[Ryanair] Kan geweigerd worden door boeking cheaptickets.nl?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:11
Hoi!

Ik heb een paar weken terug een vlucht geboekt bij Ryanair via www.cheaptickets.nl, omdat ik geen creditcard tot mijn beschikking heb en via cheaptickets ik via iDeal kon betalen. :)

Deze vlucht is bevestigd door Ryanair:
Reserveringsnummer
Boekingsdatum ma, mei 04, 2009
Reserveringsnummer *****
Status: BEVESTIGD
Omdat ik een vraag had over de bagageregels heb ik dit (http://ryanair.site-forum...rt-extra-baggage-t896.htm) topic geopend op een forum over Ryanair :P
Daarop kreeg ik de antwoorden waar ik op hoopte maar ook een privébericht van iemand...
Ik zag dat je Ryanair wilde boeken via Cheaptickets, maar als je de voorwaarden van Ryanair leest kan je lezen dat dit verboden is, dat betekend: Je mag alleen vluchten op de website van Ryanair zelf boeken. In het ergste geval kan je ticket zelfs ongeldig verklaard worden.
Niet erg leuk om te lezen :o
Ik heb het opgezocht in de Algemene Voorwaarden van Ryanair en daarin staat ook:
Reserveringen

Alle boekingen voor Ryanair-vluchten moeten gemaakt worden op www.ryanair.com of via een Ryanair-callcenter. Boekingen die zijn gemaakt via websites van derden of een online reisbureau kunnen zonder bericht of restitutie worden geannuleerd.
Maar enig googlen leert me ook dat (uitspraak uit 2008):
Budgetluchtvaartmaatschappij Ryanair mag van de Duitse rechtbank geen passagiers weigeren die hun ticket hebben gekocht via de website CheapTickets.de.
Dus mijn vraag is nu: kan mijn vlucht zonder pardon geannuleerd worden? :X Of is dit maar bangmakerij? :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[HKmode] Je gaat zeker naar Scandinavie :> >:) [/]

Voor de rest het makkelijkste is om te bellen met de Ryanair helpdesk of mailen? Heb je direct antwoord vanuit de hand van ze zelf. De kans dat je dan nog geweigerd gaat worden lijkt mij vrij klein :) Bellen is altijd sneller in dit geval ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Touchdomex op 09-06-2009 09:58 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
Touchdomex schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:58:
[HKmode] Je gaat zeker naar Scandinavie :> >:) [/]
O-) :>
Voor de rest het makkelijkste is om te bellen met de Ryanair helpdesk of mailen? Heb je direct antwoord vanuit de hand van ze zelf. De kans dat je dan nog geweigerd gaat worden lijkt mij vrij klein :) Bellen is altijd sneller in dit geval ;)
Bellen is duur en volgens hebben ze geen mailadres :(, ik had gehoopt dat iemand hier een ticket via Cheaptickets geboekt had en hier meer duidelijkheid over heeft :)

Eerste keer alleen vliegen, wat een gedoe zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt me complete onzin. Mail anders eens naar cheaptickets.nl. Zou vreemd zijn, dat ze dat aanbieden, maar dat je er kans is dat je er niet mee mag vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:10

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ReZ1987 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:05:
[...]

O-) :>

[...]

Bellen is duur en volgens hebben ze geen mailadres :(, ik had gehoopt dat iemand hier een ticket via Cheaptickets geboekt had en hier meer duidelijkheid over heeft :)

Eerste keer alleen vliegen, wat een gedoe zeg :+
en dan helemaal naar Scandinavie, wel potjandorie!

Ik ben bij Ryanair tot nu toe nog nooit geweigerd. Volgens mij niet elke keer gekocht met CreditCard. Maar voor de rest weet ik hier weinig van.

Maar is bellen echt zo stervens duur dan dat je er zoveel twijfel in wilt hebben :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 08:46
Ik vind Ryanair wel een discutabel bedrijf. Is al vaak bij SBS6 langsgeweest. Kijk dit ook nog even goed na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Volgens mij is het gewoon een partnership maar weet het niet zeker. Bel ze eens op zou ik zeggen, bellen is namelijk helemaal niet zo heel duur om het zeker te weten.
http://www.ryanair.com/si...sect=CONTACT&div=call_ctr

Er staat ook iets over support via internet maar dat levert niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
Noork schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:07:
Lijkt me complete onzin. Mail anders eens naar cheaptickets.nl. Zou vreemd zijn, dat ze dat aanbieden, maar dat je er kans is dat je er niet mee mag vliegen.
Goed idee! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb 8)7. Gemailed :)
Touchdomex schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:10:
[...]

en dan helemaal naar Scandinavie, wel potjandorie!
Haha :)
Ik ben bij Ryanair tot nu toe nog nooit geweigerd. Volgens mij niet elke keer gekocht met CreditCard. Maar voor de rest weet ik hier weinig van.

Maar is bellen echt zo stervens duur dan dat je er zoveel twijfel in wilt hebben :X
Had gehoopt dat iemand hier uitsluitsel kon geven, maar als het nog steeds twijfelachtig blijft ga ik zeker bellen ;)
RedHat schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:12:
Ik vind Ryanair wel een discutabel bedrijf. Is al vaak bij SBS6 langsgeweest. Kijk dit ook nog even goed na.
Tja, ze moeten toch ergens op verdienen idd :P
Redshark schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:15:
Volgens mij is het gewoon een partnership maar weet het niet zeker. Bel ze eens op zou ik zeggen, bellen is namelijk helemaal niet zo heel duur om het zeker te weten.
http://www.ryanair.com/si...sect=CONTACT&div=call_ctr

Er staat ook iets over support via internet maar dat levert niks op.
Oké, als m'n mail van Cheaptickets niets oplevert ga ik zeker bellen :)
Bedankt voor het meedenken allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Mwah, dat valt toch wel mee? Ken de uitzendingen niet maar een paar keer mee gevlogen, werkt prima. Onthoud alleen dat je vliegt voor weinig en zelf (enigszins) bepaald in hoeverre de prijs kan oplopen. Denk daarna ook even dat je krijgt voor wat je betaald. Met dit in het achterhoofd vlieg ik altijd met een smile :) (net een rondje europa geboekt voor 200 euro oid, probeer dat eens met benzine :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ryanair is absoluut veevervoer, gewoon proppen en als er iemand te lang in het gangpad blijft staan wordt hij/zij tactisch weggeduwd door het cabine personeel. Daarnaast wordt je de hele vlucht lastig gevallen met meuk die ze je willen verkopen.
Maar ze vliegen wel bijna altijd op tijd en het is (als je je niet laat naaien met alle extra's) ontzettend goedkoop. Dat is een afweging die je moet maken.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Devil schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:48:
Ryanair is absoluut veevervoer, gewoon proppen en als er iemand te lang in het gangpad blijft staan wordt hij/zij tactisch weggeduwd door het cabine personeel. Daarnaast wordt je de hele vlucht lastig gevallen met meuk die ze je willen verkopen.
Maar ze vliegen wel bijna altijd op tijd en het is (als je je niet laat naaien met alle extra's) ontzettend goedkoop. Dat is een afweging die je moet maken.
idd hun basisprijs is goedkoop maar ze proberen op allerlij manieren daar weer geld bij te krijgen.. je handbagage 11 Kg? bij betalen!
Betalen met CC? bij betalen!
inchecken bij balie? bijbetalen!
Golftas bij je (en verder geen bagage)? extra betalen voor 'breekbaar spul' en vervolgens je tas met een boog op de band gegooit zien worden en aan de andere kant erachter komen dat al je golfballen spontaan zijn verdwenen :( daar gaat je kado...
etc etc...

De vluchten zijn wel bijna altijd op tijd (en dat laten ze ook altijd met een viva espanja deuntje horen na de landing :X ) Maar de klantenservice is vaak flut.. de stewardessen proberen het vaak wel maar ze kunnen ook vaak weinig extra doen...

Als het kan vermeid ik RA, maar ik heb toch vaak met ze gevlogen en dat was alleen om de prijs, als het niet veel scheelt betaal ik graag iets extra voor een echte maatschappij..

Back on topic:
het staat in de voorwaarden, dus de kans dat je het bij deze vlucht veranderd ziet is klein vrees ik.. RA staat niet bekend om hun flexibiliteit...

De uitspraak in DE zou een goed voorteken kunnen zijn als je een kort geding tegen ze wil aanspannen..

[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 09-06-2009 12:51 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ehh, lijkt mij niet dat er een probleem is. Hoe kan Cheaptickets nu tickets aanbieden van een maatschappij die dat niet accepteert?

Maarja, om helemaal zeker te zijn gewoon een paar euro uitgeven en Ryanair bellen.

Zelfs als het toch een probleem blijkt(lijkt mij hoogst onwarschijnlijk) dan heb je met Cheaptickets te maken die jou dus "nep"tickets aanbiedt.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ze dreigen er vrijwel constant mee, en volgens mij zijn er ook wel boekingen geannuleerd.

Ryanair vindt het niet acceptabel dat een bedrijf als cheaptickets een retour London aanbiedt met FR voor €50, terwijl op datzelfde moment dezelfde vlucht op hun eigen site maar €1 kan zijn. Hun argument is ook dat ze zo doorzichtig mogelijk ( :') ) willen zijn voor de consument.

Plus dat je op cheaptickets ook geen extra's zoals check-in-luggage kan bijkopen voor zover ik weet, en dat Ryanair de ancillary inkomsten (denk aan hotels, huurautos) via hun site op deze manier mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ToolkiT schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:47:
[...]

idd hun basisprijs is goedkoop maar ze proberen op allerlij manieren daar weer geld bij te krijgen.. je handbagage 11 Kg? bij betalen!
Betalen met CC? bij betalen!
inchecken bij balie? bijbetalen!
Golftas bij je (en verder geen bagage)? extra betalen voor 'breekbaar spul' en vervolgens je tas met een boog op de band gegooit zien worden en aan de andere kant erachter komen dat al je golfballen spontaan zijn verdwenen :( daar gaat je kado...
etc etc...
Je krijgt dus waar je voor betaalt. Ryanair tickets incl toeslagen voor baggage e.d. zijn nog steeds goedkoper dan veel concurrenten. En als je geen ruimbaggage nodig hebt betaal je ook niet voor de handling ervan. Dat noem ik gewoon eerlijk :)
De vluchten zijn wel bijna altijd op tijd (en dat laten ze ook altijd met een viva espanja deuntje horen na de landing :X ) Maar de klantenservice is vaak flut.. de stewardessen proberen het vaak wel maar ze kunnen ook vaak weinig extra doen...
Wederom, je krijgt waar je voor betaalt. Hier betaal je niet om in de watten gelegd te worden, niet voor de vlucht, ook niet in de lucht.
Als het kan vermeid ik RA, maar ik heb toch vaak met ze gevlogen en dat was alleen om de prijs, als het niet veel scheelt betaal ik graag iets extra voor een echte maatschappij..
Prima, maar zeur dan niet zo over Ryanair. Als het voor jou het verschil waard is, betaal het verschil en geniet van de luxe. Is het dat niet waard, dan is het jouw eigen keuze die je bewust van wat je gaat krijgen gemaakt hebt :o
Back on topic:
het staat in de voorwaarden, dus de kans dat je het bij deze vlucht veranderd ziet is klein vrees ik.. RA staat niet bekend om hun flexibiliteit...

De uitspraak in DE zou een goed voorteken kunnen zijn als je een kort geding tegen ze wil aanspannen..
Let wel dat als er iets mis gaat, je Cheaptickets gewoon aansprakelijk kan stellen. Jij bent te goeder trouw bij hen een overeenkomst aangegaan, die zij niet hadden mogen maken. Maarja, daar heb je dus een paar tientallen EUR mee terug, dan zit je niet in Noorwegen :'(

Voor de volgende keer: gewoon iemand die je kent (evt je ouders ofzo) met cc contant betalen om de boeking voor je te doen. Dat mag namelijk wel, en scheelt je ook provisie van Cheaptickets ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
dion_b schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:21:

Let wel dat als er iets mis gaat, je Cheaptickets gewoon aansprakelijk kan stellen. Jij bent te goeder trouw bij hen een overeenkomst aangegaan, die zij niet hadden mogen maken. Maarja, daar heb je dus een paar tientallen EUR mee terug, dan zit je niet in Noorwegen Zweden (;)) :'(

Voor de volgende keer: gewoon iemand die je kent (evt je ouders ofzo) met cc contant betalen om de boeking voor je te doen. Dat mag namelijk wel, en scheelt je ook provisie van Cheaptickets ;)
Goeie tips ;) Bedankt iedereen :) Ik wacht nog steeds op een antwoord van Cheaptickets.nl, maar het lijkt me nu al vrij duidelijk dat ze me niet zomaar mogen laten staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ah, je vliegt van Weeze op Skavasta zeker? :P

* dion_b heeft die route vaker gevlogen onderweg naar Finland

Totaal oninteressante vlucht verder, dus op zich ideaal voor een eerste vlucht alleen. Let idd wel op dat Ryanair echt goedkoopste van het goedkoopste is - zelfs andere budgetmaatschappijen presteren het niet om krasloten in-flight te pushen 8)7 . Dat gezegd, ze zijn ideaal als je gewoon zonder poespas van A naar B wil komen voor minimale prijs :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind SBS6 ook een discutabel bedrijf.

