprobeerd.

1. Reinstallen van alle Creative Software, downloaden van nieuwe versies etc.
2. Uninstallen van de mp3 speler, restart en opnieuw proberen.
3. MTP device kits van Microsoft gedownload, keb er aardig wat gehad niks werkte.
4. Het uninstallen en reinstallen van Windows Media player.
5. Het reinstallen van Windows XP Pro SP3.

Nadat de laatste nog niet werkte heb ik weer alle bovenste opties geprobeerd op me nieuwe installatie. Niks lijkt te werken, ik heb tientallen topics gezien met "oplossingen" maar werkelijk niks werkt. Troubleshoot van Creative zegt er vrij weinig over en andere sites zeggen allemaal dat het probleem aan WMP11 ligt en dat je rollback moet doen naar WMP10, alleen dat werkt niet hier op SP3.

Ik weet werkelijk niet meer wat ik moet doen om hem weer aan de praat te krijgen, en aangezien ik vrijdag met de trein richting Berlijn vertrek zou ik heeel graag wat nieuwe muziek erop hebben staan om de rit wat dragelijker te maken :)

ps. Hij heeft eerst wel gewerkt op me oude XP install maar na een reinstall paar weken terug en een tijdje geen nieuwe muziek erop hebben te gezet kwam ik er gister achter dat hij niet meer werkte. Dus het is niet dat hij nooit heeft gewerkt ^^

*UPDATE

heb net iets van een oudere MTP device driver geprobeerd, nu word die wel herkend in devices maar hij werkt nog steeds niet. Hij geeft geen foutmelding meer maar Creative Center, WMP of Winamp kunnen hem allemaal niet zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Sa7z op 10-06-2009 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Probeer je USB-drivers eens opnieuw te installeren. Probeer ook eens een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa7z
RoD schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:45:
Probeer je USB-drivers eens opnieuw te installeren. Probeer ook eens een andere pc.
Ik heb me USB drivers al een paar keer uninstalled en reinstalled. Vergeten erbij te zetten ^^. Andere pc is niet voor de hand hier, alleen mijn eigen pc.

[ Voor 5% gewijzigd door Sa7z op 09-06-2009 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou toch eens kijken of je een andere pc even kunt gebruiken. Is wel handig om te weten of ie het daar dan ook niet doet :)

Zit er trouwens een reset-functie op het ding? (Dus geen restart, maar een reset naar factory defaults)

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 09-06-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa7z
RoD schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:49:
Ik zou toch eens kijken of je een andere pc even kunt gebruiken. Is wel handig om te weten of ie het daar dan ook niet doet :)

Zit er trouwens een reset-functie op het ding? (Dus geen restart, maar een reset naar factory defaults)
zit erop, geprobeerd en werkt niet. Aangezien hij eerst wel zonder problemen werkte, en als ik de Creative MP3 Player Recovery Tool gebruik, en ik sluit hem aan zegt die Zen X-FI found, maar zodra die de firmware wil updaten dan kan die hem opeens niet meer vinden...

UPDATE

heb net iets van een oudere MTP device driver geprobeerd, nu word die wel herkend in devices maar hij werkt nog steeds niet. Hij geeft geen foutmelding meer maar Creative Center, WMP of Winamp kunnen hem allemaal niet zien.

[ Voor 16% gewijzigd door Sa7z op 10-06-2009 00:55 ]