A4 Pushen als papierformaat printer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305353

Topicstarter
Beste iedereen,

Er zijn vast wel meerdere mensen die het volgende probleem kennen. Alle printerinstellingen staan zowel op de server, de applicaties & de printer op de lokale computer op A4. Maar ergens in het gebruik van programma's/printers krijgen de gebruikers toch ergens weer Letter als papierformaat. Print de gebruiker nu, moet er op de printer weer een OK gegeven worden. Deze geeft een error omdat er geen US Letter inzit maar A4 papier. En na OK print hij de Letter print op A4 formaat.

Nu is mijn vraag, is er een manier om A4 vast in te stellen zodat wanneer de gebruiker letter heeft geselecteerd dit toch als A4 word geprint (met als het mogelijk is A4 marges). Het betreft de T642, T634 en de C762 van Lexmark. Ik dacht zelf dat dit mogelijk moest zijn door de drivers aan te passen of ergens een instelling op de printer (na OK geven kan hij immers ook verder printen). Hierover heb ik contact opgenomen met Lexmark maar daar zegt men dat het onmogelijk is om dit via de drivers of printerinstellingen aan te passen, omdat de applicatie altijd de driver overruled. Nou weet ik niet of iemand anders hierover toch nog een suggestie heeft of dat hier mogelijk een script voor te maken is en dit te verwerken in het loginscript.

Alvast bedankt voor jullie tijd,

Groetjes,

Stephen Lubben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie niet wat dit me SEA te maken heeft :? (Waar hoort mijn topic?)

SEA >> PRG

Hmmm, en gezien je ook niet echt op zoek bent naar een programmeer-technische oplossing (althans, dat haal ik niet echt uit je topic) lijkt me dit nog beter op z'n plek in CSA.

PRG >> CSA

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 09-06-2009 11:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zorg dat zowel in de printer zelf, als in de driverinstelling van windows, als in de instelling van het programma (word) waarmee geprint wordt, de instellingen op A4 staan. En ook zorgen dat de standaardlayout voor een pagina in word (via sjabloon, vermoedelijk normal.dot) ook op A4 staat.

Als de printers rechtstreeks aan de machines hangen, wil het ook nog wel eens helpen om direct naar de printer te printen ipv de printspooler van windows te gebruiken, maar ook dat kun je bij de printers instellen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:51:
Zorg dat zowel in de printer zelf, als in de driverinstelling van windows, als in de instelling van het programma (word) waarmee geprint wordt, de instellingen op A4 staan. En ook zorgen dat de standaardlayout voor een pagina in word (via sjabloon, vermoedelijk normal.dot) ook op A4 staat.

Als de printers rechtstreeks aan de machines hangen, wil het ook nog wel eens helpen om direct naar de printer te printen ipv de printspooler van windows te gebruiken, maar ook dat kun je bij de printers instellen :)
De printers hangen achter een printerserver. Ik denk dat je de post verkeerd hebt gelezen. Ik wil dat de printer A4 print ookal heeft de gebruiker waar dan ook letter ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 305353 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:54:
[...]

De printers hangen achter een printerserver. Ik denk dat je de post verkeerd hebt gelezen. Ik wil dat de printer A4 print ookal heeft de gebruiker waar dan ook letter ingesteld.
Sommige drivers (bijvoorbeeld van Xerox) hebben de mogelijkheid om pagina-layout te forceren, maar is het dan niet handiger om even naar je printerserver-omgeving te kijken of daar geen mogelijkheden zijn?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:58:
[...]

Sommige drivers (bijvoorbeeld van Xerox) hebben de mogelijkheid om pagina-layout te forceren, maar is het dan niet handiger om even naar je printerserver-omgeving te kijken of daar geen mogelijkheden zijn?
Alles staat daar op A4 ingesteld maar toch neemt hij letter dus over. Mijn vraag is dan ook of ik uberhaupt wel iets kan scripten of dat hij uiteindelijk toch alles van de client z'n applicatie overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 305353 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:05:
[...]
Alles staat daar op A4 ingesteld maar toch neemt hij letter dus over. Mijn vraag is dan ook of ik uberhaupt wel iets kan scripten of dat hij uiteindelijk toch alles van de client z'n applicatie overneemt.
Dat is niet wat ik zeg. Kijk, ik heb printer drivers gezien waarbij je het A4 formaat kan forceren. Als je alles instelt en iemand gebruikt een Word document in Letter, dan moet je het ergens kunnen forceren. Mijn suggestie is even naar je printerserveromgeving te kijken of daar geen forceer mogelijkheden zijn (dmv drivers bijvoorbeeld).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:07:
[...]

Dat is niet wat ik zeg. Kijk, ik heb printer drivers gezien waarbij je het A4 formaat kan forceren. Als je alles instelt en iemand gebruikt een Word document in Letter, dan moet je het ergens kunnen forceren. Mijn suggestie is even naar je printerserveromgeving te kijken of daar geen forceer mogelijkheden zijn (dmv drivers bijvoorbeeld).
"Hierover heb ik contact opgenomen met Lexmark maar daar zegt men dat het onmogelijk is om dit via de drivers of printerinstellingen aan te passen, omdat de applicatie altijd de driver overruled."

Ik dacht ook dat dit moest kunnen maar lexmark sluit dit 100% uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Anoniem: 305353 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:02:
[...]

"Hierover heb ik contact opgenomen met Lexmark maar daar zegt men dat het onmogelijk is om dit via de drivers of printerinstellingen aan te passen, omdat de applicatie altijd de driver overruled."

Ik dacht ook dat dit moest kunnen maar lexmark sluit dit 100% uit.
Sorry dat heb ik gemist. Dan ontkom je dus niet aan wat The Eagle in "A4 Pushen als papierformaat printer." zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJMT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-02 23:18
De pagesettings van Word hebben een override tov de settings van de printerdriver. Als je alleen voor jezelf een oplossing zoekt, dan kun je ook denken aan een VBA-script die de betreffende settings aanpast voordat eea naar de printer wordt gezonden. Eventueel kun je die macro ook nog in dmv normal.dot over meerdere pc's verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FJMT schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:13:
De pagesettings van Word hebben een override tov de settings van de printerdriver. Als je alleen voor jezelf een oplossing zoekt, dan kun je ook denken aan een VBA-script die de betreffende settings aanpast voordat eea naar de printer wordt gezonden. Eventueel kun je die macro ook nog in dmv normal.dot over meerdere pc's verspreiden.
Wat ik eigenlijk wil bereiken is dat ALLE printeraanvragen, maakt niet uit waarvandaan, van welke users of welke programma's zij gebruiken op A4 word geprint en eigenlijk ook als A4 aanvraag aankomt bij de printer. Dit, omdat users soms zelf per ongeluk hun instellingen wijzigen. Ik weet dat alles op A4 hoort te staan maar gebruikers stellen dit weleens verkeerd in. (of op de pc lokaal of in hun apps of @ hun terminal server sessie.)

Groetjes,

Stephen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
FJMT schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:13:
Dat is inderdaad super-r*k.

Bij de meeste HP-laserjets is lade 2 de standaard-lade, en lade 1 de handinvoer.

Wij hebben HP-printers, en geregeld krijg ik een Word-documentje dat voor een andere printer is gemaakt, waarbij lade 1 de standaardbak is. Ik print alles naar een driver die *alleen* lade 2 heeft, maar toch:
piep-piep-piep
Of, het document op een hele mooie envelop (omdat de handinvoer vaak voor enveloppen wordt gebruikt)

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kick
Pagina: 1