hey
Al een paar week worstel ik met mijn computer, omdat hij vast loopt tijdens het gamen. Het opstarten van de computer gaat normaal, de pc runt alle programma's vloeiend (behalve 3dmark06 zelfde verhaal als bij de games). Msn, Internet explorer allemaal geen probleem. Dan start ik een spel op ik kom nog gewoon in het menu, en k kan een map kiezen, hij laad hem gewoon, maar dan zit ik in het spel dan heb ik ongeveer 5seconden (als ik msn etc aan heb), en 30~40 seconden(zonder andere programma's) te spelen en dan loopt de computer vast, soms gepaart met bluescreen maar die zie ik maar halve tel en dan is men computer uit. Dus ik heb geen tijd om de BSOD - code te noteren wat het niet makkelijker maakt
Wat heb ik gedaan:
- stekkers gecontroleerd
- gecontroleerd of het geheugen goed in het moederbord zit
- voeding door gemeten
- opstarten zonder overbodige hardware
- opstarten met 1 bankje
- opstarten met ander bankje
- Logboek check alleen een DCOM foutmelding maar dat staat los hiervan ivm. tijdstip
- mem-test gedaan.
- CCcleaner z'n werklaten doen
- Windows opnieuw geinstalleerd
- andere versie van windows geinstaleerd
Tot nu toe zonder resultaat.
Mijn systeem bevat een:
- MSI p35 Platinum Combo (ddr2/ddr3 support)
- OCZ 2gb ReaperX 1333mhz ddr3
- Zalman ZMP600-HP
- Intel E6750
- nVidia 8800GTS XXX
- WD 36.7gb Raptor
- Seagate barracuda 320gb
en draait op windows XP professional.
Ik heb mijn processor van 2.66ghz naar 3.6ghz overgeclockt, toen liep de pc wel minder snel vast?? stressed 40~45graden, idle 25graden.
Help...
Mvg Justin
Al een paar week worstel ik met mijn computer, omdat hij vast loopt tijdens het gamen. Het opstarten van de computer gaat normaal, de pc runt alle programma's vloeiend (behalve 3dmark06 zelfde verhaal als bij de games). Msn, Internet explorer allemaal geen probleem. Dan start ik een spel op ik kom nog gewoon in het menu, en k kan een map kiezen, hij laad hem gewoon, maar dan zit ik in het spel dan heb ik ongeveer 5seconden (als ik msn etc aan heb), en 30~40 seconden(zonder andere programma's) te spelen en dan loopt de computer vast, soms gepaart met bluescreen maar die zie ik maar halve tel en dan is men computer uit. Dus ik heb geen tijd om de BSOD - code te noteren wat het niet makkelijker maakt
Wat heb ik gedaan:
- stekkers gecontroleerd
- gecontroleerd of het geheugen goed in het moederbord zit
- voeding door gemeten
- opstarten zonder overbodige hardware
- opstarten met 1 bankje
- opstarten met ander bankje
- Logboek check alleen een DCOM foutmelding maar dat staat los hiervan ivm. tijdstip
- mem-test gedaan.
- CCcleaner z'n werklaten doen
- Windows opnieuw geinstalleerd
- andere versie van windows geinstaleerd
Tot nu toe zonder resultaat.
Mijn systeem bevat een:
- MSI p35 Platinum Combo (ddr2/ddr3 support)
- OCZ 2gb ReaperX 1333mhz ddr3
- Zalman ZMP600-HP
- Intel E6750
- nVidia 8800GTS XXX
- WD 36.7gb Raptor
- Seagate barracuda 320gb
en draait op windows XP professional.
Ik heb mijn processor van 2.66ghz naar 3.6ghz overgeclockt, toen liep de pc wel minder snel vast?? stressed 40~45graden, idle 25graden.
Help...
Mvg Justin