Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Recent heb ik mijn Logitech media entertainment keyboard (ofzoiets) vervangen door een Microsoft comfort curve 2000 toetsenbord. Ctrl, start, alt en spatiebalk en de toetsen z t/m v deden het nauwelijks meer (hoe het komt weet ik niet helemaal zeker, maar ik vond wel grote hoeveelheden ice-tea in mijn toetsenbord...)

Nu had mijn oude keyboard best handige media-toetsen: vooral de zoom- en volumetoetsen gebruikte ik regelmatig. Ik kon geen enkel keyboard (betaalbaar) met toetsen vinden, dus heb ik deze maar genomen.

Met mijn oude keyboard gebeurde er precies wat ik wilde: als ik op play/pauze drukte ging iTunes (dat ik vraag als achtergrondmuziek naast games heb draaien) op pauze en als ik de volume mute/up/down knoppen indrukte ging iTunes op mute (maar het systeem niet). Ik had Logitech Setpoint geinstalleerd

Met mijn huidige keyboard gebeurd er echter niks als ik op pauze druk. Volume mute/up/down past alleen het systeemvolume aan. Het volume kan ik nog begrijpen, maar de pauze knop vind ik echt onvoorstelbaar.

Ik heb Microsoft intelliSense (oid) geinstalleerd.

Weet iemand hoe ik het oude gedrag (volumetoetsen controleren enkel mediaspeler) terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 07:59
Bookmarked. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 11:53
Heb je al gecontroleerd of alle toetsen werken, zonder ice tea erin?

Mocht je dat al hebben gedaan, wat heb je al op google gevonden? Zijn er meer mensen met dit probleem? Zo ja, dan is er altijd een oplossing te vinden.

Ik denk persoonlijk dat het aan de ice tea ligt, maar probeer het eens te testen. Misschien even je toetsen eraf lichten, om te kijken of ze plakken en of je ze nog kan schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Acid__Burn schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:29:
[...]
Mocht je dat al hebben gedaan, wat heb je al op google gevonden? Zijn er meer mensen met dit probleem? Zo ja, dan is er altijd een oplossing te vinden.
Er is wel wat te vinden. Het komt neer op: iTunes wordt niet gecontroleerd als het niet actief is (bijv. geminimaliseerd).

Het meeste is echter redelijk oud. Wat ik heb gevonden zegt:
1. Installeer intellitype (wat ik dus al heb)
2. Gebruik Windows media player (daar werkt het wel). Heb alleen een iPod dus dat is niet echt praktisch.
3. Downgrade naar IntelliType 5.0 (wat niet gaat werken aangezien ik op Vista x64 zit)
4. Dit ziet er nog enigzins belovend uit, maar ik heb niet zoveel zin wat random software met admin rechten op mijn PC te gaan zetten. Verder heb ik als het voorkomen kan worden liever niet permanent de zware .NET libraries geladen (het is in C# gemaakt).

Conclusie: nog niets definitiefs
Acid__Burn schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:29:
[...]

Heb je al gecontroleerd of alle toetsen werken, zonder ice tea erin?

..

Ik denk persoonlijk dat het aan de ice tea ligt, maar probeer het eens te testen. Misschien even je toetsen eraf lichten, om te kijken of ze plakken en of je ze nog kan schoonmaken.
Ik heb de betreffende toetsen al een nachtje laten weken maar doordat ik het toetsenbord niet goed schoonkrijg plakten ze na een uurtje al weer. Misschien probeer ik het totale toetsenbord eens te demonteren (alle toetsen er uit etc.) en goed schoon te maken.

Bovendien denk ik dat er meer aan de hand is: ik kan me nier herinneren dat er iets plakkerigs overheen is gegaan en een van de toetsen is ook beschadigd dus ik denk dat een van mijn huisgenoten bezig is geweest. (z'n computer is kapot dus het is al eens vaker gebeurd dat iemand hem achter zijn/haar computer betrapte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 11:53
dtech schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:43:
[...]
Bovendien denk ik dat er meer aan de hand is: ik kan me nier herinneren dat er iets plakkerigs overheen is gegaan en een van de toetsen is ook beschadigd dus ik denk dat een van mijn huisgenoten bezig is geweest. (z'n computer is kapot dus het is al eens vaker gebeurd dat iemand hem achter zijn/haar computer betrapte)
Ach, als je toetsenbord toch al kapot is zou ik het gewoon gebruiken om hem duidelijk te maken dat hij niet meer achter je pc moet gaan zitten >:).

En wat betreft de "zware .NET libraries", dat valt volgens mij nog wel redelijk mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Nou, oude tobo schoongemaakt en in elkaar gezet, maar ik denk dat ie het water toch niet leuk vond want de H, J en U toetsen blijven "virtueel" hangen (ze komen wel omhoog maar er blijven h's op het scherm komen)

Maargoed. De app die bij (4) van mijn vorige post staat werkt gedeeltelijk: de play/pauze knop werkt zoals gewenst.
De volumetoetsen passen nog steeds alleen het systeemvolume aan, en ik kan er in IntelliType niets aan wijzigen. Op zich niet heel raar maar niets zoals gewenst. Nou ja, de play/pauze knop is al heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb via google een goede oplossing gevonden als je mediaknoppen niet automatisch werken in iTunes. Er is namelijk een plugin beschikbaar. Zie hiervoor deze website. Dat werkt uitstekend.
Toch heb ik er een probleem mee. Ik heb zelf een Microsoft Multimedia Keyboard. Prettig toetsenbord overigens. Alle multimedia knoppen werken ook goed met itunes, dankzij de plugin. Echter als itunes geminimaliseerd is, werkt het allemaal minder goed. Alle multimedia knoppen worden dan namelijk dubbel uitgevoerd. Dus als ik play/pause knop indruk gaat hij heel even op stil maar gelijk weer verder op pauze. En als ik op forward druk gaat hij twee tracks vooruit in plaats van een. Hetzelfde geldt voor de 'back' knop. Als ik in itunes in focus heb, heb ik dus geen last van dit probleem.

EDIT: Nou ben ik er zelf achter gekomen hoe dit komt en dat heeft te maken dat zowel de software van het toetsenbord als itunes de druk op de knop uitvoert en het dus dubbel gedaan wordt. Volgens mij kan ik het alleen van het toetsenbord uitzetten. Maar als ik dat doe, dan werken de knoppen inderdaad wel als itunes NIET in focus is (geminimaliseerd dus). Helaas werken de knoppen dan juist weer niet als itunes WEL in focus is. En dat moet ik natuurlijk ook niet hebben. Dus weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat de knoppen in beide gevallen goed werken. Iemand bekend met dit probleem? Iemand een oplossing? Hoor het graag. Veel dank.

[ Voor 20% gewijzigd door bart1074 op 14-09-2010 17:26 ]

Pagina: 1