[Probleem] Game graphics haperen op notebook

Pagina: 1
Acties:

• Spido
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik heb even een vraag namens een vriend van mij (die hier geen account heeft ;)). Hij heeft een laptop van Acer, met daarin een 8400M G turbocache nVidia kaart zitten. Nu heeft hij met verschillende spellen het probleem dat het beeld niet helemaal soepel en vloeiend loopt. Bijvoorbeeld bij de Sims 3, gaat het verplaatsen van de camera (via de randen van het scherm met de optie "rand scrollen") en draaien van de camera niet soepel en met een kleine vertraging.

Hij heeft de laatste drivers van nVidia erop staan, en verder is zijn laptop goed genoeg voor die spellen (CPU: AMD turion 64 2.00 ghz, 3GB RAM geheugen)

De nVidia drivers die hij erop heeft staan, hebben zo'n meegeleverd control center, maar daar worden hij (en ik heb er ook al even naar gekeken) niet echt veel wijs uit, dus we weten niet wat we daar in zouden moeten stellen.

Heeft iemand van jullie dit probleem ook, of - nog beter - misschien een oplossing hiervoor? Want spellen die niet soepel lopen zijn natuurlijk ook minder tof om te spelen ;).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een GoT account aanmaken is zo gedaan hoor :z

Dat terzijde, een 8400M TC is de slechst presterende losse GPU van het moment, sterker nog, doordat het met TC werkt is het maar voor de helft een losse GPU te noemen. Je kunt dus problemen verwachten met nieuwere spellen en zelfs oudere spellen zul je op lagere instellingen moeten draaien.

Sims 3 ken ik niet en gelukkig heeft m'n vriendin'm nog niet gekocht, met Sims2 was ze bijna een jaar onaanspreekbaar :+ , maar als ik specs opzoek vind ik minimaal een GeForce FX5900 or Radeon 9500. Dat is afgrijselijk moeilijk vergelijken met je 8400M, aangezien dat high-end desktopkaarten zijn van ruim 5 jaar terug. Jij hebt een low-end laptopchip van nu. Je gaat geen benchmark vinden waar beide in vertegenwoordigd zijn...

Wel kun je ivm turbocache zeker zeggen dat die bejaarde kaarten veel meer videogeheugenbandbreedte hebben dan die 8400. Ik vermoed dat daar het probleem is. Probeer eens alle settings op minimaal te zetten. Helpt dat?

Oslik blyat! Oslik!