[RSS] Weer-data vrij beschikbaar ergens?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.557 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Topicstarter
Hallo,

Weet een van jullie misschien waar ik gratis weer data in XML formaat vandaan kan halen? Ik ben op zoek naar een RSS feed die mij de weersverwachting van 5 dagen kan geven.

Bij weeronline.nl hebben ze iframe oplossingen met 3 dagen voorspellingen, maar dit is te weinig.

Ik heb al gegoogled, maar zoeken op 't woord 'weer' en 'rss' (en combinaties hiervan) lijdt niet echt tot gewenste resultaten..

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat dit gewoonweg niet of weinig wordt aangeboden omdat het nu eenmaal data is waar weerbureau's hun brood mee verdienen. Je zou ook eens kunnen googelen op 'weather + rss'. Ik kom dan uit op o.a. rssweather.com en weather.yahoo.com. Hier kun je ook nog e.e.a. vinden. Je zou ook wellicht iets kunnen bouwen door gewoon de html te parsen / screenscraping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 22:39

unclero

MB EQA ftw \o/

Of wellicht zelf zoiets maken :D.

En dan zelf verkopen ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Buienradar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
De data van het KNMI valt onder publiek domein geloof ik. Meen er ook wel eens iets van een feedje gezien te hebben, maar pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan tracen waar de standaard Vista weather gadget z'n info vandaan haalt.

Daarnaast heb ik ooit in een project weer data weggehaald bij http://xoap.weather.com/. Ik weet alleen niet meer of dat gratis of betaald was.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Topicstarter
Noork schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:46:
Ik denk dat dit gewoonweg niet of weinig wordt aangeboden omdat het nu eenmaal data is waar weerbureau's hun brood mee verdienen. Je zou ook eens kunnen googelen op 'weather + rss'. Ik kom dan uit op o.a. rssweather.com en weather.yahoo.com. Hier kun je ook nog e.e.a. vinden. Je zou ook wellicht iets kunnen bouwen door gewoon de html te parsen / screenscraping.
HTML parsen.. da's inderdaad een goede optie.. alleen wel lelijk als de andere kant z'n layout veranderd... kan ik m'n taaie regular expression weer gaan aanpassen..

Wel klote dat er niet gewoon een soort van open-source variant voor is.. een bron waar ze die data vrijwillig weggeven :)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie niet wat "Ik zoek een weer-data RSS feed"-topic in PRG te zoeken heeft :? (Waar hoort mijn topic?).

Verder lijkt het me gewoon een kwestie van wat rond-googlen en zoeken/neuzen op diverse sites.
cappie schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:51:
HTML parsen.. da's inderdaad een goede optie.. alleen wel lelijk als de andere kant z'n layout veranderd... kan ik m'n taaie regular expression weer gaan aanpassen..
Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems. —Jamie Zawinski
:Y)
BtM909 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:50:
Daarnaast heb ik ooit in een project weer data weggehaald bij http://xoap.weather.com/. Ik weet alleen niet meer of dat gratis of betaald was.
AFAIK is het gratis; je moet wel een account hebben/maken.

[ Voor 68% gewijzigd door RobIII op 09-06-2009 14:57 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.