Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Na drie eerdere cases over Nieuw Zeeland pers ik er nog maar eentje uit om de 10-22 nog even te promoten.

De nadruk ligt op de lucht, al dan niet dreigend, en de zee/strand in samenspel met het licht.

1:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3632/3611001327_8f6144f051.jpg
Groter

2:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3325/3611000303_d57283f19b.jpg
Groter

3:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3355/3610998111_2efc29b64a.jpg
Groter

4:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3382/3611811574_224f9ed511.jpg
Groter

5:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2474/3611809616_bd0141a680.jpg
Groter

6:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3568/3611809318_e4919a47e6.jpg
Groter

7:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3312/3611810270_c0e50c6e8c.jpg
Groter

8:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3410/3611000003_a07b93fa2f.jpg
Groter

9:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3605/3611815386_c5d4b52cfa.jpg
Groter

10: bonus (niet met 10-22 namelijk)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3342/3611813788_a134854c98.jpg
Groter

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:35

Rudedadude

Maybe we were born to run

Mooie serie. Alleen wat heb je gedaan met de lucht in foto 3? Ook in foto 9 twijfel ik aan de match tussen lucht en rest van de foto, het perspectief lijkt niet te kloppen, maar misschien ben ik wat achterdochtig geworden door foto 3 :)
Foto 2 vind ik wel erg mooi, de foto heeft een goede sfeer.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Wauw wat een mooie foto's! Foto 3 vind ik persoonlijk de mooiste! Alleen jammer van die vogel, maar daar kun je ook niks ana doen natuurlijk ;)
Verder had ik bij foto 6 en 9 iets meer lucht en minder water wat mooier gevonden, maar wat een mooie plaatjes zijn dit! Echt heel mooi!

offtopic:
Foto 3 heb je niet toevallig nog in wallpaper formaat? ;)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Erg mooie foto's.
Ik had aleen bij foto 4 de horizon lager genomen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Sow en ook deze serie zeer geslaagd!

#1: oe mooi zeg die zon net niet achter de berg uit. Hele fraaie foto!

#2: mooi gedaan! goeie foto. Leuk dat het net middelvingers lijken aan de linkerkant :)

#3: hmmm als ik de lucht wegdenk lijkt het een zonnige dag. De lucht lijkt me niet nep, slechts versterkt, maar het rijmt niet echt met de mooie warme toning voorin. ow en die vogels in met midden van de lucht zijn denk ik te klein om iets toe te voegen.

#4: een foto wat we wel vaker terugzien. Mooi om te zien dat het niet helemaal in zwart overloopt benedenaan. Ik zou meer lucht hebben willen zien denk ik.

#5: veel wind zie ik en slecht weer. Enigszins nevelig, goed vastgelegd, en ondanks de variatie van slechtweer-mooiweer vind ik dit de minste foto.

#6: oef, die is blauw, kon wat mij betreft iets minder. Maar voor de rest een mooie foto. Mooi hoe die ripples van het water allemaal naar het midden lijken te gaan. Ik zou dan verwachten dat er achteraan in het midden iets was om naar te kijken.

#7: mooi contrast en ondanks die visser zo klein is, wordt mijn aandacht toch ernaartoe getrokken. Leuk gedaan.

#8: nice. Maar deze is meer van een "snapshotgehalte" t.o.v. de rest. mag ik vragen hoe je deze foto gemaakt hebt (lichtmeting enzo)

#9: fraaie wolkenpartij. Als je de scene ziet lijkt het toch extreem zonnig. Daarom denk ik dat het blauw bovenaan IETSJE te donker is. Voor de rest zou ik iets water eraf croppen, maar dit is absoluut niet verkeerd.

#10: goeie foto. Laat genoeg aan de verbeelding over! Ik denk wel dat hij wat spannender geweest was als er toch nog iets extra's bij was, bijvoorbeeld een roeipeddel o.i.d.

Over het algemeen zijn het weer geslaagde foto's. Goeie variatie in situaties, goed weer, slecht weer, en niet overal hetzelfde kleurgebruik. Een iets minder showcase gehalte dan je vorige series, maar voor mij showcase genoeg! Uitschieters vind ik #6, #2 en #1 met #10 op de 4e plaats.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:15
prachtige serie! vooral nummer 9 vind ik mooi met de wolkenpartij.

p.s. Vind je het goed als ik deze als wallpaper gebruik? :)

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Rudedadude schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:45:
Mooie serie. Alleen wat heb je gedaan met de lucht in foto 3? Ook in foto 9 twijfel ik aan de match tussen lucht en rest van de foto, het perspectief lijkt niet te kloppen, maar misschien ben ik wat achterdochtig geworden door foto 3 :)
Foto 2 vind ik wel erg mooi, de foto heeft een goede sfeer.
Dank je, aan de lucht van 3 heb ik niets geks gedaan, een klein beetje meer highlights erin. Het was een storm die inwaarts kwam rollen. Sowieso zien de luchte in NZ er iets anders uit trouwens. In 9 is ook niets geks gedaan, het perspectief kan komen door de UWA maar ziet er mijns inziens niet erg gek uit.
ReCreator schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:22:
Wauw wat een mooie foto's! Foto 3 vind ik persoonlijk de mooiste! Alleen jammer van die vogel, maar daar kun je ook niks ana doen natuurlijk ;)
Verder had ik bij foto 6 en 9 iets meer lucht en minder water wat mooier gevonden, maar wat een mooie plaatjes zijn dit! Echt heel mooi!

