Toon posts:

Geschil na particuliere verkoop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Apple Macbook kunnen kopen van een particulier die namens een handelaar deze relatief goedkoop verkocht.

Volgens de verkoper was de macbook helemaal nieuw en was het een model geimporteerd uit Engeland. Echter, het toetsenbord en de adapter zouden Europees (en bruikbaar in Nederland) zijn. Er zat één jaar garantie op en deze zou via hem lopen (hij zou een reparatie via zijn handelaar regelen).

Na mail contact met de verkoper was ik overtuigd van de korting die er op de laptop zat en durfde ik de koop aan.

Bij hem thuis heb ik de Macbook opgehaald (zag er prima uit) en de laptop zelf getest en heb hem direct (via internet bankieren) betaald. Thuis gekomen heb ik hem weer uitgepakt en kwam ik er tot mijn stomme verbazing achter dat het een Macbook met Zwitsers toetsenbord was (gewoon qwerty, maar de speciale tekens staan op andere plaatsen en je hebt een paar 'handige' sneltoetsen naar bijv de ö en ë ). Hier had ik in de haast van koop overheen gekeken :?

Ik heb de verkoper hiervan direct telefonisch op de hoogte gesteld en hij wist nergens van (blijkbaar weinig kennis van zijn eigen product). Ik stelde voor dat hij of de Macbook terug zou nemen of hij met een andere 'normale' Macbook kon ruilen aangezien ik niet op een ander toetsenbord wil werken. Hij ging hiermee akkoord en ging uitzoeken of hij kon ruilen via zijn handelaar. Na een week heen en weer bellen en sms'en (lees aan het lijntje gehouden worden) ging hij akkoord (per sms) met het terugbrengen van de Macbook aangezien hij blijkbaar geen andere kon regelen.

Ik wilde meteen een afspraak maken maar dit ging wederom moeizaam (niet reageren op sms, de telefoon niet opnemen), waardoor ik hem pas na drie dagen persoonlijk kon spreken. Hij wilde opeens niet meer meewerken met een omruil actie en stelt dat ik nu te laat ben met het terugbrengen van de Macbook voor een vergoeding. Ik vind dit zeer onredelijk.

Mijn vraag aan jullie is hoe ik (juridisch) hierin sta.

Komt mijn slordigheid tijdens de koop mij duur te staan (onderzoeksplicht)?
Komt de Macbook overeen met wat er voorgesteld werd in de mailwisseling
Is het (tweemaal) toezeggen van teruggaaf van het aankoopbedrag geldig om hierop alsnog aanspraak te maken?
Is het redelijk dat hij stelt dat ik te laat ben met het terugbrengen (1 week en 2 dagen)?

Alvast bedankt voor het advies!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-01 17:50

r0b

Particuliere verkoop, je hebt het product voor aankoop gezien en bent akkoord gegaan; m.i. geen schijn van kans, of je moet op coulance van de verkoper rekenen.

Gaat het toevallig om een qwertz keyboard?
Je kan ook losse keys vervangen en hem zo aanpassen naar je wensen, zie voor info dit topic

[ Voor 29% gewijzigd door r0b op 09-06-2009 18:17 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, geen enkele schijn van kans. Jij zag hem, jij bekeek hem, jij teste hem en daarna betaalde jij. Dit had je moeten opvallen, dat het niet gebeurd is dat is erg jammer en spijtig, maar wettelijk gezien heb je in je onderzoeksplicht verzaakt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de info. Ik had al zo'n vermoeden.

Op de coulance van de verkoper rekenen heb ik al opgegeven.

Iemand nog andere mogelijkheden?

Het gaat btw om zo'n keyboard:
http://store.apple.com/nl/product/MB110SM/A?mco=NDg1MjEwMQ

<offtopic>
Het vervangen van toetsen vind ik ook nog een optie, maar het lijkt me een beetje tricky, daarnaast zijn het nogal wat toetsen (22 als ik me niet vergis). Iemand nog andere opties?
</offtopic

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Andere optie: deze laptop doorverkopen op de V&A/Ebay/marktplaats en er iemand anders met laten klooien. Eventueel verlies aannemen en je les er uit leren.

Nog een optie: je erbij neerleggen dat het toetsenbord zo is, en ermee leren werken.

