Toon posts:

Computer wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu een PC aan het bouwen, maar hij doet niets. Ik heb een Abit KT7-raid en een viper 770. een IBM 45 Gb hd en 256 Mb werkgeheugen. De cpu is een 1Ghz Athlon.

Hij slaat na ongeveer 8 seconden uit. wat kan dt zijn, ik heb het geheugen al gecontroleerd en ook de grafische kaart al vervangen. Ook geeft hij bij het opstarten geen beeld. Wat doet hij wel, nou hij geeft 4 lange piepen. HELP please.

gr
Sjoerd

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Check ff snel of je koelvin recht op de processor zit. Zo niet zul je misschien al een nieuwe processor moeten kopen want zonder koeling brandt een Atlonnetje in 9,6 seconden helemaal door. Da's wel ;( voor je portemonee.

By the way, zorg ook ff dat je alle randapparatuur ff verwijderd, alle pci kaarten en ook HD's. test em daarna nog eens.

O ja, vergeet nooit de thermische pasta op de koeler te doen, en NIET TEVEEL omdat dat weer isoleert als het op de rand van je core komt. Ikzelf smeer altijd met een wattenstaafje de HELE core met een superdun laagje in want met de bekende druppel in het midden ik mij ook overkomen dat de randen in de breedte soms niet in contact komen met de koelvin.

Verwijderd

Hoeveel wat voeding heb je?