Toon posts:

ADSL2+ Router/Modem met Wlan

Pagina: 1
Acties:
  • 763 views

Verwijderd

Topicstarter
Topic title says it all: ik vraag aan jullie wat momenteel uitstekende producten zijn.

Voorwaarden:
- ADSL2+ modem/router
- Wlan functie (liefst N)
- Mag niet constant of om de paar dagen wegvallen, want dat frustreert zo

Iemand tips? :)

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Wat heb je zelf al gedaan? Reviews bekeken? Pricewatch afgestruint? Zie hier alle mogelijkheden.

Verwijderd

Topicstarter
Die Belkin Modem N en die Linksys WS160 vind ik mooi, maar ik lees ook dat ze veel problemen hebben.

Dan is de enige deftige oplossing zo'n Fritzbox, zou dat werken in België? Wat is het verschil tussen een Fritzbox Annex A en B?

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Annex A is voor een analoge telefoonlijn
Annex B is voor een isdn lijn

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Linksys WAG160N.

Verwijderd

Topicstarter
Die is rommel :), ik lees niets anders dat ze er problemen mee hebben.

Iemand ervaringen met zo'n Fritzbox?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:30:

Mooie conclusie. Heb er zelf een een tijd in gebruik gehad, werkte meer dan prima.

• samvanbrussel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 15:44
Ik heb een Linksys WAG200G sinds bijna 3 jaar zonder enig probleem. Van draft producten moet ik niet weten, dus die N interesseert me niet.

Verwijderd

Topicstarter
Voor wat gebruik je hem dan Exorcist? Ik zou hem hier voor wireless (MBP, PS3, iPhone,...) gebruiken.

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Mischien is dit iets voor je:

http://link.marktplaats.nl/257699090

Dat modem kan veel(Wifi, VOIP) van wat de Fritzbox ook kan. Voordeel is dat dat modem tweedehands voor een prikkie te krijgen is.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:44:
Voor wat gebruik je hem dan Exorcist? Ik zou hem hier voor wireless (MBP, PS3, iPhone,...) gebruiken.
Ik heb hem hier gebruikt voor een PS3, Wifi-N Intel 5300 en 13 (!) andere clients die hij moest voorzien van data en IP adressen. Nooit problemen mee gehad.

Heb nu Ziggo en derhalve een andere router, maar was er erg content mee.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49

Bijna een jaar ervaring met een 7170,klasse apparaat.Daar kan speedtouch nog een hoop van leren.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 17:22
Ik heb de WAG160N en kan na een paar dagen geen verbinding meer krijgen via wireless icm. WPA beveiliging. Er wordt dan geen ip meer verkregen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat er nu een Fritz!box zal komen :), wel duurder maar het ding zou goed werken lees ik overal. Heb ik er wel voor over, vanavond nog wat reviews afschuimen :)

• NoepZor
Ik ben benieuwd of dat nog wat is dan :) Die linksys valt persoonlijk dus tegen, had er zelf meer van verwacht. Vooral dat zoiets basaals als DHCP icm. WPA/WPA2 niet functioneert zoals het hoort.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-03 12:15
Als je voor goedkoop wilt gaan, kijk dan eens in v&a.
Ik heb er bijvoorbeeld nog eentje staan. Zeer stabiel, geen poespas, zeer goedkoop.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

* Robinski is zeer tevreden met zijn Fritz!Box 7170 (gekregen van xs4all).

Werkt echt super en stabiel, daarbij het voordeel dat als je later nog eens zou willen overstappen op kabel oid, dan kun je een van de LAN poorten als WAN poort instellen. Het WLAN gedeelte werkt ook goed, waarbij je ook gemakkelijk kunt instellen dat je WLAN apart wilt van LAN wilt hebben (kwa subnet).

Ook de VOIP/Telefonie opties zijn handig, zo kun je de oude vertrouwde telefoon lijn gebruiken, maar ook indien gewest VOIP. Ook kun je tot drie verschillende lijnen aansluiten op de Fritz!Box, allemaal met een ander telefoon nummer (als je wilt).

Ook het portmappen werkt erg gemakkelijk, waarbij mij opviel dat als ik bijv. poort 80 map, en zelf (van binnen) naar het externe IP adres ga, ook geforwardt wordt, iets wat ik nog nooit eerder bij Routers heb gezien, en ik zelf erg handig vind, zo hoef ik niet appart met DNS/Host files aan de slag om mijn server intern ook gemakkelijk te kunnen gebruiken.

Uiteraard moet je zelf beslissen wat je wilt, maar houd in je achterhoofd dat de ontwikkeling van de firmware nog door gaat, en dat je eventueel in de toekomst ook zelf linux er op kunt zetten. Wat ik overigens nog vergeet is de USB poort, deze kun je gebruiken om een externe harddisk (of stick) te delen, of een printer.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-03 15:51

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb het idee dat Linksys niet meer zo'n goede gateways maakt als vroeger. Er zijn een hoop negatieve verhalen over te vinden..of valt dit wel mee? * Mr_gadget zijn linksys gateway is afgelopen week overleden en bleek volgens de monteur ook veel te lage snelheden te halen :(