3e optie: dreigen met een rechtzaak (bluf), en hopen dat hij bezwijkt. Een 'nee' heb je, en een 'ja' kan je krijgen! :)

Edit: waarom koop je geen nieuw toetsenbord van Apple? Of eventueel tweedehands op V&A/ebay/marktplaats. Er is vast wel iemand met een kapotte MacBook die hem in onderdelen verkoopt.

[ Voor 20% gewijzigd door Malantur op 09-06-2009 19:16 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• r0b

r0b

Eerste optie die je noemt is inderdaad wel een goede; als ik vandaag geld voor een 2e hands MB alu had liggen en je bood hem aan voor een zacht prijsje met wellicht ~ 100 EUR verlies op de aankoopprijs dan zou ik toch zwaar overwegen hem aan te schaffen; ik typ toch blind dus voor mij maakt het niet uit. En zo zullen er vast velen met mij zijn. Je kan hem altijd in de Tweakers V&A zetten?
Malantur schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:12:
3e optie: dreigen met een rechtzaak (bluf), en hopen dat hij bezwijkt. Een 'nee' heb je, en een 'ja' kan je krijgen!
En dan hoop ik dat je zelf een rechtszaak aan je broek krijgt *O*

M.a.w; domme suggestie. Verkoper handelt ter goeder trouw een heeft je genoeg gelegenheid geboden, op een gegeven moment is het gewoon over voor hem. Wil je zekerheden dat je iets terug kan brengen als het je niet bevalt? Koop het in een winkel waar ze daar een policy voor hanteren.

Overigens is bij een MB alu (en de voorloper ook) het keyboard één geheel met de top cover (voorbeeldje); m.a.w je zal dus de gehele top cover incl keyboard moeten vervangen als je alleen het keyboard wil vervangen.
Vandaar het alternatief tot het vervangen van de toetsen alleen; dat is nog vrij makkelijk te doen.

Je kán het toetsenbord wel loshalen, maar dat is een stuk of 50 schroefjes. En er worden - voor zover ik weet - geen losse toetsenborden aangeboden op eBay.

[ Voor 74% gewijzigd door r0b op 09-06-2009 19:47 ]

• Malantur
  • Nu online
r0b schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:31:

En dan hoop ik dat je zelf een rechtszaak aan je broek krijgt *O*

M.a.w; domme suggestie. Verkoper handelt ter goeder trouw een heeft je genoeg gelegenheid geboden, op een gegeven moment is het gewoon over voor hem. Wil je zekerheden dat je iets terug kan brengen als het je niet bevalt? Koop het in een winkel waar ze daar een policy voor hanteren.
Ik zeg gewoon een aantal opties, of ze nu slim/handig zijn is een andere zaak.
Wat ik me wel afvraag bij jou verhaal, met welke reden zou hij een harde rechtzaak kunnen maken?
r0b schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:31:
Overigens is bij een MB alu (en de voorloper ook) het keyboard één geheel met de top cover (voorbeeldje); m.a.w je zal dus de gehele top cover incl keyboard moeten vervangen als je alleen het keyboard wil vervangen.
Vandaar het alternatief tot het vervangen van de toetsen alleen; dat is nog vrij makkelijk te doen.

Je kán het toetsenbord wel loshalen, maar dat is een stuk of 50 schroefjes. En er worden - voor zover ik weet - geen losse toetsenborden aangeboden op eBay.
Om eerlijk te zijn: ik ben geen Apple kenner, en ik heb het ook niet gechecked op ebay.
Wat me wel opviel is dat ze gewoon te koop zijn bij Apple zelf (linkje van de TS), voor €50. Als ze te koop zijn, dan moet er toch een (gebruiks/klantvriendelijke) manier zijn om deze te monteren?

• r0b

r0b

Malantur schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:33:
[...]

