[color=red]Opgelost, oplossing onderaan deze post[/color]
het volgende probleem doet zich voor na herinstallatie windows (vista premium 64 bit)
ik heb voor de herinstallatie een back-up gemaakt en die daarna weer geladen.
msn en alle andere programma's weer geïnstalleerd.
msn openen lukt, alleen als ik op aanmelden klik, meldt hij zich aan, krijg ik de contact lijst te zien en dan crasht hij. (scherm wordt grijzig en krijg zo'n scherm te zien van msn werkt niet meer)
Ik heb geprobeerd te repareren. Dit heeft echter niet geholpen.
Daarna heb ik geprobeerd msn te verwijderen -> msn komt niet voor in de installatie lijst -> Heb de map van msn maar handmatig verwijderd.
Nu is het probleem dat de installer blijft beweren dat msn nog op mijn pc staat
iemand enig idee wat nog zou kunnen doen?
Ik denk als ik de installer zo ver krijg om te accepteren dat msn er echt niet meer op staat, en dus kan herinstalleren, het probleem opgelost zou kunnen worden.
oorzaak + oplossing
de oorzaak is een corrupted ip-stack
kan gebeuren als je veel verschillende aplicaties hebt die i-net gebruiken
deze is simpel te resetten door de volgende regel in het command screen te typen:
netsh winsock reset
het volgende probleem doet zich voor na herinstallatie windows (vista premium 64 bit)
ik heb voor de herinstallatie een back-up gemaakt en die daarna weer geladen.
msn en alle andere programma's weer geïnstalleerd.
msn openen lukt, alleen als ik op aanmelden klik, meldt hij zich aan, krijg ik de contact lijst te zien en dan crasht hij. (scherm wordt grijzig en krijg zo'n scherm te zien van msn werkt niet meer)
Ik heb geprobeerd te repareren. Dit heeft echter niet geholpen.
Daarna heb ik geprobeerd msn te verwijderen -> msn komt niet voor in de installatie lijst -> Heb de map van msn maar handmatig verwijderd.
Nu is het probleem dat de installer blijft beweren dat msn nog op mijn pc staat
iemand enig idee wat nog zou kunnen doen?
Ik denk als ik de installer zo ver krijg om te accepteren dat msn er echt niet meer op staat, en dus kan herinstalleren, het probleem opgelost zou kunnen worden.
oorzaak + oplossing
de oorzaak is een corrupted ip-stack
kan gebeuren als je veel verschillende aplicaties hebt die i-net gebruiken
deze is simpel te resetten door de volgende regel in het command screen te typen:
netsh winsock reset
[ Voor 14% gewijzigd door meneer peer op 09-06-2009 20:36 ]