[JSF] Validatie boodschap 2x tonen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina, waarop de gebruiker een datum kan kiezen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<h:form id="newDateForm">

<h:outputText style="font-family: Arial, sans-serif; font-size: 24; color: black" value="Choose a new date: "/>
<br><br>

<h:inputText id="dag" value="#{meetings.datum.day}" required="true">
        <f:validateLongRange minimum="1" maximum="31"/>
    </h:inputText>
    <h:message for="dag" style="color:red"/>/

<h:inputText id="maand" value="#{meetings.datum.month}" required="true">
         <f:validateLongRange minimum="1" maximum="12"/>
    <h:message for="maand" style="color:red"/>/

<h:inputText id="jaar" value="#{meetings.datum.year}" required="true">
         <f:validateDoubleRange minimum="2008" maximum="9999"/>
    <h:message for="jaar" style="color:red"/>

<br><br>

<h:commandButton value="set new date" action="toevoegen" immediate="false"/>
    <h:commandButton value="cancel" action="annuleren" immediate="true"/>
</h:form>

Nu moeten dus alle velden ingevuld worden en moeten ze aan een bepaalde waarde criteria voldoen. Als de velden niet voldoen aan hun bepaalde criteria, dan zal er een foutboodschap naast hun veld komen. Maar ik zou graag hebben, dat vanaf er één waarde niet juist is, dus vanaf dat er 1 foutboodschap weergegeven wordt, dat er bovenaan de pagina ook een tekst komt met bijvoorbeeld 'gelieve alle foutboodschappen na te kijken'.

Ik weet echter niet hoe dit moet. Ik heb al geprobeerd een validator backing bean aan te maken, die dan een waarde controleert, maar ik krijg het Object niet gecast naar int etc, en ik hoopte dat er een makkelijkere manier was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb je in onder andere de <h:messages /> (let op de extra 'S') tag voor. Deze laat alle messages voor de huidige view zien. Zie http://www.jsftoolbox.com...ence/html/h_messages.html

Is dat ongeveer wat je zoekt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:47:
Hier heb je in onder andere de <h:messages /> (let op de extra 'S') tag voor. Deze laat alle messages voor de huidige view zien. Zie http://www.jsftoolbox.com...ence/html/h_messages.html

Is dat ongeveer wat je zoekt ?
Neen, dit had ik al eens geprobeerd. Messages laat gewoon al die foutmeldingen bovenaan weergeven, ik zou graag bovenaan een eigen tekst weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Java Server Faces:
1
<h:outputText value="Er zijn FacesMessages" rendered="#{!empty facesContext.maximumSeverity}" />