En wat die P4 betrefd, veel te duur voor het gebodene. Koop dan een P3 of een AMD + DDR en besteed het geld dat je overhoud aan goei onderdelen, zoals een goeie monitor en een snelle videokaart (bv GeForce3)
begint aardig, eindigt twijfelachtig.
als je investeert in een systeem dat je zoals je zelf zegt voor (zware) grafische toepassingen gaat gebruiken moet je zeker geen gforce kaartje kopen.
is namelijk helemaal niet geschikt voor dergelijk gebruik.
koop liever een videokaart die gemaakt is om te gebruiken met deze toepassingen(b.v. voor photoshop, 3dstudiomax,maya,lightwave,softimage,etc,etc...)
zoals een de diamond fire-gl, 3dlabs oxygen gvx1 of lightning 1200.
dual systeem is leuk maar je moet er wel rekening mee houden dat als je zoiets aanschaft je het ook direct goed moet doen en dat gaat je heel veel geld kosten
heb zelf een (al wat ouder beesie) een dual bak staan die ik (in mn spaarzame vrije tijd) voor lightwave,3dstudio en photoshop gebruik en hij heeft me destijds echt een klein vermogen gekost.
dual pIII 550
intel L440GX+ MOBO
Diamond fire gl
512 MB intern geheugen
22 GB U2W SCSI HD
19 inch iiyama
A4 wacom
(rest is vermelden niet waard)
als ik deze progs niet zou gebruiken had ik hem ook nooit gekocht hoor

ik moet helaas zeggen dat ik niet meer zoveel vrije tijd heb dat ik hem veel kan gebruiken dus af en toe vind ik het toch wel een beetje zonde van het geld.
Ik zou er zelf dus 3 keer over nadenken.
maar ja als je je kast open laat staan kun je wel indruk maken op je vrienden
ding is een iets meet dan een jaar oud en koste me toen iets meer dan 10000 ,-