Maar wat is dan een beetje een redelijk merk? D-link, belkin?
Je kan natuurlijk naar een draytek of Zxyel gaan kijken maar die zijn wel erg duur.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt een Fritzlbox 7170, heb enkel wlan N en modem/router nodig, geen dect en voip :)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:34
Mr_gadget schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:06:
Ik heb het idee dat Linksys niet meer zo'n goede gateways maakt als vroeger. Er zijn een hoop negatieve verhalen over te vinden..of valt dit wel mee? * Mr_gadget zijn linksys gateway is afgelopen week overleden en bleek volgens de monteur ook veel te lage snelheden te halen :(

Maar wat is dan een beetje een redelijk merk? D-link, belkin?
Je kan natuurlijk naar een draytek of Zxyel gaan kijken maar die zijn wel erg duur.
Ik heb met Linksys niets als goede ervaring...
Hier draaien al tijden twee WRT54GL's netjes, ik heb ze wel geflashed.

Met die serie heeft Linksys vroeger inderdaad wat misstappen begaan, maar de hardware is tiptop en icm degelijke firmware een geweldig apparaat.

Wel merk ik dat bv de oude BEFSR41 die bij familie staat af en toe wat kuren heeft, maar over het algemeen vond ik niets beter dan Linksys...

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het was een WAG354G, een gateway met ingebouwd modem. Het modem was stuk, de rest werkte vreemd genoeg nog prima, hij wilde alleen niet connecten met de centrale..
Over die WRT54s hoor ik ook wel goede verhalen maar over de nieuwe modellen met wireless N minder. Maar ik heb nu een Belkin N+ besteld, ben benieuwd..

Verwijderd

Moet het allemaal in 1 apparaat? Neem een Zyxel modem (ZONDER WiFi), zet daar bv. een FON neer (o'k, geen N), of een echte access point (Cisco, Netgear). Dát is zeer stabiel, alhoewel de oude serie van Linksysy ook goed is (WAP54G)

En moet het PER SÉ N standaard zijn? Ga jij meer dan 13 Mbps over wireless, continu? (want hoger dan dat, komt je ADSL toch niet; ok, misscihen 13 á 15... maar daar houdt het ook op). Want je bottle neck ligt bij de ADSL. Of heb je nog een NAS, waarmee je gaat spelen?

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het moest ook vooral een beetje future proof zijn. Sowieso heeft wireless N ook een beter bereik en is stabieler, dat was met de linksys niet altijd het geval (groot huis, veel beton). Je hebt ook redelijk wat overhead maar bij N blijft er bandbreedte over denk ik. Wat ik ook jammer vond is dat ze weinig nieuwe firmwares uitbrengen WPA2 ondersteuning zou best kunnen maar dat deden ze niet meer.

Heb nu iig de Belkin N+ binnen gekregen, super bereik! En deze traint in op 8 mbit terwijl de linksys niet verder kwam dan 4 mbit.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Speedtouch altijd goed.

Verwijderd

Topicstarter
Fritzbox 7240 besteld...

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-03 15:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

HyperBart schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:01:
[...]

Ik heb met Linksys niets als goede ervaring...
Hier draaien al tijden twee WRT54GL's netjes, ik heb ze wel geflashed.
Een WRT54GL is dan ook geen modem en is eigenlijk ook alleen maar interessant als je er iets anders in flashed dan de standaard brakke Linksys firmware. Behalve de oude WRT en de WRT54GL heeft Linksys eigenlijk geen goede producten meer op dit vlak.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:45
NoepZor schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:25:
Ik heb de WAG160N en kan na een paar dagen geen verbinding meer krijgen via wireless icm. WPA beveiliging. Er wordt dan geen ip meer verkregen.
Dat hadden mijn buren ook. Probeer de laatste firmware eens (als je een WAG160N versie 1.0 hebt tenminste):

http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WAG160N/download

Hoor nu geen klachten meer van de buren :)

• NoepZor
Blijkbaar hebben ze een nieuwe versie uitgebracht (1.00.14), vorige week was 1.00.12 nog de meest recente, deze staat momenteel in mijn router. Ik zal vanavond die nieuwe eens installeren hopelijk fixt dat het probleem. Best wel jammer, router was 99 euro en dan werkt het niet lekker, terwijl er mensen zijn die een routertje hebben van 20 euro en er nooit over klagen...

• pjflathead
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
inmiddels is er 1.0.15. Die is volgens sommigen beter, maar WPA2 werkt nog steeds niet.
Ik heb het ding al 2 maanden maar het is alleen maar ellende. Linksys(murdered)byCisco.
Hij traint in op 2951Kbit terwijl het bijgeleverde Eminent 6800Kbit haalt.Echt miskoop van de maand.
Voor mij geen Linksys meer.

murphy was an optimist...

Verwijderd

Ik heb een Draytek 2710n en uiterst tevreden! Wat ik absoluut zal afraden is de Linksys WAG160N, heb ik er 2 van gehad, drama! Draytek is super in te stellen, mega mogelijkheden en na 2 maanden nog geen enkele keer uitgevallen o.i.d., helemaal top!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-03 17:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

MJa, nu wordt het een opsomtopic, en dat is nergens voor nodig.

Er is een grote lijst van modem-routers te vinden in de pricewatch. Daar kan je mooi een keuze uit maken. En reviews opzoeken over die dingen lijkt me ook niet zo moeilijk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.