PHP op windows server 2003 / 2008

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
Bij deze een vraag welke ik niet zomaar terug kan vinden op internet (althans niet gevonden)

Kan een Windows 2003 (of 2008) server net zo goed PHP cms'en draaien zonder dat er limitaties zijn wanneer ik een linux server neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je nou windows draaien of linux?? Je begint je vraag over win 2003/2008 systemen, later vertel je dat je een linux server neemt... Misschien moet je je vraag eerst eens wat duidelijker formuleren.

Voor mijn antwoord maakt het eigenlijk toch niet zo uit, dus: Zoek eerst gewoon uit welke cms'en aan je eisen voldoen, en controleer daarvan de release notes of ze ook op het os naar jou keuze draaien.

Meestal geven ze allemaal wel aan bij de requirements wat voor os je moet hebben. Niet alle php scripts draaien platform onafhankelijk... Sommige dingen zijn onder linux zo fundamenteel anders als op windows, dat een programmeur daar rekening mee moet houden in z'n code... Bij sommige pakketten wordt daar rekening mee gehouden, bij andere weer niet. Het is dus afhankelijk van hoe het pakket geprogrammeerd is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Op zich kan Windows Server net zo goed PHP draaien als een Linux, alleen moet je dan wel rekening houden dat je het goed genoeg installeert (mijn inziens is FastCGI met PHP de beste oplossing, dus niet de ISAPI module gebruiken).

Of elk CMS werkt met Windows is nog maar de vraag - als deze uitgaan van bepaalde zaken (denk bv. een 'flat' filesysteem zoals Linux gebruikt ipv met driveletters zoals Windows dat doet) heb je kans dat het CMS niet werkt op Windows, dat gaat afhankelijk zijn van het CMS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Topicstarter
dank voor de responses, zal dus een pure linux server moeten worden dan om de hoogste support/ondersteuning te garanderen.

dacht misschien dat het beter was om een windows server te nemen zodat ik later ook .NET cms'en kan draaien.
Ik hou het dus wel gescheiden

dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Ik draai Joomla op een WinServer2k3 machine. Heeft geen problemen met Linux en Windows; Weet niet welk CMS je in gedachten had....

Wel moet je, zoals elevator zegt, opletten welke module je gebruikt. Maar dat is natuurlijk helemaal *up to you*.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time