We hebben GFI Mailessentials versie 14.0 draaien op onze gateway (DMZ). De gateway stuurt de mail door naar de Front exchange server welke de mail weer doorstuurt naar de 5 backend mailservers (alle exchange 2003).
Alles zit in 1 W2003 domein. Spam word dus op de gateway afgevangen door GFI. Exchange filters staan uit omdat dit in het verleden onduidelijkheid gaf over wie nu wat afvangt.
Organisatie met +/- 400 XP gebruikers.
De spam die bij de users binnenkomt is minimaal door de GFI filter. Sommige mensen krijgen weer wel meer spam zoals de laatste tijd veel duitse spam van GMail accounts maar dit is maar bij sommige.
Sinds kort is er de mogelijkheid om reports te krijgen van de nieuwe module binnen Mailessentials de GFI MailEssentials Spam Digest. We zijn op de hoogte van de grote mailstroom die binnen komt en dat daarvan ruim 93% spam is.
Onderstaand het laatste rapport:
GFI MailEssentials - SPAM Digest Report
Email:
Start Date: 6/7/2009
End Date: 6/8/2009
Counts
Total email processed: 47784
Total spam count: 44793 (93.74%)
Distribution
Blacklist: 24
Header Checking: 4
Keyword Checking: 0
Bayesian Analysis: 193
DNS Blacklist: 5138
SPF: 251
Directory Harvesting: 38545
Spam URL Blacklist: 7
Phishing URL Blacklist: 0
New Senders: 0
SpamRazer: 631
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Zoals je ziet krijgen we absurd veel spam binnen (bijna 45000 mails per dag). Een deel zal nog af te vangen zijn door onze opzet van de mailservers en mailessentials te veranderen of door de filters nog verder te ontwikkelen maar ik vraag me echt af of er niet ergens aan de voorkant iets fout gaat.
Word ons domein gespammed ? Hoe kan ik daar achter komen
Wat kan ik ondernemen om de voordeur zoveel mogelijk te ontzien ?
Ik ben geen exchange goerroe maar weet wel wat van GFI af.
Misschien dat iemand al direct ziet waar de oorzaak zit en in welke hoek we de oplossing moeten zoeken.
We willen het liefst de spamfiltering in eigen beheer houden.
Alles zit in 1 W2003 domein. Spam word dus op de gateway afgevangen door GFI. Exchange filters staan uit omdat dit in het verleden onduidelijkheid gaf over wie nu wat afvangt.
Organisatie met +/- 400 XP gebruikers.
De spam die bij de users binnenkomt is minimaal door de GFI filter. Sommige mensen krijgen weer wel meer spam zoals de laatste tijd veel duitse spam van GMail accounts maar dit is maar bij sommige.
Sinds kort is er de mogelijkheid om reports te krijgen van de nieuwe module binnen Mailessentials de GFI MailEssentials Spam Digest. We zijn op de hoogte van de grote mailstroom die binnen komt en dat daarvan ruim 93% spam is.
Onderstaand het laatste rapport:
GFI MailEssentials - SPAM Digest Report
Email:
Start Date: 6/7/2009
End Date: 6/8/2009
Counts
Total email processed: 47784
Total spam count: 44793 (93.74%)
Distribution
Blacklist: 24
Header Checking: 4
Keyword Checking: 0
Bayesian Analysis: 193
DNS Blacklist: 5138
SPF: 251
Directory Harvesting: 38545
Spam URL Blacklist: 7
Phishing URL Blacklist: 0
New Senders: 0
SpamRazer: 631
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Zoals je ziet krijgen we absurd veel spam binnen (bijna 45000 mails per dag). Een deel zal nog af te vangen zijn door onze opzet van de mailservers en mailessentials te veranderen of door de filters nog verder te ontwikkelen maar ik vraag me echt af of er niet ergens aan de voorkant iets fout gaat.
Word ons domein gespammed ? Hoe kan ik daar achter komen
Wat kan ik ondernemen om de voordeur zoveel mogelijk te ontzien ?
Ik ben geen exchange goerroe maar weet wel wat van GFI af.
Misschien dat iemand al direct ziet waar de oorzaak zit en in welke hoek we de oplossing moeten zoeken.
We willen het liefst de spamfiltering in eigen beheer houden.