* Robinski is zeer tevreden met zijn Fritz!Box 7170 (gekregen van xs4all).
Werkt echt super en stabiel, daarbij het voordeel dat als je later nog eens zou willen overstappen op kabel oid, dan kun je een van de LAN poorten als WAN poort instellen. Het WLAN gedeelte werkt ook goed, waarbij je ook gemakkelijk kunt instellen dat je WLAN apart wilt van LAN wilt hebben (kwa subnet).
Ook de VOIP/Telefonie opties zijn handig, zo kun je de oude vertrouwde telefoon lijn gebruiken, maar ook indien gewest VOIP. Ook kun je tot drie verschillende lijnen aansluiten op de Fritz!Box, allemaal met een ander telefoon nummer (als je wilt).
Ook het portmappen werkt erg gemakkelijk, waarbij mij opviel dat als ik bijv. poort 80 map, en zelf (van binnen) naar het externe IP adres ga, ook geforwardt wordt, iets wat ik nog nooit eerder bij Routers heb gezien, en ik zelf erg handig vind, zo hoef ik niet appart met DNS/Host files aan de slag om mijn server intern ook gemakkelijk te kunnen gebruiken.
Uiteraard moet je zelf beslissen wat je wilt, maar houd in je achterhoofd dat de ontwikkeling van de firmware nog door gaat, en dat je eventueel in de toekomst ook zelf linux er op kunt zetten. Wat ik overigens nog vergeet is de USB poort, deze kun je gebruiken om een externe harddisk (of stick) te delen, of een printer.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput