[C#.net/JS] PDF openen, print dialoog en sluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:29
Hoi.. Ik wil voor een webapplicatie een document printen (PDF). De ideaalsituatie zou zijn dat hij gewoon, zonder dat je het ziet, iets gaat printen.

Dat is al niet echt mogelijk (althans; ik heb het niet kunnen vinden). Ik ben nu zover dat hij hem gewoon opent en dan komt het print dialog. Het mooiste zou zijn als je het PDF document niet ziet, alleen het print dialoog en dat na het goedkeuren van het printen alles sluit.

Ik heb ook al via ITextSharp een stukje javascript meegegeven aan de pdf dat het print dialog gelijk in beeld komt. Na het goedkeuren van het printen,het document sluiten is me nog niet gelukt.

Samenvatting:
1. Hoe kan ik/kan ik na het goedkeuren van het printen het document sluiten?
2. Kan het echt niet automatisch (als het alleen onder 1 browser werkt is dat geen probleem, alle gebruikers hebben IE).

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 15:21

Tazzios

..

Niet de netste oplossing maar je zou eens naar autoit kunnen kijken.
daarmee kun je keycommando`s naar een programma sturen wat op de achtergrond draait.

Edit: wordje "web" over het hoofd gezien |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Tazzios op 09-06-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Gezien je tweede opmerking lijkt het om een applicatie te gaan die intern in een organisatie draait. Kun je daarom de PDF niet zelf naar de printer sturen? Volgens mij kun je in AD bijhouden wat ieders default printer is. Als je dan in je webapp op "print" duwt, maak je de PDF serverside en druk je de PDF zelf af op de default printer van de user. Mocht iemand ergens anders zijn, dan kun je nog de optie tot downloaden geven.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nou het is een applicatie die bij verschillende scholen draait, dus dat is geen optie (anders had ik het zo kunnen doen). Ze gebruiken wel allemaal IE (alhoewel ik het liever multiplatform hou).

Ik ben bij silent printing gekomen, maar dat lijkt nog niet zonder user interaction te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:52
Het lijkt me ook vrij sterk dat je zonder gebruikersinteractie iets vanuit een webapplicatie kunt printen, zou een mooie boel worden als dat zou kunnen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
het kan sowieso wel via de commandline + javascript, maar dat is IE + Win only dus niet echt een optie.
Pagina: 1