Rechten van groups op een servershare

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Hi :w

Heb hier een Apple Cube staan die als servertje fungeert. Aan die Cube hangt een externe FireWire hardeschijf. Bepaalde mappen wil ik toegang geven tot bepaalde gebruikers(groepen).

Wat ik heb gedaan is via Sharepoints twee SMB shares aangemaakt van de fysieke mappen
/Volumes/naam/A
/Volumes/naam/B

Deze zijn beide prima via Network te benaderen. Wat ik wil is dat de ene map door een bepaalde group te openen is, en de andere map niet. Ik heb via Sharepoints twee groups aangemaakt.
Group A: user 1, user 2 en user 3
Group B: user 4

Vervolgens ken ik via de Finder (Ownership, sharing & permissions) de juiste group toe en apply het aan de enclosed items van die map. Als ik dan via een andere machine in het netwerk (allemaal Mac) het IP benader krijg ik netjes de twee shares te zien. Na het invoeren van een username/password krijg ik helaas toegang tot beide shares, ondanks dat de user waarmee ik connect NIET in de group zit die toegang heeft.

Kortom, er gaat iets niet goed. Als ik vervolgens in de Terminal kijk naar wie de owner is van die map, is dat de (admin) user van de server, en niet de group / user die ik wil. Als ik vervolgens een sudo chown user1:user1 op die map geeft gebeurt er niks. Kennelijk worden bepaalde rechten gewoon overruled door andere. Ik kan er maar geen vinger achter krijgen hoe of wat.

Iemand met suggesties? :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
*kick* :)

Misschien heeft iemand (gewoon) een oplossing om bepaalde groups users bepaalde mappen toegang te geven. Kan dat het beste via Sharepoints? Of anderszins?