Bootcamp of VMware Fusion

Pagina: 1
Acties:

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:30
hey,

Ik zit met het volgende dilemma,

Ik wil mijn thuis pc gaan installeren met OSX.. zodat ik al mijn dagelijkse taken zoals, mail, muziek, photos, films, internet... op OSX kan gaan gebruiken.

Maar ik wel wel af en toe een spelletje blijven spelen. Nu zit ik met de volgende vraag...

Kun je via VMware Fusion (vista) vanuit OSX een game spelen.. of is dit niet haalbaar....
Of is het verstandigger om Bootcamp te gebruiken?

De rede dat ik dit vraag is omdat ik mijn pc eigenlijk nooit uitzet. Ik zou het jammer vinden al ik telkens opnieuw moet opstarten naar een ander OS als ik wil gamen, of office gerelateerde dingen moet doen.

De games hoeven niet op de hoogste instellingen gespeeld te worden, maar ze moeten wel draaien.
(ik weet niet of je bv tegen een limiet aan loopt zoals bij MS RDP... bv dat er maar weinig FPS beschikbaar is, of dat de geluidskaart/videokaart niet optimaal aangesproken word...?)

Alvast vriendelijk bedankt.

FreeReef.nl

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Er zijn games die goed draaien in VMWare Fusion, maar het is niet zo snel en compatible als een Windows installatie naast OSX. Ik zelf game alleen nog maar op een PS3, maar als ik op de PC zou gamen dan zou ik zeker native Windows installeren :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• World Citizen
mmm ik ben nu een beetje aan het lezen over parallels..

FreeReef.nl

• Exirion
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Decon Frost schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:33:
mmm ik ben nu een beetje aan het lezen over parallels..
Ze zijn aardig aan elkaar gewaagd maar VMWare Fusion schijnt stabieler te zijn. Zelf heb ik geen ervaring met Parallels, maar sowieso gebruik ik het alleen om Office en ontwikkeltools te draaien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• World Citizen
Exirion schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:37:
[...]

Ze zijn aardig aan elkaar gewaagd maar VMWare Fusion schijnt stabieler te zijn. Zelf heb ik geen ervaring met Parallels, maar sowieso gebruik ik het alleen om Office en ontwikkeltools te draaien.
In de eerste instantie zat ik te denken om Mac als Hoofd OS te draaien. Maar misschien is het verstandigger om Windows als Hoofd OS te draaien.
Ik maak dan volledig gebruik van de HW met gamen, en voor mijn office gerelateerde zaken is een gevirtualiseerd OS geen probleem.

Aangezien ik mijn pc vrijwel nooit uitzet, kan ik Virtual OSX standaard mee op laten starten...

Emotioneel draai je dan alleen nog op windows... errr

FreeReef.nl

• Witte
  • Laatst online: 29-01 15:02
Decon Frost schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:57:
[...]

In de eerste instantie zat ik te denken om Mac als Hoofd OS te draaien. Maar misschien is het verstandigger om Windows als Hoofd OS te draaien.
Ik maak dan volledig gebruik van de HW met gamen, en voor mijn office gerelateerde zaken is een gevirtualiseerd OS geen probleem.

Aangezien ik mijn pc vrijwel nooit uitzet, kan ik Virtual OSX standaard mee op laten starten...

Emotioneel draai je dan alleen nog op windows... errr
Je kan ook beide doen:

eerst windows in bootcamp installeren,
daarna converteer je de bootcamp-partitie tot een VMware image

en maar proberen! Bevalt de VMware goed, dan kan je de bootcamp er weer af mikken, of gebruiken voor Windows7, (waarmee je dan hetzelfde trucje uithaalt :) )

Houdoe

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:14
Bedenk dat VMware Fusion gebruik maakt van gevirtualiseerde drivers voor o.a. de grafische kaart. Die drivers zijn natuurlijk nooit zo snel als de 'directe' aansturing onder Windows (via DirectX).

Omdat ik geen ervaring heb met gamen onder VMware kan ik je helaas niet vertellen hoe goed/snel het werkt. Ik gebruik VMware Fusion alleen voor het rippen en encoden van dvd's, want daarvoor heb ik nog steeds geen bevredigende oplossing voor native Mac OS X kunnen vinden. MacTheRipper kan de nieuwste encrypties niet aan en DVD2oneX 2 levert te veel compressie artefacten op. In VMware Fusion heb ik daarvoor Windows XP draaien en gebruik respectievelijk DVD Fab HD Decrypter en DVD Shrink. Maar dit even terzijde ...

Op https://www.vmware.com/tryvmware/?p=fusion kun je van VMware Fusion een trail downloaden. Je moet dan wel wat tijd steken in de installatie van Fusion, Windows binnen de virtuele machine en uiteraard de game(s) die je wil spelen. Als het niet bevalt verwijder je Fusion van je Mac en val je terug op bootcamp.
Pagina: 1