Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toetsenborden, waarom vooral dikke knopjes?

Pagina: 1
Acties:

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 21:15
Helaas heeft mijn toetsenbord het begeven, maar hij heeft toch zeker 2 jaar dienst gedaan vele uren per dag.
Nu ben ik op zoek naar een ander toetsenbord gegaan want het huidige is niet meer leverbaar, kan ik me iets bij voorstellen..
Ik heb een Logitec UltraX Media Desktop

Maar waarom zijn bijna alle toetsenborden met dikke knoppen uitgevoerd? Ik wil eigenlijk gewoon platte knopjes, het werkt sneller en is minder zwaar? Daarbij minder hoog op het bureaublad dus ergonomischer (lijkt mij dan).
Ik vraag me een beetje af of ik een exotische wens of dat er meer mensen zijn die er zo over denken?

Wat ik zelf zoek;
- Platte knopjes
- Strak design, geen overbodig plastic
- Media knopjes; Start, Stop, Next, Prev volume (en eigenlijk liever niet meer)
- Set (muis+tobo)
- Draadloos
Eigenlijk dus hele simpele eisen maar dat lijkt niet te doen :(

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
je zou kunnen denken aan deze of deze, maar het ligt er heel erg aan wat je er aan uit wil geven ;) als ik jou was zou ik gewoon eens bij de lokale computerboer binnenlopen en rondkijken.

Desktop | Server | Laptop

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11 17:49
Rupie schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:18:
je zou kunnen denken aan deze of deze, maar het ligt er heel erg aan wat je er aan uit wil geven ;) als ik jou was zou ik gewoon eens bij de lokale computerboer binnenlopen en rondkijken.
Is dit wat?
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/euro/keyboard/scripts/gallery/wired_1_20070813.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/keyboard/images/index_hero_wired20070807.png

[ Voor 7% gewijzigd door Dancing_Animal op 09-06-2009 20:22 ]

• Bender
Ik heb even eisen aangepast, het moet draadloos en een tobo+muis set zijn :p

(dat er nog bedrade versies zijn? :p)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik weet niet of die media knopjes onder Windows werken. Daarnaast zitten ze in plaats van de F-toetsen, dus je moet het niet erg vinden die dan niet meer te gebruiken. Of je moet de F13 tot en met F19 onder Windows aan applicaties kunnen toewijzen :)

@TS, als je mijn bovengenoemde punten geen bezwaar vindt is het een fijn toetsenbord (en ook draadloos verkrijgbaar). Alleen de bijbehorende muis is niet ideaal, dus ik zou dan wel een andere bijpassende muis zoeken.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Logitech.com -> Mice -> Mice & keyboard combo's -> Filter -> Low profile keys -> Go :+
http://www.logitech.com/i...&page=1&filter=511&sort=0

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/juehsQA8AUGQg035JPimgJ9s/thumb.jpg

diNovo Media Desktop setje is wel erg smakelijk moet ik zeggen :)

[ Voor 20% gewijzigd door r0b op 09-06-2009 20:28 ]

• Bender
Logitech heeft er inderdaad maar 2 op staan, daar had ik al eens gekeken maar leverde me helaasn iet veel op.
Ik vind 250,- erg prijzig, zeker gezien me die twee losse delen ontzettend onhandig lijkt :p

En die andere heeft geen zijknopjes op de muis (ben ik dan toch een zeikerd? :p)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Triloxigen schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:43:
En die andere heeft geen zijknopjes op de muis
1. Wil je een eerlijk antwoord? :P
2. Waarom de fixatie voor een combo setje? Is het dan niet slimmer om apart een, ik noem maar wat, MX Revolution te halen en bijpassend toetsenbord? Ben je voor 125 EUR klaar; en die combinatie misstaat op geen enkel bureau. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F40TsC3Zz0sljj1waB0O7ZFx/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GbTQ7vtyOX8gJrwroUv0zJS1/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JrVkIZHCrOVdziTIe3HgMGrH/thumb.jpg

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech diNovo Keyboard for Notebooks€ 65,16€ 65,16
1Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless€ 59,-€ 59,-
ImporterenTotaal€ 124,16

[ Voor 89% gewijzigd door r0b op 09-06-2009 20:55 ]

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:41
Triloxigen schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:23:
Ik heb even eisen aangepast, het moet draadloos en een tobo+muis set zijn :p

(dat er nog bedrade versies zijn? :p)
gelukkig dat er nog bedrade versies zijn en laat dat alsjeblieft nog heel lang zo zijn.. draadloos komt er bij mij niet in..

en waarom een set? Met een losse muis heb je meer keuze en kan je een muis kiezen die je echt fijn vind.

als het geen set hoeft te zijn en het mag een kabeltje hebben dan heb je voor weining geld dit toetsenbord.

productreview: Logitech Ultra Flat Keyboard review door unglaublich

[ Voor 22% gewijzigd door Giem op 09-06-2009 21:04 ]

• Dancing_Animal
Bedraad werkt tenminste altijd, er zit minder vertraging in, je hoeft geen batterijen te vervangen (milieu + lastig) en je zit niet constant in de straling van je muis en je toetsenbord.

