Verwijderd

Topicstarter
hey

Al een paar week worstel ik met mijn computer, omdat hij vast loopt tijdens het gamen. Het opstarten van de computer gaat normaal, de pc runt alle programma's vloeiend (behalve 3dmark06 zelfde verhaal als bij de games). Msn, Internet explorer allemaal geen probleem. Dan start ik een spel op ik kom nog gewoon in het menu, en k kan een map kiezen, hij laad hem gewoon, maar dan zit ik in het spel dan heb ik ongeveer 5seconden (als ik msn etc aan heb), en 30~40 seconden(zonder andere programma's) te spelen en dan loopt de computer vast, soms gepaart met bluescreen maar die zie ik maar halve tel en dan is men computer uit. Dus ik heb geen tijd om de BSOD - code te noteren wat het niet makkelijker maakt

Wat heb ik gedaan:
- stekkers gecontroleerd
- gecontroleerd of het geheugen goed in het moederbord zit
- voeding door gemeten
- opstarten zonder overbodige hardware
- opstarten met 1 bankje
- opstarten met ander bankje
- Logboek check alleen een DCOM foutmelding maar dat staat los hiervan ivm. tijdstip
- mem-test gedaan.
- CCcleaner z'n werklaten doen
- Windows opnieuw geinstalleerd
- andere versie van windows geinstaleerd

Tot nu toe zonder resultaat.

Mijn systeem bevat een:

- MSI p35 Platinum Combo (ddr2/ddr3 support)
- OCZ 2gb ReaperX 1333mhz ddr3
- Zalman ZMP600-HP
- Intel E6750
- nVidia 8800GTS XXX
- WD 36.7gb Raptor
- Seagate barracuda 320gb

en draait op windows XP professional.

Ik heb mijn processor van 2.66ghz naar 3.6ghz overgeclockt, toen liep de pc wel minder snel vast?? stressed 40~45graden, idle 25graden.

Help...

Mvg Justin

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Probeer misschien eens een ander PCI-e slot voor je grafische kaart. Als dat niet help probeer misschien ook eens een bios/driver update.

[ Voor 129% gewijzigd door egonolieux op 03-12-2011 21:43 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt het automatisch opnieuw opstarten bij een BSOD ook uitschakelen waardoor je de foutcode op kunt schrijven en kunt gaan googlen. Verder eens de voorgestelde BIOS-update doen en ook je chipset en videokaart drivers eens updaten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
oke, dan zet ik die i.i.g. uit en ik heb geen floppy drive meer :O dus de bios update word lastig de rest ga ik uitproberen, hopen dat dat wil

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:08:
oke, dan zet ik die i.i.g. uit en ik heb geen floppy drive meer :O dus de bios update word lastig de rest ga ik uitproberen, hopen dat dat wil
Volgens mij is een bios update ook perfect met een CD-rom te doen. Stel gewoon je boot priority of CD-DVD.

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:45
Bij veel nieuwere PC's kun je een BIOS update ook via een USB-stick doen. Bij mijn PC bijvoorbeeld zit er een BIOS-updateprogramma in het BIOS zelf ingebakken. Zet de file voor het nieuwe BIOS op een USB-stick, ga bij het booten naar de BIOS setup, en laat het updateprogramma de file van de USB-stick halen.

Kijk eens in de handleiding van je moederbord, daarin staat beschreven op wat voor manier je het BIOS kunt updaten, en een floppy-drive is daarbij vast niet verplicht.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als het goed is heeft MSI net als Asus een programmaatje om vanuit Windows een BIOS-update te kunnen doen, daar zou je ook even naar op zoek kunnen gaan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er bijna uit, het is waarschijnlijk niet mijn geheugen/moederbord. Het is mn videokaart, ik weet niet of dat ook die BSOD kan veroorzaken maar als men computer uitvalt (tot nu toe al weten te rekken tot bijna half uur) dan is men videokaart gloeiend heet dus die heb ik terug van 560mhz naar 500mhz terug geclockt, toen deed hij het nog weer wat beter.

(BIOS word nu ge-update)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:42
wellicht dat je er nog een keer een andere koeler op kan zetten of dat je de airflow in je kast kan verbeteren. Wat geeft HWmonitor ofzo aan als temperatuur van je grafische kaart? extreme temperaturen kunnen weldegelijk een BSOD veroorzaken.

[ Voor 14% gewijzigd door Rupie op 15-06-2009 17:12 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Het hoogste (wat ik gezien heb) is 60graden maar dat was al na de reboot. een kameraad van me zei dat de pasta waarschijnlijk opgedroogd is dus ik zal die maar is vervangen en dan knal ik er meteen wel een andere koeler op.

kijken of het dan beter word.

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

en? is het ondertussen opgelost? aangezien er al een week geen nieuws meer is.

[ Voor 41% gewijzigd door egonolieux op 26-06-2009 00:19 ]

Pagina: 1