Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-10 16:43
Dag allen,

Ik zit met een kleine vraag. Ik wil graag de nieuwe iPhone halen zoals die wordt aangeboden bij T-Mobile. Ik heb nu echter nog een abonnement bij Hi waarvan de contract periode van 24 maanden reeds verlopen is en ik nu dus ook volle pond voor mijn abonnement betaal. Ik las op dit forum, dat vanaf 1 juli het opzegtermijn verkort wordt naar 1 maand.

Nou wil ik graag wel mijn nummer behouden als ik overstap naar T-Mobile. Ik las ergens op internet dat, zodra je een abonnement afsluit bij een andere provider met nummerbehoud, deze provider dan ook je abonnement voor je opzegt. Klopt dit?

Helaas wordt de iPhone wel eerder verkocht dan 1 juli, waarschijnlijk. Zou dit betekenen dat mijn opzegtermijn, als ik de iPhone eerder dan 1 juli koop, nu alsnog 3 maanden is? Anders haal ik die iPhone namelijk wel een paar dagen later. Ik hoor graag van jullie! Altijd een gedoe met dat opzeggen van die abonnementen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Klopt allemaal. Na 1 juli pas je nieuwe abo bij T-Mobile aanvragen en T-Mobile zegt Hi voor je op :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravian18
Zo, was dat even een snelle reactie! Bedankt voor de bevestiging! Nou zit ik alsnog met iets. Ik heb gehoord van een vriend die de iPhone 3G via internet heeft besteld toen hij net uitkwam het nog als eens lang kan duren voordat je hem daadwerkelijk krijgt. Stel nou, ik bestel hem eerder dan 1 juli maar heb hem pas later in huis. Vanaf wanneer gaat je contract dan in, vanaf het moment van bestellen of vanaf het moment van ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik weet alleen de praktijk vanaf Vodafone naar Hi. Maar dan gaat je contract pas in op het moment dat je oude afgelopen is. Maar bij dit geval was de telefoon bij de Hi shop gehaald. Ik weet niet hoe T-Mobile hier mee omgaat.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravian18
Ik lees net op de site van T-Mobile dat ook hier het contract pas ingaat op het moment dat de oude verlopen is. Wel kan je, als je je T-Mobile abbonement eerder laat ingaan een tijdelijke sim kaart krijgen. Ik neem aan dat de telefoon dan wel volledig functioneel is alleen dan met een, tijdelijk, ander nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ravian18 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:35:
Ik lees net op de site van T-Mobile dat ook hier het contract pas ingaat op het moment dat de oude verlopen is. Wel kan je, als je je T-Mobile abbonement eerder laat ingaan een tijdelijke sim kaart krijgen. Ik neem aan dat de telefoon dan wel volledig functioneel is alleen dan met een, tijdelijk, ander nummer?
Ja, maar als je het toestel voor 1 juli haalt let er dan op dat je bij je aanvraag geen nummerbehoud aanvraagd. (anders heb je bij Hi 3 maanden nog te voldoen). Je moet dus gewoon een regulier T-Mobile abonnement afsluiten en dan kan je achteraf nummerbehoud aanvragen, vanaf 1 juli. Nadeel is dan dat er eigenlijk geen sprake is van een tijdelijk nummer, en de bundel gelijk actief is. Hierdoor betaal je ook circa 1+ maand abonnementskosten aan T-Mobile (terwijl je dan waarschijnlijk er alleen mee internet). Voordeel is dat er ook geen sprake is van een tijdelijke simkaart (maar van een "tijdelijk nummer"), na ca. 1 maand wordt je nummer overgezet naar de T-Mobile simkaart en zodoende kan je dus de sim in je phone laten zitten.

Nog een optie: Bij de T-shop kan je de iPhone voor 50,- reserveren, misschien kan je regelen dat je het pas op 1 juli komt ophalen. (en dan pas het nummerbehoud regelt) Via de webshop is er vaak een langere levertijd. Bij de shop betaal je aansluitkosten, maar ik verwacht dat je die met het iPhone tariefsplan (blijft de huidige) ook online betaald (26,50).

[ Voor 24% gewijzigd door robert-630 op 09-06-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravian18
Ik denk inderdaad dat ik een iPhone reserveer en dan regel dat ik hem ophaal op 1 juli. Dat moet wel kunnen denk ik. Maar kan ik de iPhone direct gebruiken als ik hem dan wel ophaal op 1 juli maar dan alsnog me nummer over laat schrijven? Is het niet zo dat dit dan een maand gaat duren voor ik hem in gebruik kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravian18
Kan je hem uberhaupt al reserveren trouwens, bij de T-Mobile webshop kan ik er niks over vinden!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Ravian18 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:20:
Zo, was dat even een snelle reactie! Bedankt voor de bevestiging! Nou zit ik alsnog met iets. Ik heb gehoord van een vriend die de iPhone 3G via internet heeft besteld toen hij net uitkwam het nog als eens lang kan duren voordat je hem daadwerkelijk krijgt. Stel nou, ik bestel hem eerder dan 1 juli maar heb hem pas later in huis. Vanaf wanneer gaat je contract dan in, vanaf het moment van bestellen of vanaf het moment van ontvangen?
Ik zou het niet riskeren in ieder geval, want stel dat het net al voor 1 juli wordt 'verwerkt' dan heb je alsnog 2 maanden langer aan opzegtermijn.

