Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AVG Free > Real Time Scanner?

Pagina: 1
Acties:

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:58

Saven

Administrator

Topicstarter
Tweakers,

Ik ben op zoek naar een goed antivirus programma. NOD32 is natuurlijk super, maar ik wil er liever geen geld aan uitgeven. En de cracks/hacks voor NOD32 zijn ook niet meer wat ze geweest zijn :P

Dus ben ik opzoek naar een alternatief.

Ik hoorde dat AVG (Free) dezelfde engine of althans virusdatabase gebruikt als NOD32. Maar ik kan nergens echt duidelijk vinden of AVG Free een realtime scanner heeft zoals NOD32 dat ook heeft.

Enige wat ik zie is dat AVG realtime links kan scannen ofzo, maar nergens zie ik staan dat hij bestanden realtime scant.
Kan iemand mij hier meer over vertellen? Thanks :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Saven schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:10:
Ik hoorde dat AVG (Free) dezelfde engine of althans virusdatabase gebruikt als NOD32. Maar ik kan nergens echt duidelijk vinden of AVG Free een realtime scanner heeft zoals NOD32 dat ook heeft.
Hardnekkig gerucht die niet op waarheid berust is volgens ESET (maker van NOD32).

Zie bijvoorbeeld onderstaande link:
Bronvermelding mbt AVG - NOD32 relatie

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 09-06-2009 21:15 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:06
Ik ben redelijk zeker dat AVG een real time scanner heeft.

Ik gebruik zelf Avast Home (ook gratis), en daar kan ik 100% zeker van zeggen dat 't real-time scant. En Antivir denk ik ook

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:25
Tsja, je wilt geen virussen krijgen. Maar er ook niet voor betalen. Dan blijven er weinig (legale) opties over. Overigens heeft AVG Free wél real-time scanning (http://free.avg.com/downl...tion?cmpid=fr_bn_free_670).

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-11 14:04
jeroenikke schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:15:
Ik ben redelijk zeker dat AVG een real time scanner heeft.

Ik gebruik zelf Avast Home (ook gratis), en daar kan ik 100% zeker van zeggen dat 't real-time scant. En Antivir denk ik ook
En die virus definities zijn ook gelijk aan die van AVG :) (Met vertraging, maar toch)

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:58

Saven

Administrator

Topicstarter
Dutchy007 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:15:
Tsja, je wilt geen virussen krijgen. Maar er ook niet voor betalen. Dan blijven er weinig (legale) opties over. Overigens heeft AVG Free wél real-time scanning (http://free.avg.com/downl...tion?cmpid=fr_bn_free_670).
LinkScanner Active Surf-Shield
Protects in real time against poisoned web pages while you're surfing

Alleen dat staat er

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 18:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Als gebruiker van AVG Free kan ik bevestigen dat AVG Free een real time scanner heeft. Het heet Resident Shield. Alles wat probeert te starten of je ook maar aanklikt in Windows Verkenner scant hij, en geeft hij direct een waarschuwing met de mogelijkheid de 'bedreiging' (is het niet altijd, hij heeft wel eens false positives) te verwijderen of de waarschuwing te negeren.

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:06
Ik vind de site van AVG ook maar vaag. Als ik Avast's beschermingsconsole open, zie ik dat hij al de hele tijd aan het scannen is, als de pc niets aan het doen is, en als er bestanden geopend of gedownload worden etc. Kan iemand die AVG heeft dit ook eens bekijken?

EDIT: bedankt Patriot

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenikke op 09-06-2009 21:25 ]

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Zijn er virusscanners die niet realtime scannen (m.u.v. de webbased versies natuurlijk)?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ElementriX schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:26:
Zijn er virusscanners die niet realtime scannen (m.u.v. de webbased versies natuurlijk)?
Bij vrijwel elke scanner kun je de realtime (on access) component gewoon uitzetten en alleen gebruik maken van on demand scanning.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 15:17
ElementriX schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:26:
Als dat wel zo zou zijn lijken me dat niet echt levensvatbare programma's.....
Pagina: 1