Verwijderd

Topicstarter
Goededag allen,

Ik heb zojuist een televisie gekocht en heeft s-video aansluiting. Als ik hem aansluit vanaf mijn computer m.b.v. een s-video kabel krijg ik op me tv wel gewoon mooi beeld, maar er lopen van die irritante horizontale strepen door heen die naar boven en beneden bewegen. Is dit normaal via zo'n kabel?
Ik heb ook een dvi aansluiting erop zou dat het verhelpen als ik hem zo aansluit?

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 14:28
S-video zal wel slecht overweg kunnen met de andere resolutie, ookal zal je videokaart dat wel ondersteunen.
Ik zou zoiezo voor dvi gaan, als je tv dat ondersteunt.. dit geeft zeker beter beeld!!

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt dan ga ik dat proberen

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
dvi-hdmi is sowieso vele malen beter!

Ik weet niet wat voor tv je hebt, maar hdtv's accepteren meestal maar enkele hd-resoluties wanneer er een pc op wordt aangesloten via dvi-hdmi.
Dit zijn 1280x720 en 1920x1080. Verander de resolutie van je pc in het bureaublad in 1 van deze 2, gebruik dus NIET de resolutie van de tv zoals 1366x768 etc.

Verwijderd

Topicstarter
Deze tv heb ik
http://www.bcc.nl/is-bin/...=goTAqA1vvWcAAAEgeqUK4KmJ

Morgen kan ik even een dvi-hdmi kabeltje kopen en dan horen jullie het wel

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
S-video is zwaar verouderd (zeer lage resolutie en interlaced), daarnaast zijn de meeste videokaarten ook nog eens zeer slecht in het uitsturen van s-video. Dus ja, het kan kloppen dat het beeld slecht is.

Zoals al eerder vermeld, DVI of HDMI is vele malen beter.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een dvi-hdmi kabel gekocht en aangesloten en hij doet het super!
Bedankt!
Pagina: 1