Toon posts:

PC versterken via AUX ingang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had graag m'n laptop zijn audio signaal versterkt via m'n versterker zijn AUX ingang.
Nu ben ik in het bezit van een MacBook en lijkt me AirPort Express een interessante keuze. Alleen is m'n AUX ingang al ingenomen door m'n platenspeler.
Dus nu vraag ik me af als AirPort Express ook zou kunnen werken via de USB-aansluiting op m'n stereo. Op de apple website vind ik bitterweinig informatie over deze functie. Maar ik ga er al vanuit dat dit niet mogelijk zal zijn.
Een tweede mogelijkheid zou zijn om de enkele AUX-ingang op m'n stereo te verdubbelen en dit liefst zonder verlies aan kwaliteit. Het is niet de bedoeling dat ik tegelijkertijd de AUX-ingang wel gebruiken voor m'n platenspeler en de laptop verbinding.

Graag wat advies.

Groeten

Jonas

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 01:07

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Volgens mij kan je je pc ook aan de Tape-In ingang van je versterker hangen... (correct me if im wrong)

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

zonder het type van je versterker kunnen we al niet te veel. Daarnaast is het vreemd dat op een aux een platenspeler zit of heb je daar nog weer een aparte voorversterker tussen ? Normaal heb je namelijk een phono ingang nodig met een riaa trap. Er zijn genoeg schakel kastjes om meerdere ingangen te krijgen. Of dat kwaliteit verlies geeft hangt ook weer af van de rest van de setup. Over het usb verhaal, wat zegt de handleiding van de versterker over deze poort ?

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad er zit een voorversterker tussen de platenspeler en de versterker. Het gaat hier om een Samsung MM-DA25 stereo en een HQ PRE-AMP 220 voorversterker.

• Ray

Ray

wat ik zo snel zie via google is dit een low price home setje (no offense) dus elke goedkope ingangskeuze schakelaar gaat hier prima op werken.

http://www.kabeltje.com/a...bbf03b18be320123d30f07786

ps gewoon een splitstekker gebruiken is uiteindelijk vragen om problemen omdat je daarmee ook de uitgangen van de beide apparaten met elkaar doorverbind!

[ Voor 49% gewijzigd door Ray op 09-06-2009 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik niet goed; Je zegt dat elke goedkope ingangskeuze schakelaar hierop prima zal werken maar dan zeg je ook dat het problemen zal opleveren ?

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:14:
Dat begrijp ik niet goed; Je zegt dat elke goedkope ingangskeuze schakelaar hierop prima zal werken maar dan zeg je ook dat het problemen zal opleveren ?
nee. Zo'n ingangskeuze schakelaar is prima maar kost dus rond de 10 euro. Een goedkoper alternatief is een y splitter, die kosten vrijwel niets maar die zijn vragen om problemen.

http://www.kabeltje.com/t...bbf03b18be320123d30f07786 zon ding dus niet gebuiken

[ Voor 13% gewijzigd door Ray op 09-06-2009 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er eigenlijk alternatieven voor Airport Express ?

Verwijderd

Ray schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:18:
[...]

nee. Zo'n ingangskeuze schakelaar is prima maar kost dus rond de 10 euro. Een goedkoper alternatief is een y splitter, die kosten vrijwel niets maar die zijn vragen om problemen.

http://www.kabeltje.com/t...bbf03b18be320123d30f07786 zon ding dus niet gebuiken
Toch zou ik het voor die schamele 10€ niet laten en meteen voor het verdeelkastje gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ja een Y splitter zal'k me zeker niet aanschaffen maar, een verdeelkastje.
Pagina: 1