Fout 721 bij opzetten van VPN

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Een collega heeft problemen met het opzetten van zijn VPN verbinding met de zaak.
Als het verifieren gaat goed, maar dan krijgt hij de melding dat de externe computer niet reageert. Fout 721.

Op Google kom ik vaker deze fout tegen, maar dan is allemaal het probleem dat de router aan de kant van de server GRE 47 niet door zou laten. Echter in dit geval kunnen alle andere mensen (waaronder ik) zonder problemene een VPN verbinding opzetten.

Moet de router aan de client side, ook GRE 47 doorlaten? Aangezien ik vanaf thuis met zijn account ook perfect kan inloggen, dus aan de serverside of aan zijn account ligt het in ieder geval niet, dus blijft alleen zijn internetverbinding/router/modem over.

De collega gebruikt Windows XP op zijn laptop.

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

Heeft hij toevallig het laaste nieuwe speedtouch modem van kpn, we hebben onlanks bericht gekregen opd e zaak dat er geen vpn tunnels over deze modems opgebouwd kunnen worden...

what?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

TeH_oNe schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:44:
Heeft hij toevallig het laaste nieuwe speedtouch modem van kpn, we hebben onlanks bericht gekregen opd e zaak dat er geen vpn tunnels over deze modems opgebouwd kunnen worden...
offtopic:
Dan ben ik wel benieuwd naar het waarom?
Is het niet gewoon een beveiliging (syn flood to host) in die modems die (onterecht) aanslaat en daardoor geen VPN tunnel kan worden opgebouwd? (het is bekend dat die modems standaard wat "stom" strak staan afgesteld waardoor diverse hele simpele dingen niet (of niet goed) werken).
Heb 2 collega's, één heeft de nieuwe grijze experiabox, de ander het zwarte speedtouch modem.
Beide hebben geen problemen met het opbouwen van VPN verbindingen.
Misschien toch even kijken naar de instellingen?
Heeft misschien hier iets mee te maken: Google Maps probleem & Experia Box
Voor de collega met de grijze experiabox bleek dit topic een oplossing om VPN (goed) aan de gang te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 09-06-2009 12:55 ]

Alles kan stuk.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hij heeft een modem van UPC en een Sweex wireless router/AP (waarschijnlijk zal het wel een router zijn).

Ik wil hem in ieder geval vragen om eens rechtsstreeks via een kabel zijn laptop aan te sluiten op de UPC modem, kijken of hij dan wel een verbinding op kan zetten via VPN.

Zelf heb ik namelijk zo'n gevoel dat het aan het Sweex apparaat zal liggen, aangezien ik zelf slechte ervaringen heb met Sweex.

Verwijderd

het ligt er net aan, wat voor soort firewall deze persoon bij hem thuis actief heeft. Want je kan firewalls op verschillende manier instellen. Dat verschilt per router.

Zelf maak ik gebruik van een linux machine, die ook als firewall dient. Deze moet ik ook vertellen om het protocol GRE vanaf de server-side door te laten.

Dus het kan zijn, dat ook aan zijn kant iets ingesteld moet worden.