Ik heb hier in totaal 1037 PDF's op mijn computer staan, die samen de oplossingshandleiding van een Engels handboek vormen. Elke PDF is een aparte oplossing van een oefening en daardoor bevat elk blad natuurlijk heel wat witruimte (+/- 2/3). Nu, dat samenvoegen van die pdf's is ansich geen probleem, maar dan blijft het document natuurlijk 1037 pagina's groot en aangezien dat afgedrukt zou moeten worden is dat natuurlijk absurd veel. Ik denk wel dat de boel te herleiden valt naar 400 à 500 pagina's en als dan op elk blad twee PDF-bladzijden afgedrukt worden is dat meteen een veel handzamer formaat natuurlijk.
Heeft iemand van jullie een idee of er software bestaat die die witruimte kan verwijderen of waarmee dit snel kan? Ik weet dat PDF's niet gemaakt zijn om te editten en omzetten naar Word en daarna de omgekeerde bewerking heb ik ook al geprobeerd, maar er staan heel wat wiskundige formules in en de opmaak daarvan gaat dan echt volledig verloren. Dat is dus geen oplossing.
Heeft iemand van jullie een idee of er software bestaat die die witruimte kan verwijderen of waarmee dit snel kan? Ik weet dat PDF's niet gemaakt zijn om te editten en omzetten naar Word en daarna de omgekeerde bewerking heb ik ook al geprobeerd, maar er staan heel wat wiskundige formules in en de opmaak daarvan gaat dan echt volledig verloren. Dat is dus geen oplossing.