[php] link aanroepen zonder naar de site te gaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een order verwerk script. We krijgen pdf's binnen, daar printen we barcodes in, dit wordt gedrukt, gescand en verzonden.

Echter bij het scannen wil ik de order ook afmelden bij de klant. Bij 1 klant doen we dit door een link op hun website aan te roepen met bepaalde parameters.

Echter heb ik geen idee hoe het volgende moet doen:
Ik roep dus een link aan op een externe site waardoor de order bij de klant wordt afgemeld, echter wil ik niet naar de site toe, omdat ik op de eigen site wil blijven omdat hier gescand wordt en dit een continue proces is.

Het enige wat ik kan bedenken op dit moment is dat ik een popup open, hier de url in aanroep en de popup weer sluit.

maar kun je met php ook een link aanroepen op de 1 of andere manier?

Hier kan ik namelijk niet iets vinden wat erop aansluit:
http://nl3.php.net/manual/en/ref.filesystem.php

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan op verschillende manieren, b.v. met een Iframe, een post/get met een Ajax framework, b.v. jQuery, of met PHP file_get_content, curl o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Ik denk dat je voor zulke zaken CURL moet gebruiken,

waarschijnlijk zul je wel in php een aantal aanroepen moeten doen naar de klantwebsite,
je zal moeten inloggen en dan de cookie bewaren, vervolgens met deze cookie de afmeldlink aanroepen en jezelf dan al dan niet uitloggen...

dit hangt natuurlijk wel van de klantwebsite vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Check de cUrl library van php. Die is hier bij uitstek geschikt voor. Het lijkt misschien wat lastig, maar als je slechts een simpele GET nodig hebt, is het best makkelijk. Op http://php.net/curl staat er meer uitleg over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:44

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
bedankt allemaal, gaat hiermee wel lukken (CURL)