[Vista] Zwart beeld na bootscreen

Pagina: 1
Acties:

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Betreft hier een Acer Aspire 5630.

De laadbalk van Windows Vista is gewoon nog te zien, maar zodra die verdwijnt gaat het beeld op zwart, geen cursor te zien, helemaal niks.

Geprobeerde zaken:
  • Veilige modus geeft hetzelfde probleem: de text die normaalgesproken te zien is tijdens het laden komt ook nog in beeld, maar zodra dat voorbij is meteen zwart beeld
  • Laatste werkende configuratie geldt ook weer hetzelfde
  • Systeemherstel:Herstelpunt van een aantal dagen terug als enige optie, nog steeds zwart beeld
  • Via de Win Vista schijf systeemherstel proberen te draaien, maar het lijkt niet aan de bootmanager te liggen
  • Bootcd/dvds zoals Active@ Boot Disk met lightweight Windows VISTA (WinPE 2.1) environment boot gewoon. Vandaar dat ik me serieus afvraag of het wel aan de grafische chipset/kaart kan liggen.
  • Externe monitor aangesloten: zelfde verhaal weer
  • Accu eruit gelaten: blijkt ook geen oplossing te zijn
  • Natuurlijk gezocht op GOT en Google, maar de problemen lijken zich te concentreren op gevallen waar in ieder geval beeld kwam via de veilige modus of laatste bekende werkende configuratie.
Na een aantal frustrerende uurtjes, zit ik toch een beetje met de handen in het haar.
Kan het toch hardwarematig zijn?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Installeer eens andere (desnoods oudere) videokaartdrivers.

Ik heb dit probleem ook gehad bij een bepaalde Nvidia-driver (gewoon een nette WHQL driver). Een oudere driver of een vage beta werkte wel gewoon.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Novi
Waren mijn gedachtes ook in het begin. Alleen het probleem is dat er totaal geen mogelijkheid is om nieuwe of andere drivers te installeren.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:46

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dan is het wellicht toch niet helemaal hetzelfde probleem. Ik kon namelijk nog wel wat zien als ik in de veilige modus bootte :)

Probeer eens een live-linux cd/dvd? En dan vooral om te kijken of je op je normale resolutie kunt draaien.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Novi
Zojuist de eerste live CD die ik kon vinden uitgeprobeerd (pclinuxos gnome). Werkt gewoon perfect, er is beeld en geluid.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:00
Je zou nog kunnen spelen met je Fn toetsen voor intern/extern scherm en brightness, al zal dat het wss niet zijn. Belangrijker: Sinds wanneer heb je het probleem en wat is het laatste dat je daarvoor hebt gedaan? Niet daarvoor aangesloten op een ander scherm/TV.

Verder, welke uitgangen voor beeld heb je? VGA, DVI en S-Video? En met welke sluit je je externe monitor aan?

Verder kop ik hem alvast in: Windows opnieuw installeren... Ik denk dat er gewoon ergens een grote fout zit in je huidige config.

• Novi
Fn toetsen was ik inderdaad al vergeten te vermelden, enige verschil wat het maakt is donker zwart of iets lichter zwart.

Ik heb VGA, als enige optie, gebruikt voor de externe monitor (2 getest met beide hoger liggende native resoluties dan de laptop).

Het is niet m'n eigen systeem, maar het lijkt erop dat een paar geleden tijdens het werken de computer traag / niet reageerde en na een reboot dus dit probleem opgedoken is.

Windows opnieuwe installeren lijkt jammer genoeg wel de enige overgebleven optie.
Maar zoals altijd willen mensen niet hun data, programma's kwijt raken

[ Voor 12% gewijzigd door Novi op 09-06-2009 18:40 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
dan ff de schijf eruit halen en aan een ander systeem hangen, kan je in ieder geval hun data redden!

Desktop | Server | Laptop

• Nickoss
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-12-2023
Ik had dezelfde laptop en hetzelfde probleem, bij mij was de hdd verrot.

• Novi
Vind het ook erg verwarrend allemaal. Via de LiveCD kom ik namelijk wel gewoon op de HD en kan alle dirs gewoon doorbladeren. En voor zover ik kon zien geeft SMART ook geen foutmeldingen aan.

[ Voor 20% gewijzigd door Novi op 09-06-2009 18:44 ]

Pagina: 1