Welk pc8500 geheugen hebben jullie op je Asus P5QL-E?

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-11-2025
Daar ben ik benieuwd naar,volgens de asus QVL zijn er nog geen dual channel kits compatible.
Ik heb er nu 2 x 1GB Kingston HyperX pc6400 in zitten maar wil toch naar het snellere pc8500 geheugen,maar dan wel 2x 1 gb of 2x 2 gb.
Ben dus benieuwd welk jullie gebruiken en of het goed werkt i.c.m de asus P5QL-E.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:18

FeaR

In GoT we trust

Bij mijn neef(je) heb ik er Corsair Dominators in zitten en dan het 2 x 1GB-setje.
Werkt gewoon goed en geen problemen mee...

Ikzelf heb een Asus Rampage Formula en daar gebruik ik hetzelfde setje, maar dan de 2 x 2GB.
Ook bij dit moederbord staat dit geheugen niet op de QVL, maar het werkt dus wel.

Al moet ik uit "ervaring" zeggen dat er veel wel werkende geheugens niet op de QVL van Asus staan. Maar negen van de tien keer werkt Kingston en Corsair gewoon lekker op een Asus moederbord.

Op Hardware.info staan er overigens ook veel combinaties met OCZ Reaper-geheugen en dan het door jouw genoemde moederbord.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• marcelsmit
Ja ik had dus zelf 2x 1gb kingston KHX8500D2K2_2G geprobeerd en dat werkte neit lekker dus dat heb ik terug gestuurd.
Mijn eerdere ervaringen waren inderdaad ook dat buiten de qvl een hoop wel compatible was maar dit keer dus niet,dus vandaar dat ik even wil weten welk geheugen op dat bord bij andere mensen wel werkt.

Ik dacht zelf om Kingston ValueRAM KVR1066D2N7K2/2G te kopen maar dat staat ook niet in de QVL alleen de Kingston ValueRAM KVR1066D2N7K2/1G staat er in en dat is een enkele 1 gb module.

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
heb hier een p5ql-pro en bij mijn neef ook een ingebouwd, bij mijn neef corsair dominators en bij mij crucial ballistix, werkt beide perfect

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• marcelsmit
ok mooi,
Kun je me precies de partnummers vertellen?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
de corsair dominators:

http://www.azerty.nl/0-74...s2-dominator-xtreme-.html

crucial ballistix:

http://www.azerty.nl/0-74...s2-dominator-xtreme-.html

let wel, voor de maximale snelheid moet je wel zelf de timings, snelheid en voltage instellen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Ik weet niet of die dominators nog zo slecht zijn als die dominators waarvan 80% RMA terugkwam, maar als ze nog steeds zo slecht zijn zou ik die links laten liggen =).

• marcelsmit
Dat zijn beide links voor de dominators,was juist benieuwd naar de crucial

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk op de QVL welk geheugen gegarandeerd werkt, wil je ervan afwijken, ga dan op zoek naar ervaringen met dit bord (reviews e.d.) en kijk welk geheugen daar gebruikt wordt.
Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat we ervanuitgaan dat tweakers hun eigen hardware kunnen uitzoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.