Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

STALKER laat computer vastlopen

Pagina: 1
Acties:

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:23
GOT'ers!

Na de tweede (en grafisch betere) versie van STALKER te hebben geïnstalleerd, heb ik hiermee nooit problemen gehad. Vond het spel minder dan de eerste, en wilde die weer gaan spelen (aanzienlijk grafisch slechter). Nu doet dit het allemaal prima, totdat mijn computer zichzelf gewoon helemaal afsluit en een bluescreen geeft met de error BCCode: 116. Heeft dus iets te maken met mijn videokaart. Heb het geprobeerd met de Vista-drivers en de door ATI uitgebrachte drivers. Maakt geen verschil.

Het lijkt mij toch raar dat ik een nieuwer spel met gemak kan spelen en de oude versie van STALKER er plotseling elke keer mee ophoudt? Weet iemand waardoor dit kan komen?

6600 2,4
3GB
X1900 512mb
Vista 32bit

[ Voor 3% gewijzigd door yok op 09-06-2009 13:18 ]

Verwijderd

die game draait gewoon niet goed onder vista: klik, en klik.

wat je wel kan proberen is compatibiliteits modus of de vista game hotfix. En anders wachten tot sp2 maar ik weet zo even niet of die iets gaat verbeteren aan compatibility issues.

en patches uiteraard

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 14:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:37:
die game draait gewoon niet goed onder vista: klik, en klik.

wat je wel kan proberen is compatibiliteits modus of de vista game hotfix. En anders wachten tot sp2 maar ik weet zo even niet of die iets gaat verbeteren aan compatibility issues.
en verschillende drivers proberen beide versies van STALKER lopen bij mij redelijk waardeloos op Vista. Op XP64 liep het trouwens ook wel eens de soep in met een blauw scherm, maar in Vista is het echt heel veel vaker raak.