Toon posts:

Mach 2 probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ohai medetweakers,
Gisteren heb ik een prometeia Mach 2 koeler aangeschaft, waarna ik hem op mijn socket 939 computer had geinstalleerd, ging hij eerst runnen en toen hij op -40 zat, gebeurde er... niks. Mijn systeem zelf ging niet aan, terwijl toch alles goed en solide zit aangesloten. Wat het rare is, als ik de stekker uit het stopcontact trek van mijn stekker blok ( waarzowel de Mach 2 als de power supply van mijn systeem opzit ), gaan de pc heel eventjes aan en gaan de lampjes branden. En that's it.

Enig idee wat ik verkeerd doe?

Greetz en b.v.d

Dave

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:08

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

hebben oude amd cpu's dan niet de bekende "coldbug" ?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Oud lijkt me niet het is een AMD 4000+ dus dat zit wel goed, maar het lijkt wel of ik de power aansluiting verkeerd heb zitten maar dit is niet het geval

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:08

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Misschien moet je eens alle overbodige hardware er uit halen en het dan nog eens proberen, videokaart en zo er uit, hdd's los noem maar op, zolang er nog iets als ram en een cpu is kun je opzich booten.

Signature

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

post eens wat meer specs over je systeem aub.

Het kan ook zijn dat bij -40 je mobo het op een zwakke plaats begeeft.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het een kapotte voeding moet zijn, want ik probeerde me systeem te booten zonder de Mach 2 erop aangesloten, wel de cooling head. Maar dat ging niet, geen enkel contact meer...

• Edmin
  • Laatst online: 09:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

BGB4rn schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:08:
hebben oude amd cpu's dan niet de bekende "coldbug" ?
Ja:
http://www.nordichardware.com/news,2885.html

Op extremesystems schijnt ergens een lijst te staan met 90nm Athlon64 CPU's (incl stepping en batch) die er last van hebben.

Verwijderd

Topicstarter
maar hij heeft al op -40 gedraaid , zonder dat het systeem zelf aanging, is het nu over en uit dan?

• Edmin
  • Laatst online: 09:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat is alleen te testen in een goed werkend systeem. Je zult de voeding moeten testen als je denkt dat dat het mogelijk kan zijn, of de CPU in een andere computer steken.

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:48
Je cpu heeft waarschijnlijk een coldbug zoals al eerder gezegt.

Gaat het systeem wel aan als de mach uit staat?

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-01 22:25
Weet je zeker dat het niet gewoon condens is, die op het moederbord neergeslagen is en kortsluiting veroorzaakt heeft? Dat is namelijk mijn eerste idee...

Goed koper is duurder dan slecht koper

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost :D

Verwijderd

En wat was de oplossing? Voor als een andere tweaker in de toekomst ook dit probleem heeft.

Verwijderd

TheDutchBeast doet dit meestal hij denkt vooral uit eigen belang en probleem, misschien nog niet volwassen genoeg in het forum-leven.

/me heeft TheDutchBeast even ge-DM'd
Pagina: 1