Ik loop tegen een probleem aan met de install van een Dell Cerc sata raid in mn servertje. Er zitten 3 schijven van 1tb in, in een raid 5 array. Deze is nu vrolijk aan het builden/verifyen ( wat trouwens echt verschrikkelijk lang duurt, na 1 uur is hij op 5%...). Maar ik kan ondertussen niet booten. Als ik de manual goed begrijp, kan ik na het aanmaken van de array wel gelijk een os installeren.
Nu boot hij de Adaptec controller kernel. Hij herkend de schijven en de array goed, en geeft aan:
'Bios installed successfully' Daarna niks.. hij blijft met een knipperende cursor komen maar boot niet veder. In de bios staat de cdromspeler als 1st boot, en hij word in de bios herkend. Maar probeert dus niet te booten..
Even voor de duidelijkheid, hij hangt dus niet, hij blijft namelijk wel vrolijk builden, maar krijg hem dus niet geboot..
Iemand hier ervaring mee?
Nu boot hij de Adaptec controller kernel. Hij herkend de schijven en de array goed, en geeft aan:
'Bios installed successfully' Daarna niks.. hij blijft met een knipperende cursor komen maar boot niet veder. In de bios staat de cdromspeler als 1st boot, en hij word in de bios herkend. Maar probeert dus niet te booten..
Even voor de duidelijkheid, hij hangt dus niet, hij blijft namelijk wel vrolijk builden, maar krijg hem dus niet geboot..
Iemand hier ervaring mee?
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1