En dan zelf verkopen
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Daarnaast heb ik ooit in een project weer data weggehaald bij http://xoap.weather.com/. Ik weet alleen niet meer of dat gratis of betaald was.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
HTML parsen.. da's inderdaad een goede optie.. alleen wel lelijk als de andere kant z'n layout veranderd... kan ik m'n taaie regular expression weer gaan aanpassen..Noork schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:46:
Ik denk dat dit gewoonweg niet of weinig wordt aangeboden omdat het nu eenmaal data is waar weerbureau's hun brood mee verdienen. Je zou ook eens kunnen googelen op 'weather + rss'. Ik kom dan uit op o.a. rssweather.com en weather.yahoo.com. Hier kun je ook nog e.e.a. vinden. Je zou ook wellicht iets kunnen bouwen door gewoon de html te parsen / screenscraping.
Wel klote dat er niet gewoon een soort van open-source variant voor is.. een bron waar ze die data vrijwillig weggeven
Verder lijkt het me gewoon een kwestie van wat rond-googlen en zoeken/neuzen op diverse sites.
cappie schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:51:
HTML parsen.. da's inderdaad een goede optie.. alleen wel lelijk als de andere kant z'n layout veranderd... kan ik m'n taaie regular expression weer gaan aanpassen..
Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems. —Jamie Zawinski
AFAIK is het gratis; je moet wel een account hebben/maken.BtM909 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:50:
Daarnaast heb ik ooit in een project weer data weggehaald bij http://xoap.weather.com/. Ik weet alleen niet meer of dat gratis of betaald was.
[ Voor 68% gewijzigd door RobIII op 09-06-2009 14:57 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Dit topic is gesloten.
![]()