Hallo, ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een C# applicatie welke verbinding maakt met een PHP Webservice (via add Web Reference een 'SOAP Client Protocol').
Dit werkt prima, nu heb ik de PHP Webservice zo gebouwd dat deze met HTTP authenticatie werkt, via PHP werkt dit prima, ik geef de login/password mee aan de service aanroep en klaar.
Maar ik krijg dit niet voor elkaar in .NET, even de volgende code:
De authenticatie heb ik in de php service even weggelaten, en GetSomeText() geeft de inhoud van (php) $_SERVER terug:
Deze zijn altijd leeg.
Wanneer ik in C# de USER-AGENT op het service object set, komt deze wel goed aan, dus dat werkt.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Bvd.
Ik heb een C# applicatie welke verbinding maakt met een PHP Webservice (via add Web Reference een 'SOAP Client Protocol').
Dit werkt prima, nu heb ik de PHP Webservice zo gebouwd dat deze met HTTP authenticatie werkt, via PHP werkt dit prima, ik geef de login/password mee aan de service aanroep en klaar.
Maar ik krijg dit niet voor elkaar in .NET, even de volgende code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
| NIEUW.testserviceService service = new PHPWebserviceTest.NIEUW.testserviceService(); service.PreAuthenticate = true; NetworkCredential cred = new NetworkCredential("cees", "123"); CredentialCache cache = new CredentialCache(); cache.Add(new Uri(service.Url), "Basic", cred); service.Credentials = cache; textBox1.Text = service.GetSomeText(); |
De authenticatie heb ik in de php service even weggelaten, en GetSomeText() geeft de inhoud van (php) $_SERVER terug:
code:
1
2
3
| AUTH_TYPE=> AUTH_PASSWORD=> AUTH_USER=> |
Deze zijn altijd leeg.
Wanneer ik in C# de USER-AGENT op het service object set, komt deze wel goed aan, dus dat werkt.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Bvd.