• Bender
Ik vind het wak netter staan en geen gedoe met draad. Straling lijkt me onzin, dan lijkt me een gsm schadelijker die ernaast ligt ;) Batterijen heb ik oplaasbare, maar anders heb je ook accu natuurlijk.
(meeste slapen zelfs met gsm naast zich)

Desktop samen is makkelijker doordat je dan maar 1 kastje hebt. Maar misschien dan toch ook maar eens kijken naar een losse combinatie.
(ik heb wel genoeg muizen overigens, dan zou ik alleen toetsenbord moeten hebben maar lijkt de keuze nog redelijk beperkt?)

• dion_b
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Straling is idd onzin (je TFT alleen al spuit tig keer zoveel straling in veel meer golflengtes), maar gedoe met bereik/interferentie, extra latency (gamers!) en natuurlijk altijd net op het verkeerde moment lege batterijen maken dat het ook anno 2009 een geldige keuze kan zijn om naar bedraad te kijken. Dat jij dat niet hoeft is prima, maar laat anderen met een andere mening in hun waarde :)

Oslik blyat! Oslik!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10 16:43
In navolging op Dancing Animal de draadloze variant van het Apple toetsenbord. Ik ben geen Apple-user maar wanneer mijn huidige Logitech Ultra-flat ermee op houdt weet ik wel dat ik die ga kopen. :P

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/keyboard/images/gallery/wireless_1_20070813.jpg

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• dion_b
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nog los van de discussies plat vs hoog en bedraad vs draadloos zou ik grote kanttekens bij dat bord zetten ivm de afwijkende plek van de cursortoetsen. Ik heb hier ook twee keyboards met de toetsen daar en kan er niet aan wennen. Op zich iets persoonlijks, maar als je er nog niet mee gewerkt hebt iets wat je zeker moet proberen voordat je overgaat tot aanschaf :o

Oslik blyat! Oslik!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik heb de Logitech UltraX Premium Keyboard (US versie, dus -normaal- layout). Bedraad, platte toetsen. Volgens mij is dat zelfs de opvolger van wat jij toen had. Media werd vervangen door Premium als ik het me goed herinner. Heerlijk bordje, niet teveel ruimte, precies genoeg mediatoetsen (speler starten, play/stop, mute, volume lager, volume hoger, 'home' internet) die out-of-the-box werken.

Is in ieder geval geen onderdeel van een set. Had ik toch niets aan, want ik gebruik een trackman.

Er is hier een (oud) draadje over: [TOBO] Ultra X - deel 2
Na een tijdje gaan ze het over de Premium hebben.

Het enige nadeel dat ik ondervind is dat er makkelijk wat vuiligheden erin komt te zitten zodat je wat meer moeite hebt met het typen dan op een 'diepe' toetsenbord. Maar nu heb ik daar al ruim een maandje weer geen last van.. ik moet minder eten bij de computer. :z

[ Voor 29% gewijzigd door Trinsec op 09-06-2009 23:14 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Bender
Die Premium ben ik inderdaad ook een aantal keer tegengekomen. Het lijkt mij wel een prima tobo maar ik vind het draadje wel echt een minpunt eerlijk gezegd (ziet er zo slordig uit :p).

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:37

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

It beats having to replace the #@$# batteries every so often. Ik wou dat mijn trackman bedraad was, joh! :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Bender
Trinsec schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:06:
It beats having to replace the #@$# batteries every so often. Ik wou dat mijn trackman bedraad was, joh! :P
Ik werk op een doordeweekse dag zeker 14 uur op het toetsenbord, voor die ene keer in de paar maanden dat ik mijn AAA bvatterijen moest vervangen is het echt verwaarloosbaar.
Van mijn muis misschien een keer per maand, kan ik prima mee leven.

• Dancing_Animal
Triloxigen schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:39:
Ik vind het wak netter staan en geen gedoe met draad. Straling lijkt me onzin, dan lijkt me een gsm schadelijker die ernaast ligt ;) Batterijen heb ik oplaasbare, maar anders heb je ook accu natuurlijk.
(meeste slapen zelfs met gsm naast zich)

Desktop samen is makkelijker doordat je dan maar 1 kastje hebt. Maar misschien dan toch ook maar eens kijken naar een losse combinatie.
(ik heb wel genoeg muizen overigens, dan zou ik alleen toetsenbord moeten hebben maar lijkt de keuze nog redelijk beperkt?)
dion_b schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:58:
Straling is idd onzin (je TFT alleen al spuit tig keer zoveel straling in veel meer golflengtes), maar gedoe met bereik/interferentie, extra latency (gamers!) en natuurlijk altijd net op het verkeerde moment lege batterijen maken dat het ook anno 2009 een geldige keuze kan zijn om naar bedraad te kijken. Dat jij dat niet hoeft is prima, maar laat anderen met een andere mening in hun waarde :)
En waarom is straling dan wel onzin? Heb je daar bewijs van ofzo? Graag enige onderbouwing.

Verwijderd

Onderbouw jij liever dat het wel kwaad kan. Bewijzen dat iets niet zo is is natuurlijk de omgekeerde wereld.

