[inmiddels opgelost]
Hallo,
Ik ben al enige tijd bezig met het uitzoeken waarom mijn gegevens niet worden upgedate maar ik kom er niet helemaal uit.
De gegevens worden correct ingevuld in het wijziginsformulier, maar waneer ik deze daadwerkelijk probeer up te daten krijg ik wel de melding dat ze upgedate zijn. Er wordt echter niets echt upgedate. De querie is volgens mij correct.
Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?
De code is als volgt
Hartelijk bedankt,
ULT
Hallo,
Ik ben al enige tijd bezig met het uitzoeken waarom mijn gegevens niet worden upgedate maar ik kom er niet helemaal uit.
De gegevens worden correct ingevuld in het wijziginsformulier, maar waneer ik deze daadwerkelijk probeer up te daten krijg ik wel de melding dat ze upgedate zijn. Er wordt echter niets echt upgedate. De querie is volgens mij correct.
Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?
De code is als volgt
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
| <?php // error_reporting(E_ALL); ?> <?php include ('php_header.php'); // include ('beveiliging.php'); include ('html_header.php'); ?> <p>CD wijzigen</p> <?php // maak variabele aan voor het id van de cd, wordt gebruikt om de juiste cd te kunnen wijzigen $cdid = $_GET["cdid"]; // wanneer de actie is wijzigen, wordt de volgende code uitgevoerd if ($_GET["actie"] == "wijzigen" && $cdid) { $sql = "SELECT * FROM Cd WHERE CD_ID ='$cdid'"; $resultaat = mysql_query( $sql ) or die (mysql_error()); $aantalRijen = mysql_num_rows($resultaat); if ($aantalRijen == 0) { // Er zijn nul rijen – geen gevonden cd`s dus echo '<p>Er zijn geen cds gevonden.</p>'; } else { // Haal steeds een gevonden tabelrij op en verwerk // deze per stuk. while ($rij = mysql_fetch_array($resultaat)) { // $genre = $rij['Naam']; // controleren als het fout gaat EV uitzetten $titel = $rij['Titel']; $artiest = $rij['Artiest']; $verschijningsjaar = $rij['Verschijningsjaar']; } } } if(isset($_POST['update'])) { $cdid = $_GET['CD_ID']; // $genre = $_POST['Naam']; //controleren als het fout gaat EV uitzetten $verschijningsjaar = $_POST['Verschijningsjaar']; $titel = $_POST['Titel']; $artiest = $_POST['Artiest']; // $cdid = $_GET["cdid"]; $sql = "UPDATE Cd SET Titel = '$titel', Artiest = '$artiest', Verschijningsjaar = '$verschijningsjaar' WHERE CD_ID ='$cdid'"; $resultaat = mysql_query( $sql ) or die (mysql_error()); echo"De wijziging is uitgevoerd"; echo " <a href=\"admin_overzicht.php\"> klik hier om terug te gaan naar het overzicht</a>"; } else { echo" <form name='update' action='' method='post'> <table> <tr> <td>Titel:</td> <td><input type='text' name='titel' value='$titel'></td> </tr> <tr> <td>Artiest:</td> <td><input type='text' name='artiest' value='$artiest'></td> </tr> <tr> <td>Verschijningsjaar:</td> <td><input type='text' name='verschijningsjaar' value='$verschijningsjaar'</td> </tr> </tr> <tr> <td> </td> <td><input type='submit' name='update' value='update'></td> </tr> </table> </form>"; } ?> <?php include ('html_footer.php'); include ('php_footer.php'); ?> |
Hartelijk bedankt,
ULT