Ik zeg gewoon een aantal opties, of ze nu slim/handig zijn is een andere zaak.
Dat soort dingen kan je dan net zo goed weglaten m.i., maargoed.
Om eerlijk te zijn: ik ben geen Apple kenner, en ik heb het ook niet gechecked op ebay.
Wat me wel opviel is dat ze gewoon te koop zijn bij Apple zelf (linkje van de TS), voor €50. Als ze te koop zijn, dan moet er toch een (gebruiks/klantvriendelijke) manier zijn om deze te monteren?
Dat is een extern toetsenbord (dit linkje dus :P )
Hier een keyboard (en dus incl top cover) op eBay
Meer resultaten

[ Voor 24% gewijzigd door r0b op 09-06-2009 20:47 ]

• Malantur
  • Nu online
De TS vraagt letterlijk voor 'andere opties', waar staat erbij dat hij alleen de goede wilt? ;)
Maar serieus: misschien leest iemand anders het en komt zo op een beter idee (daar hoop ik in ieder geval op).
Waar ik ook op hoop is natuurlijk het gezond verstand van de TS om niet alles te geloven wat er op het internet gezegd wordt.
Maarja, het zou niet de eerste keer zijn dat een uitspraak van mij in het verkeerde keelgat van iemand schiet...

Terug ontopic: het valt me nu pas op dat er USB poorten aan hangen :p
De beste opties lijken inderdaad doorverkopen of aan wennen.
Eventueel kan je er een extern toetsenbord aan hangen als je thuis/op het werk bent, en mobiel met het zwitsers toetsenbord werken.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor alle opties en info.

Ik zie nu de volgende mogelijkheden:

1. Doorverkopen is natuurlijk een goede mogelijkheid en ga ik ook proberen. Jammer dat er sinds gisteren nieuwe Macbooks uit zijn :(

2. Toetsen vervangen zal ik ook zeker overwegen, dat laat ik alleen liever doen of ik moet de zekerheid hebben dat het zeer goed zelf te doen is (vind er nog te weinig info over, naast de link van Rob dan).

3. Gebruik maken van een keyboard cover/skin. Niet zo'n nette optie, maar wel weinig impact en geklooi. Het is alleen wel lastig een Europese (iso) skin te vinden (met een staande enter toets).

4. De minst mooie optie, maar wel de meest gemakkelijke en goedkope oplossing. Keyboard stickers. Zie bijvoorbeeld: http://www.4keyboard.com/mac-laptop-stickers-p-218.html

Als iemand nog geniale invallen heeft of interesse heeft in deze macbook hoor ik graag! :P

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Optie 5: Blind leren typen? Een touch-typer kan het eigenlijk niets schelen wat erop staat en kan net zo goed een Das Keyboard bedienen. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• coyote1980
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 18:04:
Ik heb onlangs een Apple Macbook kunnen kopen van een particulier die namens een handelaar deze relatief goedkoop verkocht.
Doet hij dit vaker? Dan wordt hij m.i. door de wet niet als particulier maar als handelaar gezien...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hij verkoopt meerdere van dit soort Macbooks. Hij fungeert als een soort verkooppunt.

Maakt dit verschil mbt mijn mogelijkheden?

• coyote1980
Als je binnen de afkoelperiode zit kun je bij een handelaar (denk ik) aanspraak maken op de 'wet koop op afstand' - je kunt het product dan retourneren waarbij je uiteindelijk alleen de kosten voor het retourneren hoeft te dragen. Het volledige aankoopbedrag (incl. verzendkosten levering) dient dan vergoed te worden en er mogen geen 'restocking fees' berekent worden.

In je OP staat dat je hem gisteren 1 week en 2 dagen had, de afkoelperiode is 7 werkdagen. Of de dag waarop geleverd is meetelt weet ik niet, maar misschien dat je hier vandaag nog iets mee kunt.

Ben zelf geen jurist, maar misschien dat iemand met echte juridische kennis kan inschatten of dit een traject met kans van slagen is.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wet koop op afstand geld niet op afgehaalde producten, wat de TS in kwestie wel heeft gedaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• coyote1980
SinergyX schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:02:
Wet koop op afstand geld niet op afgehaalde producten, wat de TS in kwestie wel heeft gedaan.
Dat is dus onzin, het gaat om hoe de koop tot stand gekomen is. Als de koop geregeld is en hij vervolgens afgehaald dan is dat gewoon 'koop op afstand', zelfs als pas bij het afhalen afgerekend wordt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

SinergyX schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:02:
coyote1980 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:15:
[...]

Dat is dus onzin, het gaat om hoe de koop tot stand gekomen is. Als de koop geregeld is en hij vervolgens afgehaald dan is dat gewoon 'koop op afstand', zelfs als pas bij het afhalen afgerekend wordt.
helemaal correct wat coyote1980 schrijft :Y

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 10-06-2009 10:17 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-01 16:09

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Gunner schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:17:
[...]