• Dancing_Animal
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 20:26:
Onderbouw jij liever dat het wel kwaad kan. Bewijzen dat iets niet zo is is natuurlijk de omgekeerde wereld.
Ik zei alleen maar dat het straling geeft, niet dat het kwaad kan (alhoewel ik dat wel vrees). Triloxigen zegt dat het hem niet schadelijk lijkt en vervolgens zegt dion_b dat de straling onzin is, waarop jij (?) mij weer zegt dat ik moet onderbouwen dat het kwaad kan? Nee, dat kan ik niet, maar er maar klakkeloos van uitgaan dat het onzin is, dat is natuurlijk ook weer onzin.

Verwijderd

Alles heeft straling. Een pak sinaasappelsap straalt. Jij straalt. Als jij vreest dat het straling is die kwaad kan, dan vraag ik je dat te onderbouwen. Anders is het idd onzin. En ik vind het ook niet onterecht om aan te nemen dat iets niet zo is tot anders bewezen.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:31
Rekening houden met straling die niet schadelijk is of in het niet valt bij andere stralingbronnen is onzin. Lijkt mij dat hij daar dan ook op doelt.

Verwijderd

En zoals gezegd .. een gsm die er langs ligt moet al een sterker veld opwekken om contact te houden met een toren. Ga eens vliegen .. kijk wat je dan aan straling oploopt. Vergelijk dat qua niveau met significante straling, if any, van een draadloos keyboard.

• Dancing_Animal
Ik heb niet genoeg kennis van zaken om dit voldoende te onderbouwen, maar daarom is het niet gelijk onzin. De straling die door zo'n apparaat gemaakt wordt lijkt mij niet goed. Het gaat door veel dingen heen, dus ook je lichaam. Ik denk ook dat het meer straling maakt dan wat er normaal gesproken in de natuur voorkomt.

Dat ik en een pak sinaasappelsap stralen dat zal dan wel (ik wil en ga er niet op Googlen, maar ik zal ook niet zeggen dat het onzin is, mijns inziens kom je dan teveel onderzoeken tegen waarbij de ene het bevestigt en de andere het ontkent).

Ik begrijp niet waarom je er zo op reageert eigenlijk. Ik zeg toch ook niet dat jouw reacties en die van de anderen onzin zijn?

Verwijderd

Je zegt het zelf al. Het lijkt je zus en je denkt het zo. Prima. Maar onderbouw dat dan. Roepen dat iets straling geeft en suggereren dat het dan ook wel schadelijke straling zal zijn, zonder daarbij naar feiten te grijpen, is imo onzin ja. Dat is bang zijn voor iets omdat je er onbekend mee bent. Ipv bang omdat je daadwerkelijk iets verontrustend hebt kunnen vinden.

Sommige mensen hebben bij het woord straling gelijk paniekreacties. En ja, zolang dat niet genuanceerd wordt, is dat onzin. FYI ik ben niet begonnen met het onzin noemen. Ik vroeg je enkel om onderbouwing ;)

Je mag straling best serieus nemen. Maar straling komt in een miljoen varianten en 99% daarvan heeft altijd al bestaan in de natuur. Inclusief radio, gamma, rontgen, infrarood, ultraviolet, enz. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 21:22 ]

• Dancing_Animal
I know, dion_b vindt het onzin en jij verwacht(te) van mij dat ik onderbouw dat het gevaarlijk is :) Dat die straling in de natuur voorkomt weet ik, dat de tandarts even de kamer uitloopt om een rontgenfoto te maken weet ik ook. Natuurlijke straling zal op bepaalde plekken op de aarde best gevaarlijk zijn. Zullen we het weer over toetsenborden hebben?

[ Voor 58% gewijzigd door Dancing_Animal op 18-07-2009 21:27 ]

Verwijderd

Nou spreek op zijn minst uit wat dan je angst is. En hoe dat in jouw ogen realistisch is in de context van wat je toch al te verduren krijgt op een dagelijkse basis in het dagelijkse leven. Zelfs als ga je in een hutje op een toendra zitten dan nog gaat er allerlei straling door je heen. En maar een klein deel daarvan is door de mens geproduceert en zelfs een nog kleiner deel daarvan is potentieel gevaarlijk. De natuur bestraalt je al meer dan genoeg om je zorgen over te maken :P

Het is best leerzaam om het verschil te leren tussen straling in zijn algemeenheid, en ioniserende straling. Dat is maar een deel van het totale spectrum. En dát is de straling waar je terecht bezorgd over kunt zijn imo.

Ik koop mijn keyboards, muizen, en trackballs ook met draad maar dat is puur omdat ik het onzin vind (jaja) om iets van batterijen te voorzien dat vlakbij mijn PC staat. Omdat ik een hekel aan lag heb. Omdat ik niet wil hoeven opladen of wisselen.

Eigenlijk best achterlijk dat je soms flink je best moet doen om een bedraad model muis nog te kunnen vinden. Eigenschappen die je wilt zitten alleen op de duurdere modellen en die zijn vervolgens allemaal draadloos. Imo een slechte ontwikkeling.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2009 21:30 ]

Pagina: 1