Toon posts:

Ip-camera bereiken via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

Verwijderd

Topicstarter
Ahoi,

In ons klein bedrijfsnetwerkje gaat het als volgt.

Telenet Modem (dynamisch ip-adres)
|
Router
|
verschillende switchen
|
verschillende pc's, servers en ip-camera's met statische ip-adressen.

Binnenkort vertrekken we op reis. Hoe kan ik nu pc's en vooral de ip-camera's bereiken via internet. Hoe kan ik mijn dynamisch ip-adres te weten komen (DNS) en hoe zit die port-forwarding in elkaar? Wat moet ik instellen op mijn switchen, de juiste verknoping van deze switchen weet ik ook niet.

Bv: Hoe kan ik surfen naar mijn ip-camera op 10.0.0.100, vanuit de provence.

Kan iemand mij hierbij helpen? Bijvoorbeeld over zo'n website die uw dynamisch ip-adres bijhoudt...

Mvg,

Leare

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan iets als dyndns gebruiken om bij je ip te komen. Voor de rest is het gewoon een zaak van portmapping. Zie grote poortmappings-topic.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Maak het jezelf makkelijk en zet op één pc Logmein of Gotomypc.

De andere weg is veel meer werk, en iets zegt me dat je niet helemaal thuis bent in de materie ;)

Abort, Retry, Quake ???

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-03 22:50
Aangezien je een server draait, kan je daar een DynDNS client op installeren. Je krijgt daarmee een DNS naam die gekoppeld is aan je (dynamische) IP.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik zou de NT FAQ en de Het Grote Poortmappingsverhaal eens grondig doornemen. Daar staan dat soort zaken ook in beschreven.

Met een dynamic DNS oplossing + een portmap kom je al een heel eind denk ik.

Verder is dit gewoon zoekwerk, wat je ook zefl kan doen. Dat hoeven wij je niet voor te kauwen denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Equator op 09-06-2009 12:52 ]

Dit topic is gesloten.