Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:23
Ik kan dit nergens vinden op de website van providers (het zal blijkbaar niet vaak voorkomen). Ik wil binnenkort van provider wisselen. Nu loopt eigenlijk mijn abonnement nog een aantal maanden door maar ik heb begrepen dat als ik mijn abonnement afkoop ik net zo veel betaal als wanneer ik het laat doodbloeden en de provider mij op een zwarte lijst plaatst (aldus de belcompany). Nu dacht ik, dan laat ik hem gewoon doorlopen zonder te gebruiken, geen enkel probleem. Maar nu... ik wil natuurlijk graag mijn nummer meenemen naar de nieuwe provider. Dan krijg ik dus bij de huidige provider een ander nummer en mijn huidige komt bij de nieuwe provider terecht. Kan dit?
Of kan ik alleen nummerbehoud aanvragen als ik ook mijn abonnement opzeg?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Voor zover ik weet is dat een onmogelijke constructie. Je kunt in principe wel je nummer wijzigen bij je huidige provider, maar als je dat doet is je oude nummer weg. Vraag je nummerbehoud van te voren aan dan zal deze worden afgewezen of pas in werking worden gezet wanneer het abonnement is opgezegd (over teveel maanden blijkbaar).
Maverick schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:16:
Nu loopt eigenlijk mijn abonnement nog een aantal maanden door maar ik heb begrepen dat als ik mijn abonnement afkoop ik net zo veel betaal als wanneer ik het laat doodbloeden en de provider mij op een zwarte lijst plaatst (aldus de belcompany).
Wat bedoel je hier precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het je om een nieuwe telefoon gaat, je kan bij de meeste providers een abonnement 3 maanden in de toekomst afsluiten. Dus dan heb je al vast een nieuwe telefoon, maar gaat je abonnement later in.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
jelle. schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:46:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee?
Ik ging bij de belcompany (of phonehouse, kan ook) vragen of het mogelijk was mijn abo af te kopen zoals je dat doet bij bijvoorbeeld en energieleverancier. Je betaalt dan een boete, maar bent wel vrij om over te stappen. Het meisje daar vertelde me dat ze daar niet blij mee zijn. Je betaalt gewoon de kosten zoals die zijn als je het abonnement door zou laten lopen en ze nemen je een volgende keer niet meer aan als klant (in het geval van telfort dus ook niet meer bij kpn omdat dat het moederbedrijf is). Weet niet in hoeverre dit waar is maar neem aan dat ze dit niet uit haar duim zoog.
Marzman schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:48:
Als het je om een nieuwe telefoon gaat, je kan bij de meeste providers een abonnement 3 maanden in de toekomst afsluiten. Dus dan heb je al vast een nieuwe telefoon, maar gaat je abonnement later in.
Het gaat om een Iphone en zonder dataplan heb ik daar natuurlijk niet zo veel aan, dan kan ik net zo goed wachten :)

[ Voor 22% gewijzigd door Maverick op 09-06-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou dat uit moeten maken? Je betaald sowieso hetzelfde bedrag.
Maar waarom zou je dit willen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Tsurany schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:57:
Waarom zou dat uit moeten maken? Je betaald sowieso hetzelfde bedrag.
Maar waarom zou je dit willen?
Je moet je vraag iets specifieker stellen. Wat zou ik willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je huidige abonnement afkopen en overswitchen naar een andere provider. Je zit dan altijd met een paar maanden dubbele kosten, of je nu 2 abbo's naast elkaar hebt of het af wilt kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Maverick schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:56:
Ik ging bij de belcompany (of phonehouse, kan ook) vragen of het mogelijk was mijn abo af te kopen zoals je dat doet bij bijvoorbeeld en energieleverancier. Je betaalt dan een boete, maar bent wel vrij om over te stappen. Het meisje daar vertelde me dat ze daar niet blij mee zijn. Je betaalt gewoon de kosten zoals die zijn als je het abonnement door zou laten lopen en ze nemen je een volgende keer niet meer aan als klant (in het geval van telfort dus ook niet meer bij kpn omdat dat het moederbedrijf is). Weet niet in hoeverre dit waar is maar neem aan dat ze dit niet uit haar duim zoog.
Daar heb ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd (ben ook werkzaam in telecombranche). Enige wat ik weet is dat je de resterende maanden + administratiekosten betaalt (KPN/Hi).