offtopic:
Foto 3 heb je niet toevallig nog in wallpaper formaat? ;)
Ook bedankt. Die vogels had ik nog niet eens gezien, is wel makkelijk weg te poetsen, dat ga ik nog wel even doen want hij voegt hier inderdaad niets toe. Op mijn flickr staan ze in 1280 bij 853, groter zet ik ze niet op het web neer.
Gutteguttegut schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:10:
Erg mooie foto's.
Ik had aleen bij foto 4 de horizon lager genomen.
Dank je, als het goed is, is het zwart onderaan bij 4 niet dicht gelopen en moet er nog wel wat te zien zijn. Als je dat niet kan zien ben ik het met je eens
Deathchant schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:14:
Sow en ook deze serie zeer geslaagd!

#1: oe mooi zeg die zon net niet achter de berg uit. Hele fraaie foto!

#2: mooi gedaan! goeie foto. Leuk dat het net middelvingers lijken aan de linkerkant :)

#3: hmmm als ik de lucht wegdenk lijkt het een zonnige dag. De lucht lijkt me niet nep, slechts versterkt, maar het rijmt niet echt met de mooie warme toning voorin. ow en die vogels in met midden van de lucht zijn denk ik te klein om iets toe te voegen.

#4: een foto wat we wel vaker terugzien. Mooi om te zien dat het niet helemaal in zwart overloopt benedenaan. Ik zou meer lucht hebben willen zien denk ik.

#5: veel wind zie ik en slecht weer. Enigszins nevelig, goed vastgelegd, en ondanks de variatie van slechtweer-mooiweer vind ik dit de minste foto.

#6: oef, die is blauw, kon wat mij betreft iets minder. Maar voor de rest een mooie foto. Mooi hoe die ripples van het water allemaal naar het midden lijken te gaan. Ik zou dan verwachten dat er achteraan in het midden iets was om naar te kijken.

#7: mooi contrast en ondanks die visser zo klein is, wordt mijn aandacht toch ernaartoe getrokken. Leuk gedaan.

#8: nice. Maar deze is meer van een "snapshotgehalte" t.o.v. de rest. mag ik vragen hoe je deze foto gemaakt hebt (lichtmeting enzo)

#9: fraaie wolkenpartij. Als je de scene ziet lijkt het toch extreem zonnig. Daarom denk ik dat het blauw bovenaan IETSJE te donker is. Voor de rest zou ik iets water eraf croppen, maar dit is absoluut niet verkeerd.

#10: goeie foto. Laat genoeg aan de verbeelding over! Ik denk wel dat hij wat spannender geweest was als er toch nog iets extra's bij was, bijvoorbeeld een roeipeddel o.i.d.

Over het algemeen zijn het weer geslaagde foto's. Goeie variatie in situaties, goed weer, slecht weer, en niet overal hetzelfde kleurgebruik. Een iets minder showcase gehalte dan je vorige series, maar voor mij showcase genoeg! Uitschieters vind ik #6, #2 en #1 met #10 op de 4e plaats.
Bedankt weer voor je uitgebreide commentaar! Ik reageer alleen even op je "minpuntjes"
3: is inderdaad een beetje gek, er was zon en storm kwam er aan, vandaar wellicht het dubbele qua licht enzo
4: zie hierboven
6: Pola, die doet soms echt extreem, als ik er aan denk stuur ik je wel eens een foto waar het echt helemaal verkeerd gaat.
8: Haha, je vraagt wel vaker naar technische achtergronden maar dat weet ik echt niet meer, ben er ook niet heel erg mee bezig (pff klink weer arrogant zeg). De exif staat nog op Flickr, misschien helpt dat?
juhet schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:10:
prachtige serie! vooral nummer 9 vind ik mooi met de wolkenpartij.

p.s. Vind je het goed als ik deze als wallpaper gebruik? :)
Dank je! Uiteraard mag je hem als wallpaper gebruiken. Als je dit leuk vind moet je ook even de rest kijken want die (vind ik) zijn mooier dan deze serie.

Allemaal bedankt weer, Mobyrick is uit van hier.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mobyrick schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:12:
[...]Dank je, als het goed is, is het zwart onderaan bij 4 niet dicht gelopen en moet er nog wel wat te zien zijn. Als je dat niet kan zien ben ik het met je eens.
Ik bedoel het meer om een wijder effect te krijgen.
Ik heb zelf nog geen UWA lens maar als ik op 17mm schiet probeer ik zoveel mogelijk lucht te pakken, zeg 20% land en 80% lucht om een wijd effect te creëren.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Foto 3 vind ik erg mooi! Ik vind het jammer dat je niet dezelfde stijl van fotografie gebruikt in je foto's. Nummer 6 en 9 zijn (te) contrastrijk, de rest is dat iets minder. Er zit ook teveel glinstering in foto 10 en 7. Hier had een filter geholpen.
Pagina: 1