Toegangssysteem met pasjes... (informatie gevraagd)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Mijn werkgever wil af van het sleutelsysteem dat we momenteel hebben en vroeg mij om eens te kijken naar een systeem met een pas.
Hier moet dan onder andere de slagboom mee open gaan en ook deuren moeten erop aangesloten worden. Tevens willen we dit systeem gaan gebruiken voor een aanwezigheidssysteem en het moet ook in eigen beheer...
Is dit allemaal mogelijk? Wat zijn nou eigenlijk goede merken en heeft iemand ervaring met het gebruik en beheer van zo'n systeem?

Alvast bedankt voor de informatie!

M.vr.gr.

Maarten

(heb uiteraard wel gegoogled en wat bedrijven gevonden, maar zou graag wat ervaringen willen zien...)

[ Voor 8% gewijzigd door kreator op 09-06-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik zou als werknemer niet blij zijn met het gebruik van de gegevens van het toegangscontrolesysteem voor de uren registratie. Je loopt de kans dat mensen pasjes voor anderen gaan meenemen, en je dus niet meer weet wie in het gebouw was ten tijde van een security incident.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

Topicstarter
Nvidiot schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:13:
Ik zou als werknemer niet blij zijn met het gebruik van de gegevens van het toegangscontrolesysteem voor de uren registratie. Je loopt de kans dat mensen pasjes voor anderen gaan meenemen, en je dus niet meer weet wie in het gebouw was ten tijde van een security incident.
Nee, dat is bij ons ook wel een zorg. Maar het gaat eigenlijk meer om veiligheid... Ik werk in een laboratorium en daar is het van belang dat men weet wie waar is. Er zijn namelijk ook 2 gebouwen.
Dus we gaan niet op uren controleren, maar wel op aanwezigheid. Nu werken we namelijk met een giga-ouderwets magneetstripjes-met-naam systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom?
Wij hebben ook exact zo'n systeem. Slagboom gaat er mee open en urenregistratie wordt bijgehouden. Je kunt alleen met pasje in en uit gebouw middels een systeem waar je ook echt maar met 1 man naar buiten kunt.
Bevalt wel, geen idee welk merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:48
Je kan toch ook gewoon een relatief strenge pas-policy invoeren zoals het niet uitlenen van je pas aan iemand anders. Lijkt me verder een prima systeem.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 11:56
Wij hebben hier een urenregistratiesysteem inhouse opgezet. Ik was lead developer ervoor, we gebruiken een contactless reader van ACS, het was een SDK met .NET examples erbij. Vervolgens gelinked aan een DB, werkt perfect! We kunnen precies zien wie er ingeklokt/aanwezig is i.v.m. security incidents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

Topicstarter
Nexz schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:21:
Wij hebben hier een urenregistratiesysteem inhouse opgezet. Ik was lead developer ervoor, we gebruiken een contactless reader van ACS, het was een SDK met .NET examples erbij. Vervolgens gelinked aan een DB, werkt perfect! We kunnen precies zien wie er ingeklokt/aanwezig is i.v.m. security incidents.
Dat klinkt wel leuk; maar werkt dat ook met andere dingen, zoals deurtoegangsrechten & een slagboom? Wij willen graag 1 systeem dat die dingen regelt (en misschien in de toekomst nog meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Nexz schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:21:
Mijn punt is dat ingeklokt niet altijd hetzelfde hoeft te zijn als aanwezig, tenzij je van die "man-traps" gaat inzetten waar je niet twee kaartjes kunt scannen en maar 1x door kunt lopen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-07 16:22
Zelf werk ik met 2 systemen in 2 bedrijfsverzamel gebouwen.
Je moet vooraf goed bedenken wat je wilt met het systeem.
1 van de systemen gebruikt voorgenummerde kaarten, wij graveren dit nummer op de kaart, de gebruiker registreerd zelf wie welk nr. heeft. In dit systeem kan ik live zien welke pas welke deur opent.
Het 2e systeem nr. de kaarten bij het inlezen in het systeem (lastig) hier kan ik niet zien wie wanneer welke deur opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

Topicstarter
Piebas schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:28:
Zelf werk ik met 2 systemen in 2 bedrijfsverzamel gebouwen.
En dat zijn? ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-07 16:22
De ene is van sidle en de ander van johnson control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 11:56
In principe, als je een beetje kennis hebt van IC's programmeren enzo (kan met van die basic controllertjes, afaik) zou je zelf zo een systeem op kunnen zetten voor het openen van deuren. Echter heb ik hier geen ervaring mee, mijn taken zijn dan ook puur softwarematig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

Topicstarter
Nog iemand met tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:25

Smurf

Detri

Daarom moet je URS en toegang ook scheiden. Eerst toegang via poortjes oid voor de toegangscontrole, en dan op de afdeling in/uitklokken met hetzelde pasje.

Bij ons (distributiecentrum met +- 500 medewerkers) wordt een systeem van ADT (babylon) gebruikt voor toegangscontrole, en proplan voor de urenregistratie.

[ Voor 15% gewijzigd door Smurf op 10-06-2009 11:20 ]

)

Pagina: 1