Onboard NIC flashen

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:33
Hoi,

heb hier een aantal pc's die indien ze niet aanstaan het netwerk vertragen ( switch schakelt terug naar 10mbit). Stekker er uit en het probleem is opgelost.

Nu zit er in deze pc's een Atheros L2 netwerkkaart onboard..
Ik heb hiervoor een nieuwe flash gevonden ( een *,lom en een *.nic file)

Alleen hoe flash je de NIC ? Er is op de site van Asus/ Atheros niets hier over te vinden

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:53
Kon er zo niks op vinden maar zat eerlijk gezegd aan iets anders te denken.
Is het geen optie om de poorten op je switch op 100mbit full duplex te zetten ipv autosense?

p.s. vergeef me als ik de verkeerde richting op denk maar als je je onboard NIC moet flashen, moet je dan niet eigenlijk je BIOS flashen? en dan in BIOS settings van je NIC veranderne ?

• Dezjay
Het probleem komt voor waar unmanaged switches staan.

Probleem komt ook alleen voor als er een multicast signaal naar een pc wordt gestuurd waarbij op dezelfde switch een probleem geval zit. Dan klapt alles terug en duurt het ghosten een eeuw.

Met normaal gebruik geen probleem.

Er moet iets zijn om te flashen neem ik aan..waarom anders losse *.lom en *.nic bestanden aanbieden ?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kunt ook kiezen om bij inactiviteit van de PC (in dit geval als het ding uitstaat) dat je NIC ook niets doet. Dus geen Wake functies e.d., die het netwerk monitoren.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:07
Die NIC bootroms worden in je systeembios geintegreerd. Je zou kunnen proberen het BIOS van het moederbord met een tool te bewerken en de option roms daarbij vervangen met de door jou gedownloade bestanden.
Over het algemeen is terugschakelen naar 10Mbit in standby of uitgeschakelde toestand een stuk energiebesparing. Misschien kan je het uitschakelen in de driver of in de BIOS van je moederbord.

• Dezjay
ben nu wat verder realtek is iets duidelijker in dit gebeuren. De .lom en . nic bestanden zijn volgens mij om customboot rom drivers te schrijven.

maw.. niet om te flashen.

Alle opties in het bios staan uit wat dit betrefd. Zal nog eens proberen om een BIOS update te doen ( ook al gedaan toen de pc's zijn geplaatst paar maand geleden)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:07
Je kunt in windows bij de geavanceerde instellingen van deze dingen ook nog het een en ander instellen, hier kan je ook WoL aan/uitzetten. Als je het in je BIOS vrolijk uit hebt gezet, maar Windows dat doodleuk weer aanzet helpt het niet echt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is het niet veel en veel makkelijker om de onboard NIC uit te zetten en er een Intel of 3com NIC in te stoppen? Als je ziet wat die dingen nog kosten en hoe lang je nu al bezig bent, lijkt me dat de meest slimme oplossing :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dezjay
geen pci slot...

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:23
_JGC_ schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:15:
Die NIC bootroms worden in je systeembios geintegreerd. Je zou kunnen proberen het BIOS van het moederbord met een tool te bewerken en de option roms daarbij vervangen met de door jou gedownloade bestanden.
Over het algemeen is terugschakelen naar 10Mbit in standby of uitgeschakelde toestand een stuk energiebesparing. Misschien kan je het uitschakelen in de driver of in de BIOS van je moederbord.
Dit heb ik zelf bij verschillende computer met onboard Realtek NIC weleens gedaan, dat werkte prima.
Het is natuurlijk n risico als je zelf je bios aan gaat passen. Er is best n kans dat je n moederbord verknalt.
Bij mij ging het toen allemaal goed overigens.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:04
Edit: Beter lezen

[ Voor 90% gewijzigd door hesselbeertje op 09-06-2009 20:31 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Pagina: 1