Ontopic: Als je een confirmatiecode van Ryanair hebt zou het moeten werken.. en kan je vervolgens ook inchecken via hun website. Betaal je nu trouwens meer dan als je via de Ryanair had geboekt? Anders is het wel een goede service, verdienen ze er zelf eigenlijk ook niets aan. Cheaptickets zal ongetwijfeld met creditcard jouw vlucht alsnog bij Ryanair moeten boeken, dus Ryanair krijgt hun geld toch wel - volgens mij geen verschil als je je buurman jouw ticket zou laten boeken of Cheaptickets.

[ Voor 49% gewijzigd door El Jefe op 11-06-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:53:

Totaal oninteressante vlucht verder, dus op zich ideaal voor een eerste vlucht alleen. Let idd wel op dat Ryanair echt goedkoopste van het goedkoopste is - zelfs andere budgetmaatschappijen presteren het niet om krasloten in-flight te pushen 8)7 . Dat gezegd, ze zijn ideaal als je gewoon zonder poespas van A naar B wil komen voor minimale prijs :)
Mwah ze zijn wel een beetje de 'in-de-buurt-van-A' naar 'in-de-buurt-van-B' carrier :)

Ik kan nu trouwens op cheaptickets niks meer vinden van Ryanair, als ik zoek op vertrek vanaf NRN pakt ie automatisch Rotterdam, Eindhoven of Dusseldorf Internat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
dion_b schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:53:

Eindhoven naar Skavsta ;) Ik vind het prettiger om vanaf een Nederlands vliegveld op te stijgen :+
Haha, ik weet zelfs dat Ryanair-piloten hun eigen drinken aan boord moeten betalen dus dat ze ook krasloten verkopen verbaast me niets :)
El Jefe schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 00:10:
[...]

Ontopic: Als je een confirmatiecode van Ryanair hebt zou het moeten werken.. en kan je vervolgens ook inchecken via hun website. Betaal je nu trouwens meer dan als je via de Ryanair had geboekt? Anders is het wel een goede service, verdienen ze er zelf eigenlijk ook niets aan. Cheaptickets zal ongetwijfeld met creditcard jouw vlucht alsnog bij Ryanair moeten boeken, dus Ryanair krijgt hun geld toch wel - volgens mij geen verschil als je je buurman jouw ticket zou laten boeken of Cheaptickets.
Ja heb (zoals in de TS vermeld) een confirmatiecode, daarmee zou ik ook online kunnen inchecken inderdaad, maar omdat ik nog extra bagage heb (en al betaald heb voor inchecken bij de balie) is dat niet handig :P
Dit is het kostenplaatje van zowel Cheaptickets.nl als Ryanair:
Tickets 51.41 EUR
Customer Service Tax 7.50 EUR
Dossierkosten 20.00 EUR

Totaalprijs ( 1 Volwassenen ) 78.91 EUR
Eindhoven (EIN) naar Stockholm (Skavsta) (NYO) 10,00 EUR
Stockholm (Skavsta) (NYO) naar Eindhoven (EIN) 26,41 EUR
Toeslagen, services en reisverzekering
2 x (Airport Check in) 20,00 EUR
Totaal betalingsbedrag
Inclusief verwerkingstoeslag
66,41 EUR
Betaling 1: bevestigd
Naam van cardhouder T. Berens
Cardnummer MC: XXXXXXXXXXXX2383
Betalingsbedrag 66,41 EUR
Betaald bedrag 66,41 EUR
Verschuldigd bedrag: 0,00 EUR
Scheelt dus € 12,50...

En ik wacht nog steeds op mail terug van Cheaptickets.nl... Hoe lang moet dat duren zeg? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:04

Crazy D

I think we should take a look.

dion_b schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:21:
Je krijgt dus waar je voor betaalt. Ryanair tickets incl toeslagen voor baggage e.d. zijn nog steeds goedkoper dan veel concurrenten. En als je geen ruimbaggage nodig hebt betaal je ook niet voor de handling ervan. Dat noem ik gewoon eerlijk :)
Klopt, het enige oneerlijke wat ik laatst richting Mallorca had was dat er niet werd gecontrolleerd op het formaat van de handbagage. Terwijl wij dat wel hadden gedaan en daardoor besloten om gewoon een koffer mee te nemen (dus ook extra betalen). Om er vervolgens in het vliegtuig achter te komen dat de helft van de mensen een mega-tas als handbagage hadden zodat er niet voldoende ruimte meer was voor de handbagage...