[...]

helemaal correct wat coyote1980 schrijft :Y
Maar niet van toepassing op particuliere verkoop. :z

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Johnny schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:21:
[...]

Maar niet van toepassing op particuliere verkoop. :z
Was het nu nodig om zo'n ongepaste smiley te gebruiken om je punt te maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 10-06-2009 10:24 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Ik denk dat de weg van de minste weerstand en kosten, vrij simpel is. Koop op ebay het juiste toetsenbordje, en verkoop de oude. Zou mekaar nauwelijks iets moeten schelen kwa geld. Pak een schroevendraaier en schroef je nieuwe ramplank erin en... klaar. Economisch gezien ben je dan alleen tijd kwijt, wellicht een paar euro en natuurlijk wat risico. Maar volgens mij is dat toch het minste van alle alternatieven.

Of vijl de labels van het toetsenbord, da´s helemaal des Tweaks of des Nerds.

[ Voor 19% gewijzigd door Ruudjah op 10-06-2009 10:27 ]

TweakBlog

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de info! Begin een klein beetje hoop te krijgen.

Ik heb ook meer moeite met de werkwijze en de manier waarop de verkoper communiceert. Daarom wil ik dit niet zomaar laten lopen.

Wat maakt de verkoper een particuliere verkoper en wat een handelaar? Is de verkoper geen handelaar omdat hij systematisch meerdere Macbooks verkoopt? Of heeft dit met andere zaken te maken?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

coyote1980 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:15:
[...]

Ik kan nergens in de post van TS lezen dat er vooraf de 'overeenkomst' is aangegaan, enkel dat hij is langs gegaan en middels telebankieren daar heeft betaald (weet ik niet of dit gelijk staat aan bv pinnen, maar afstand is het mi niet). Er is niets op afstand betaald, overeengekomen etc, of hij moet expliciet al overeenkomen zijn dat hij die laptop zou kopen (of in de trand van 'kom even kijken, vind je het wat neem je hem mee' lijkt me niet echt een overeenkomst).

(dus voor misverstand, ik bedoelde dus niet dat 'afhalen' bij afstand niet meer opging, maar dat ik dus nergens kan vinden dat er sprake is van 'koop op afstand').

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 10-06-2009 10:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• coyote1980
@SinergyX: duidelijk, zelfde lijn. Als deze verkoper niet als particulier maar als handelaar kan worden gezien is het de vervolgvraag of de koop op afstand heeft plaatsgevonden. Als de laptop op marktplaats stond, er een bod gedaan is en vervolgens overeengekomen is dat de koper de laptop kan bekijken en ophalen dan is het imo nog steeds koop op afstand. Als het een advertentie was en de koper heeft contact gehad en niet meer afgesproken dan 'ik kom kijken' en ter plekke besloten de laptop te nemen, ja, dan ligt het voor mijn gevoel weer net iets anders. Zaak is dan om vast te stellen hoe de koop exact tot stand is gekomen (chronologisch: wat is er allemaal gebeurt...).

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Geen tijd aan verspillen, regel een nieuw toetsenbord (25 euro?), en gooi die er in. Eventueel laat je dit doen door een appleshop.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23

BCC

Inderdaad. Bel http://www.stonehouse.nl ff wat het kost en ga er langs. Klaar terwijl u wacht :)

[ Voor 6% gewijzigd door BCC op 10-06-2009 10:59 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

0X55AA schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:56:
Geen tijd aan verspillen, regel een nieuw toetsenbord (25 euro?), en gooi die er in. Eventueel laat je dit doen door een appleshop.
Dat lijkt mij de handigste optie. Doen we hier ook voor buitenlandse medewerkers. Voor een Fransman gaan we echt niet speciaal een laptop met AZERTY bestellen. Die krijgt gewoon een standaard-laptop en dan zetten we er zelf wel even een AZERTY in. 10 minuten werk (bij een HP Compaq laptopje).

