speaker doen het niet goed meer

Pagina: 1
Acties:

• cybermuis
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09-2025
hallo

ik heb twee marantz 4-g (zijn echt goeie boxen)
ik heb deze van mijn vader gekregen en zijn dus oud (25jaar) sinds een paar jaar begint die rand om de speakers te vermolmen bij de eene is die rand half weg en bij de ander hele maal.
ze geven nog steeds goed geluid alleen als er in een liedje een beetje bas er in (ja hoe leg je dat uit) beginnen ze heel erg te trillen en kabaal te maken (kort gezegd het klinkt niet meer).
is er een manier om dit weer te repareren of raden Julie aan gewoon een nieuwe set te kopen

groeten cyber

[ Voor 11% gewijzigd door cybermuis op 09-06-2009 15:39 ]

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:27

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Die foto's gaan het sowieso niet doen.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Hehe, en je titel bevat een fout.

Ik raad je aan gewoon een setje tweedehands boxen te kopen bij de kringloop. Voor 2 tientjes heb je vaak hele goeie boxen te vinden. Of gewoon even een rondje door de wijk rijden op grofvuildag. Daar heb ik al aardig wat boxen voor mijn boxwall vandaan.

Verwijderd

Ik zou in ieder geval aan deze speakers geen geld uitgeven, specs zijn ook niet zo erg indrukwekkend, 60Hz - 18 KHz.

Gewoon andere/nieuwe/marktplaats speakers kopen.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

of lekker gaan klussen. Als je een beetje handig bent kan je die randen zelf vervangen. goedkope randen vindt je via marktplaats of audiofriends. Laten vervangen kan ook maar zal je meer kosten dan de speakers waard zijn

kijk hier anders eens even:

http://www.audiofriends.nl/refoamen/

http://www.audiofriends.nl/speakerfoam/

[ Voor 20% gewijzigd door Ray op 09-06-2009 17:10 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Ray schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:07:
of lekker gaan klussen. Als je een beetje handig bent kan je die randen zelf vervangen. goedkope randen vindt je via marktplaats of audiofriends. Laten vervangen kan ook maar zal je meer kosten dan de speakers waard zijn

kijk hier anders eens even:

http://www.audiofriends.nl/refoamen/

http://www.audiofriends.nl/speakerfoam/
Joh, voor een paar tientjes (max 100 euro) heb je speakers die veel beter zijn. Hier tijd en geld in steken moet je echt alleen doen als het je leuk lijkt voor de hobby, maar anders gewoon even rondshoppen op Marktplaats :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ray

Ray

Exirion schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:18:
[...]

Joh, voor een paar tientjes (max 100 euro) heb je speakers die veel beter zijn. Hier tijd en geld in steken moet je echt alleen doen als het je leuk lijkt voor de hobby, maar anders gewoon even rondshoppen op Marktplaats :)
vergis je niet in de specs van deze speakers tov nieuwerwetse opgepimpte modellen. Ik ken toevallig deze marantz speakers en ze klinken verbluffend goed (mits de woofer natuurlijk goed is :) ) Voor iets van 15 euro en een poosje knutsel plezier heb je ze weer helemaal perfect.

Natuurlijk kan je meer geld uit geven en naar andere speakers kijken. Dat kan altijd toch nog ? Als je deze trouwens fixt en het bevalt alsnog niet kan je ze altijd nog verkopen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Ray schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:25:
vergis je niet in de specs van deze speakers tov nieuwerwetse opgepimpte modellen.
Ik weet het hoor :) Ik heb voor bij de computer een stel JMLab speakertjes met Focal woofers en Audax tweeters voor 70 euro op de kop getikt. Ook BNS speakers met Audax units voor 100 euro. Repareren is leuk voor de hobby maar zoiets als die JMLabs klinkt beter dan dit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hier heb ik goede ervaring met de 'plaksetjes' van audiofriends. Even goed opmeten en uitzoeken, bestelling plaatsen, en je krijgt een doosje binnen met foamranden, transparante lijm en een kwastje. Handleiding kun je van de site plukken en printen, en als je die stap voor stap volgt heb je met anderhalf uur werk (verspreid over enkele avonden om de lijm te laten drogen) je speakers weer helemaal op orde.

• Volkert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-10-2025
Gezien de "emotionele waarde" zou ik ze ook repareren zolang het goed mogelijk is.

Op Ebay kun je ook vele setjes vinden als je zoekt op bijvoorbeeld "speaker repair" of "speaker foam".

Succes!

Verwijderd

check www.audiolab.nl

Verder, zulke goeie speakers moet je gewoon reparen en houden.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 16:15:
Ik zou in ieder geval aan deze speakers geen geld uitgeven, specs zijn ook niet zo erg indrukwekkend, 60Hz - 18 KHz.
Een speaker met deze specs klinkt per definitie slecht? Bull crap!

Verwijderd

Ray schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:25:
[...]

vergis je niet in de specs van deze speakers tov nieuwerwetse opgepimpte modellen. Ik ken toevallig deze marantz speakers en ze klinken verbluffend goed (mits de woofer natuurlijk goed is :) ) Voor iets van 15 euro en een poosje knutsel plezier heb je ze weer helemaal perfect.

Natuurlijk kan je meer geld uit geven en naar andere speakers kijken. Dat kan altijd toch nog ? Als je deze trouwens fixt en het bevalt alsnog niet kan je ze altijd nog verkopen.
Tja niet zo vreemd is namelijk bose speakers.
Marantz heeft er alleen zijn naam er op geplakt.

Ik heb zo setje hier nog in de kelder staan met het zelfde probleem.
Waren van me opa en moet deze nog maken (kelder is droog)

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:18:
[...]

Tja niet zo vreemd is namelijk bose speakers.
Marantz heeft er alleen zijn naam er op geplakt.

Ik heb zo setje hier nog in de kelder staan met het zelfde probleem.
Waren van me opa en moet deze nog maken (kelder is droog)
dan zou ik ze direct bij de vuilnis zetten :) of hebben ze dan vroeger per ongeluk wel een keer een fatsoenlijke speaker gemaakt :P
Pagina: 1