Het kan wel zo zijn dat je binnen enkele (3 of 6 geloof ik) maanden geen nieuw abonnement kunt afsluiten: daarmee wordt voorkomen dat bestaande (opzeggende) klanten profiteren van een aanbod bedoeld voor nieuwe klanten. Dat is ook van toepassing op contractsvrij zijn > opzeggen en nummerbehoud naar prepaid > prepaid nummerbehoud naar (hetzelfde) abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:27

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat van die zwarte lijst lijkt me in ieder geval al erg sterk. Wat zou een provider dat nou uitmaken? Zolang jij maar betaald. In dit geval ga je nog betalen voor minuten die je niet gaat gebruiken ook...
Daarnaast kun je bijna bij elk bestaand abo wel een databundel laten toevoegen. Dus dan kun je de laatste paar maanden van je huidige provider gewoon tijdelijk hun databundel gebruiken.
Je moet echter wel een manier vinden om die nieuwe iPhone te unlocken, ik weet niet of dat mogelijk is met de bestaande opties. Maar dat weet nog niemand...

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 00:38
Afkopen klopt, daarbij zal niet elke provider dit accepteren. Zwarte lijst is onzin, dat is alleen bij wanbetaling.

Als je een abonnement bij T-Mobile afsluit, kan je ook later nummerbehoud toepassen. Je hebt dan tijdelijk twee abonnementen. Tegen de tijd dat je oude abonnement afloopt (als dit na 1 juli is: uiterlijk 1 maand van tevoren), kan je nummerbehoud aanvragen van je oude nummer. Je tijdelijke nummer (op het nieuwe abonnement) komt dan te vervallen.

Het alternatief is wachten tot je abonnement (bijna) is afgelopen :)

Je kunt in elk geval bij geen enkele provider je nummer meenemen voordat je contract is afgelopen/afgekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
jelle. schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:11:
[...]

Daar heb ik nog nooit van gehoord eerlijk gezegd (ben ook werkzaam in telecombranche). Enige wat ik weet is dat je de resterende maanden + administratiekosten betaalt (KPN/Hi).

Het kan wel zo zijn dat je binnen enkele (3 of 6 geloof ik) maanden geen nieuw abonnement kunt afsluiten: daarmee wordt voorkomen dat bestaande (opzeggende) klanten profiteren van een aanbod bedoeld voor nieuwe klanten. Dat is ook van toepassing op contractsvrij zijn > opzeggen en nummerbehoud naar prepaid > prepaid nummerbehoud naar (hetzelfde) abonnement.
Hm, zoals jij het voorschotelt kan ik dus beter gewoon afkopen, dan kan ik op dat moment meteen mijn nummer meenemen. Zal van de week eens langs een andere telecomshop lopen om het een en ander na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:58
Wat wel is qua "zwarte lijst", je kunt je abo niet opzeggen en dan je nummer direct porteren naar dezelfde provider. Omzetten naar een prepaid-kaartje en je kunt het gewoon porteren naar welke provider dan ook (mits abo-aanvraag goedgekeurd). Ik heb nog nooit meegemaakt dat het niet mogelijk is en ik heb het voor verschillende klanten al gedaan (Vodafone en KPN/Hi).

Telfort staat overigens volledig los van KPN/Hi. Deze laatst genoemde is inderdaad het moederbedrijf maar alle aanvragen worden door de twee bedrijven zelf afgehandeld. Ze weten bij een aanvraag dus niet meer van elkaars klanten dan dat bijvoorbeeld T-Mobile of Vodafone weten van KPN/Hi.

Afkopen bij Vodafone is overigens ook gewoon mogelijk AFGEZIEN van de opzegtermijn. Hier zat je tot voor eind vorig jaar gewoon aan vast. Ik heb ook niet vernomen dat dit anders is geworden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:58
Marzman schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:48:
Net geen vier maanden zelfs (120 dagen). Bij T-Mobile zelfs vier maanden. Bij T-Mobile en Telfort is het makkelijk, hierbij kun je het gewoon aangeven op je contract. Bij Vodafone en KPN/Hi zul je moedwillig een foutje moeten maken in de verschillende aansluitsystemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Maverick schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:59:
Hm, zoals jij het voorschotelt kan ik dus beter gewoon afkopen, dan kan ik op dat moment meteen mijn nummer meenemen. Zal van de week eens langs een andere telecomshop lopen om het een en ander na te vragen.
Let er wel even op dat je abonnement niet zo snel beëindigd wordt dat je je nr kwijt bent :X Informeer dus even naar de termijn tussen afkoop en daadwerkelijke opheffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Maverick schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:56:
[...]
Het gaat om een Iphone en zonder dataplan heb ik daar natuurlijk niet zo veel aan, dan kan ik net zo goed wachten :)
Dat kun je ook doen. Dan wacht je op de iPhone met compas en autofocus ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1