Verwijderd

Topicstarter
Dat is volgens mij dus het probleem bij die unibody Macbooks. Daarbij moet de hele top case vervangen worden (keyboard, trackpad en case) omdat het één geheel is. Dit kost daarom veel meer tijd en, omdat je een totaal andere top case nodig hebt, is het ook veel duurder (+/- 200 euro)

Losse toetsen schijnen wel te vervangen te zijn, maar ik ben nog geen bedrijf tegengekomen in Nederland die dit doet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 12:51 ]

• jordy272
  • Laatst online: 12-11-2024
Heb eventueel nog een witte topcase incl. toetsenbord liggen,
mag je zo ophalen.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:45:
Dat is volgens mij dus het probleem bij die unibody Macbooks. Daarbij moet de hele top case vervangen worden (keyboard, trackpad en case) omdat het één geheel is. Dit kost daarom veel meer tijd en, omdat je een totaal andere top case nodig hebt, is het ook veel duurder (+/- 200 euro)

Losse toetsen schijnen wel te vervangen te zijn, maar ik ben nog geen bedrijf tegengekomen in Nederland die dit doet.
Dank denk ik dat je het best gewoon leert blind typen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle info.

Ter informatie, ik heb de macbook op V&A gezet voor de geïnteresseerden.
V&A aangeboden: Apple MacBook 13" 2.00Ghz (Unibody - Eind 2008)

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
coyote1980 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 10:47:
@SinergyX: duidelijk, zelfde lijn. Als deze verkoper niet als particulier maar als handelaar kan worden gezien is het de vervolgvraag of de koop op afstand heeft plaatsgevonden. Als de laptop op marktplaats stond, er een bod gedaan is en vervolgens overeengekomen is dat de koper de laptop kan bekijken en ophalen dan is het imo nog steeds koop op afstand. Als het een advertentie was en de koper heeft contact gehad en niet meer afgesproken dan 'ik kom kijken' en ter plekke besloten de laptop te nemen, ja, dan ligt het voor mijn gevoel weer net iets anders. Zaak is dan om vast te stellen hoe de koop exact tot stand is gekomen (chronologisch: wat is er allemaal gebeurt...).
Over het algemeen wil je een dergelijk product eerst bekijken voordat je besluit tot koop over te gaan, zeker als het om Marktplaats gaat en ook al heb je een bod gedaan op Marktplaats. Het is daarom heel goed te verdedigen dat de koop pas tot stand is gekomen op het moment dat hij de Macbook heeft gecontroleerd en akkoord is gegaan. Koop op afstand is dus niet van toepassing.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23

BCC

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:25:
Dank voor alle info.

Ter informatie, ik heb de macbook op V&A gezet voor de geïnteresseerden.
V&A aangeboden: Apple MacBook 13" 2.00Ghz (Unibody - Eind 2008)
Ben je er al achter wat het vervangen kost dan?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• jordy272
  • Laatst online: 12-11-2024
Hoeft dus niks te kosten.........

Verwijderd

Topicstarter
@ BCC Via een officiële Apple dealer kost het rond de 400 euro. Dat is me wat te gortig. Je kan een losse topcase bestellen voor ongeveer 200 euro, maar dan moet je zelf gaan klussen en met mijn twee linker handen durf ik dat niet aan.

Op dit moment probeer ik de MacBook nog te verkopen en tussentijds ben ik op zoek naar nette manieren om de toetsen te vervangen/tweaken.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:06
Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom is die toetsenbordindeling zo'n groot probleem? Alle gewone toetsen zitten op de normale plaats, alleen de puntkomma en dubbele punt enzo is even anders.

Is het een probleem omdat je er niet aan kan wennen, of is het puur esthetisch?

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Bij een Zwitsers toetsenbord zijn de Y en de Z omgedraaid.

[ Voor 10% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 20-06-2009 19:13 ]

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Idd, wij hebben een in Duitsland gekochte smartphone met deze indeling, QWERTZ valt best aan te wennen, hoor, AZERTY (Franstalige landen) is vervelender.
Maar uiteraard is het wel zo, dat je dat voor aankoop moet weten, dan kun je een weloverwogen beslissing nemen.

Verwijderd

Topicstarter
sewer schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:23:
Is het een probleem omdat je er niet aan kan wennen, of is het puur esthetisch?
Ik zou natuurlijk liegen als ik zou beweren dat het niets met esthetiek te maken zou hebben (het blijft tenslotte Apple)

Maar het is voor mij ook gewoon niet praktisch omdat ik half blind typ waarbij vooral enkele en dubbele quotes en haakjes snel verkeerd gaan.

PS Dit toetsenbord heeft wel gewoon QWERTY
Pagina: 1