En anders inderdaad die constructie die robert-630 noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Ravian18 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:57:
Maar kan ik de iPhone direct gebruiken als ik hem dan wel ophaal op 1 juli maar dan alsnog me nummer over laat schrijven? Is het niet zo dat dit dan een maand gaat duren voor ik hem in gebruik kan nemen?
Jawel, je opzegging en nummerbehoud gaat alsnog een maand duren (regel dat dus wel pas op 1 juli of later). Maar je krijgt dus kennelijk wel een tijdelijke T-Mobile simkaart mee, dus gebruiken kan wel, alleen nog niet met je eigen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Ravian18 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:58:
Kan je hem uberhaupt al reserveren trouwens, bij de T-Mobile webshop kan ik er niks over vinden!?
Ja de is een handleiding voor T-Mobile shop verkopers uitgelekt, ik heb deze op meerdere site's gezien, orginele bron was volgens mij iphoneclub. En daar staat in dat je voor 50 euro het toestel kan reserveren.
Je kan dan als volgt kiezen.

A ) Je gaat voor of op 1 juli naar de winkel om daar je reservering op te halen.
Je sluit deze af met een nieuw iPhone abo zonder nummerbehoud.
Je vraagt via t-mobile.nl pas na 1 juli nummerbehoud aan.
Tot begin, midden augustus heb je een tijdelijk nummer.
Je hebt wel al een belbundel gedurende de maand juli
Over de eventuele dagen in juni heb je een belbundel naar ratio.
Alle kosten gaan in eerste instantie uit je tegoed.
Je betaald vanaf eind juni, begin juli kosten voor de belbundel

B ) Je gaat na 1 juli naar de winkel om daar je reservering op te halen.
Je sluit deze af met een nieuw iPhone abo met nummerbehoud.
Tot begin, midden augustus heb je een tijdelijk nummer.
Je hebt geen belbundel gedurende de maand juli tot begin, midden augustus.
Alle kosten gaan buiten de bundel (bijvoorbeeld internet a 1euro per MB)
Je betaald vanaf begin, midden augustus kosten voor de belbundel

Ik hoop dat het nu duidelijker is. Let op zowel bij A als B moet je niet begin, midden Augustus in het buitenland zijn. Anders mislukt nummerbehoud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravian18
Bedankt voor alle reacties alvast. Als ik het dus goed begrijp is het sowieso niet verstandig om de iPhone voor 1 juli te kopen aangezien dan nog een opzegtermijn van 3 maanden geldt. Mijn voorkeur gaat uit naar het reserveren van de iPhone en zorgen dat ik hem op 1 juli kan ophalen. Ik denk dat ik dan ga voor het in eerste instantie nemen van een iPhone abbonement zonder nummerbehoud en dit dan later aanvraag. Voordelen zijn dan dat ik hem en eerder op kan halen en alle kosten die ik met de iPhone maak binnen mijn bundel vallen. Nadeel is alleen dat ik dan dus 1 maand extra voor mijn bundel betaal. Dit klopt wel zo'n beetje toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Ravian18 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:28:
[...]. Voordelen zijn dan dat ik hem en eerder op kan halen en alle kosten die ik met de iPhone maak binnen mijn bundel vallen. Nadeel is alleen dat ik dan dus 1 maand extra voor mijn bundel betaal. Dit klopt wel zo'n beetje toch? :)
Klopt helemaal, alleen:
Mijn voorkeur gaat uit naar het reserveren van de iPhone en zorgen dat ik hem op 1 juli kan ophalen. Ik denk dat ik dan ga voor het in eerste instantie nemen van een iPhone abbonement zonder nummerbehoud en dit dan later aanvraag
Dan kan je het toestel ook al voor 1 juli ophalen ;) mits je maar later dat nummerbehoudformulier op de post doet. (vanaf 1 juli) Houd trouwens rekening met 1,5 maand extra. Nummerbehoud kan 10 dagen extra duren, ook als je het bijtijds regelt. Als je student bent, informeer dan even na studentenkorting. Geen idee of deze actie nog loopt, en toepasbaar is (i-abo) maar anders kan je het max 20% voordeel opleveren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door robert-630 op 11-06-2009 19:04 ]

Pagina: 1