Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Intranet] Popup scherm webpagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik zoek een oplossing voor het volgende: ons Intranet pagina moet elke dag aan iedereen worden getoond op de PC. Nu kan ik dit oplossen door het te plaatsen in het Login script. Echter er zijn diverse collega's, die de PC vergrendelen en daarom niet opnieuw het login script.

Zou dit via een GPO geregeld kunnen worden of heb ik externe software nodig? Iemand idee of ervaringen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

wát wil je dan geregeld hebben (want de exacte vraag is er nu niet - bedoel je geforceerd het logon scropt runnen of zorgen dat mensen aan het eind van de dag moeten afmelden?).

En wat is er mis met een niet-softwarematige oplossing zijnde: mensen erop wijzen dat ze moeten afmelden/afsluiten eind v.d. dag?
Een ingeplande reboot/remote startup om 6.00 uur helpt dan ook wel om dat soort grappen af te leren :*

Oja: het is ook wel handig te weten welk OS het om gaat.
Bash scripts of perl is wat anders dan een GPO.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 09-06-2009 10:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om Windows XP clients pc's en een A.D. van Windows Server 2008.

Daarnaast wil ik dat de Intranet pagina om 8:00, 12:30 en 16:00 wordt getoond. Dus het plaatsen in logon script wordt niet wat, omdat ze op deze tijden niet inloggen.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Dan maak je daar toch een programmatje voor die dat voor je regelt? Zoals alt al een beetje aanwijst.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Zou taakplanner (Task Scheduler) geen uitkomst bieden hiervoor?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:09:
Daarnaast wil ik dat de Intranet pagina om 8:00, 12:30 en 16:00 wordt getoond
Pardon ?

Het management zou graag zien dat ....
Op het moment dat beheerders de dienst uitmaken bij een bedrijf, wil ik ook wel weer in loondienst komen. ;)

En ervoor zorgen dat het intranet dermate interessant is dat de gebruikers er toch wel opzitten ?
Dus niet alleen gebruiken voor het doen van mededelingen, maar veel van je bedrijfsinfo erin stoppen, werkwijzen/procedures, verlofaanvragen etc etc.

Ik zou tevens een geforceerde logoff/reboot instellen, samen met de wens/verzoek van het management om de pc's uit te zetten als de werknemers naar huis gaan.

En tot slot kun je natuurlijk ook de lokale taakplanner gebruiken..

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Task Scheduler zou een optie kunnen zijn! Zou dit vanuit GPO geregeld kunnen worden of moet dat op de pc's afzonderlijk ingesteld worden?

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Kan eerlijk gezegd er zo niks over vinden over, als het niet al teveel PC's zijn zou ik het gewoon lokaal instellen.
Pas wel op hoe je het aanmaakt, het lijkt me praktischer dat het een nieuwe IE venster opent met daarin intranet site ipv dat intranet op een openstaande pagina geopend word.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
aZuL2001 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:16:
Pardon ?

Het management zou graag zien dat ....
Op het moment dat beheerders de dienst uitmaken bij een bedrijf, wil ik ook wel weer in loondienst komen. ;)

En ervoor zorgen dat het intranet dermate interessant is dat de gebruikers er toch wel opzitten ?
Dus niet alleen gebruiken voor het doen van mededelingen, maar veel van je bedrijfsinfo erin stoppen, werkwijzen/procedures, verlofaanvragen etc etc.
Idd dat dus. Geforceerde logout lijkt me te ver gaan. Je moet immers je medewerkers niet nodeloos bemoeilijken in hun dagelijkse werkzaamheden. Wellicht kun je een soort rss reader installeren met de nieuwtjes van intranet?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:09:
Daarnaast wil ik dat de Intranet pagina om 8:00, 12:30 en 16:00 wordt getoond.
Dus als ik als werknemer bij jouw bedrijf toevallig met een flinke rapportage bezig ben in $app krijg ik ongeacht of ik het wil of niet, of het kan of niet, opeens een browservenster geforceerd voor mijn neus waardoor de submit van mijn rapportage - of nog erger - de al openstaande browsersessie van de Administratie die toevallig bij de Belastingdienst bezig is, afgekapt wordt?

denk hier nog eens heel goed over na? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:13
Standaard instellen als browser homepage, en de mogelijkheid tot het wijzigen van dat webadres uitschakelen via GPO. :)

Ik neem aan dat de medewerkers vaak gebruik maken van hun webbrowser.

Doe maar een onsje meer...

Pagina: 1