Toon posts:

Help geef jullie mening dual of P4??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag jullie mening willen weten,
ik wil nieuwe pc aanschaffen maar ik weet nog niet goed wat, een Dual 1000 Mhz of een P4?
Zijn er veel progjes die dual ondersteunen?
Wat zouden jullie kopen ??? P4 of de dual :?
Thnx!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-08 11:54

Erw

DUAL!

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Dual(?????)

Waarom, ik heb reviews gelezen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Duh !! Dual 1 Ghz. natuurlijk. Windows 2000 erop, en gaan met die handel. geloof me, je merkt het meteen :9

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Zeker weten Dual 1GHz. Zelfs als je perse Intel wil dan is een dual 1GHz systeem nog goedkoper dan een enkele P4 configuratie. Je kunt natuurlijk ook op de dual AMD borden wachten :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties:)
Het is wel duidelijk alleen die opmerking van Frank snap ik niet helemaal :?

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op woensdag 28 februari 2001 23:20 schreef Nr1 het volgende:
Thnx voor de reacties:)
Het is wel duidelijk alleen die opmerking van Frank snap ik niet helemaal :?
Da's mijn onderbouwing.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Waar wil je het speeltje voor gaan gebruiken?

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Als je een dual systeem wilt gaan aanschaffen moet je wel zeker weten dat de programma's die je gaat gebruiken twee processoren onder steunt anders heb je er geen reet aan.
Windows 2000 ondersteunt wel twee processoren maar doet er eigenlijk weinig mee totdat je programma's gaat gebruiken die dual ondersteunen, en dit zijn hoofdzakelijk programma's die heel zwaar grafisch zijn of heel veel reken kracht nodig hebben (en dat zijn voor Windows niet zo veel programma's). Spelletjes en dergelijke hebben absoluut geen profijt van een dual systeem. En daarbij is het zo, dat de tweede proc pas wordt ingeschakeld als de eerste het niet meer aankan. Dus als je b.v. Word gebruikt zal die tweede proc nooit aan het werk komen.
Dus mijn advies is, alleen als je zeker weet dat je een programma gaat gebruiken dat heel veel rekenkracht gaat gebruiken en daarbij ondersteunig bied voor twee processoren zou je een dual systeem kunnen overwegen. Anders is het weg gegooid geld.

En wat die P4 betrefd, veel te duur voor het gebodene. Koop dan een P3 of een AMD + DDR en besteed het geld dat je overhoud aan goei onderdelen, zoals een goeie monitor en een snelle videokaart (bv GeForce3) 8-)

Good goan

Verwijderd

Euhm, heb je zelf een dual draaien ?
je merkt zelfs in win2k dat alles stuken sneller draait. Geen zandlopertjes, of lege vensters waarbij het ff duurt voordat er icoontjes verschijnen. En ga voor de gein even Quake 3 spelen op een dual, heeft toch echt dual-proc support hoor:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de reviews niet gelezen frank zou jij het nog iets beter kunnen toelichten misschien? Ik zie jou naam veel verschijnen met goeie opmerkingen dus ik hoop dat je voor mij in duidelijke taal dat ff wilt doen :)

En er zijn duidelijk wat verschillende meningen over het dual support van programma,s met name van games ed.

Verwijderd

koop een PIII als je naamsbekendheid wilt, slechte spullen en veel geld kwijt wilt.
koop een duron als je snel en goedkoop wilt zijn
koop een athlon als je het beste wilt, en je hebt geld.
koop P4 als je naamsbekendheid wilt, veel geld hebt en je wilt wat goeds.
koop dual als je WEET dat je proggy's dual ondersteunen

(Dit alles is mijn eige mening en het zijn geen feiten, dus kanker me niet af als je het nie eens bent)

Verwijderd

En wat die P4 betrefd, veel te duur voor het gebodene. Koop dan een P3 of een AMD + DDR en besteed het geld dat je overhoud aan goei onderdelen, zoals een goeie monitor en een snelle videokaart (bv GeForce3)
begint aardig, eindigt twijfelachtig.

als je investeert in een systeem dat je zoals je zelf zegt voor (zware) grafische toepassingen gaat gebruiken moet je zeker geen gforce kaartje kopen.
is namelijk helemaal niet geschikt voor dergelijk gebruik.
koop liever een videokaart die gemaakt is om te gebruiken met deze toepassingen(b.v. voor photoshop, 3dstudiomax,maya,lightwave,softimage,etc,etc...)
zoals een de diamond fire-gl, 3dlabs oxygen gvx1 of lightning 1200.

dual systeem is leuk maar je moet er wel rekening mee houden dat als je zoiets aanschaft je het ook direct goed moet doen en dat gaat je heel veel geld kosten :'(

heb zelf een (al wat ouder beesie) een dual bak staan die ik (in mn spaarzame vrije tijd) voor lightwave,3dstudio en photoshop gebruik en hij heeft me destijds echt een klein vermogen gekost.

dual pIII 550
intel L440GX+ MOBO
Diamond fire gl
512 MB intern geheugen
22 GB U2W SCSI HD
19 inch iiyama
A4 wacom
(rest is vermelden niet waard)

als ik deze progs niet zou gebruiken had ik hem ook nooit gekocht hoor :)
ik moet helaas zeggen dat ik niet meer zoveel vrije tijd heb dat ik hem veel kan gebruiken dus af en toe vind ik het toch wel een beetje zonde van het geld.
Ik zou er zelf dus 3 keer over nadenken.

maar ja als je je kast open laat staan kun je wel indruk maken op je vrienden :)

ding is een iets meet dan een jaar oud en koste me toen iets meer dan 10000 ,-

Verwijderd

een vp6 win 2000 en adobe premiere
Pagina: 1