Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nexus R8500 voeding bijstellen

Pagina: 1
Acties:

• mapiho
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 22:38
In bestelling heb ik staan de eerdergenoemde voeding: Nexus R8500. Door deze review ben ik te weet gekomen, dat je de voeding eventueel wat bij kunt tweaken.

Als bijvoorbeeld de 12V-lijn mij te ver onderuit zakt onder load. Doe ik er dan goed aan deze iets meer spanning te bieden volgens dat voorbeeld, of wordt de spanning dan te hoog voor in idle? :o

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De vraag is, is het nodig. ;)
Want als het dat niet is zou ik er niet aan beginnen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• mapiho
Misschien nog beter om te stellen: wanneer is het nodig?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als je de voeding zo zwaar belast dat het voltage inzakt en je last van instabiliteit krijgt. Maar dan is het tijd voor een nieuwe voeding imo. ;) Want bij goede voeding mag dit niet gebeuren, als je die te veel overbelast schakelt die gewoon uit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 23:35
Als je 12Volt lijn onderuitzakt heb je gewoon geen goede voeding en wordt het tijd voor een nieuwe. En zeg nou eerlijk, ga je serieus je computer kast opendraaien, aan die potmeter lopen hengste, kast weer dicht draaien en daarna weer verder computeren?

het enige voordeel is om de 12V lijn zeer precies af te stellen...maar wat daar de voordelen van zijn? Geen idee. Moederborden en apparaten zijn er voor gemaakt om te werken binnen een tolerantie van xxx mV ten opzichte van de 12V.

Hoi

• mapiho
"ga je serieus je computer kast opendraaien, aan die potmeter lopen hengste, kast weer dicht draaien en daarna weer verder computeren?"

Antwoord: JA, daar ben ik zo toe in staat, but that's just me ;)

In ieder geval bedankt voor jullie reply's!
Pagina: 1