Enige echte minpunt vind ik dat je geen vaste stoelen hebt, het is een kwestie van mazzel hebben dat je snel genoeg t vliegtuig in kan (extra betalen en je mag eerder ;)) en dat je dan ook nog bij elkaar kunt zitten.

Maar goed vergelijkbare vlucht vanaf Schiphol was zoveel duurder dat we dat maar voor lief namen (scheelde ruim 300 euro). Je krijgt waarvoor je betaald. En ach ze probeerden dan wel wat te verkopen, maar dat deden de KLM dames vorig jaar ook. Enige verschil is dat zij geen krasloten verkochten, en ze bij de KLM wat sneller waren met drankjes verkopen (zodat je je koffie ook kon opdrinken, en niet zoals nu, je je koffie kreeg en zo ongeveer direct het bekertje moest weggooien omdat we bijna gingen landen....).

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crazy D schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:51:
[...]

Klopt, het enige oneerlijke wat ik laatst richting Mallorca had was dat er niet werd gecontrolleerd op het formaat van de handbagage. Terwijl wij dat wel hadden gedaan en daardoor besloten om gewoon een koffer mee te nemen (dus ook extra betalen). Om er vervolgens in het vliegtuig achter te komen dat de helft van de mensen een mega-tas als handbagage hadden zodat er niet voldoende ruimte meer was voor de handbagage...
Dat lijkt meer van het grondpersoneel (vaak niet van Ryanair zelf) af te hangen dan van de maatschappij. Op Stansted hadden ze dit dus niet moeten proberen te flikken :o
Enige echte minpunt vind ik dat je geen vaste stoelen hebt, het is een kwestie van mazzel hebben dat je snel genoeg t vliegtuig in kan (extra betalen en je mag eerder ;)) en dat je dan ook nog bij elkaar kunt zitten.
Wmb juist pluspunt. Als je een beetje de vliegtuigen, vliegvelden en het kuddegedrag van mensen kent kun je makkelijk de ergste drukte vermijden en/of zowat als eerste van een vliegtuig af komen. Informatie + inzet = goede plaats. Ook dit vind ik eerlijker dan dat een of andere clueless idiot de beste plek krijgt en dan bij ontschepen (door cluelessness) de boel ophoudt :z
[...]
en ze bij de KLM wat sneller waren met drankjes verkopen (zodat je je koffie ook kon opdrinken, en niet zoals nu, je je koffie kreeg en zo ongeveer direct het bekertje moest weggooien omdat we bijna gingen landen....).
IMHO zou je die karretjes sowieso op short-hall (<2u vliegtijd) af moeten schaffen op alle maatschappijen, zeker als je betaalt om niet met kraskaarten lastiggevallen te worden. Ze zitten alleen maar in de weg, maken dat zelfs een beetje bijslapen niet lukt en je gaat niet dood van 2u niets drinken.

Long-haul is het een ander verhaal. Als je 18u onafgebroken in de lucht zit is het wel zo aangenaam als je wat eten en drankjes krijgt :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
ReZ1987 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:44:
[...]
Ja heb (zoals in de TS vermeld) een confirmatiecode, daarmee zou ik ook online kunnen inchecken inderdaad, maar omdat ik nog extra bagage heb (en al betaald heb voor inchecken bij de balie) is dat niet handig :P
Dit is het kostenplaatje van zowel Cheaptickets.nl als Ryanair:

[...]

[...]

[...]

Scheelt dus € 12,50...

En ik wacht nog steeds op mail terug van Cheaptickets.nl... Hoe lang moet dat duren zeg? O-)
Je hebt dus alsnog met een CC bij Cheaptickets betaald :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
Wij hebben uw betaling middels iDeal/internetbankieren ontvangen.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Omdat dit er stond:
Betaling 1: bevestigd
Naam van cardhouder T. Berens
Cardnummer MC: XXXXXXXXXXXX2383
Betalingsbedrag 66,41 EUR
Betaald bedrag 66,41 EUR
Verschuldigd bedrag: 0,00 EUR
Mastercardnummer, betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
Ja klopt, maar dat zijn de CC gegevens van CheapTickets. :)
Zoals ik in de TS ook al vermeld had:
Ik heb een paar weken terug een vlucht geboekt bij Ryanair via www.cheaptickets.nl, omdat ik geen creditcard tot mijn beschikking heb en via cheaptickets ik via iDeal kon betalen. :)
Cheaptickets vertaalt mijn iDeal om naar Creditcard zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-04 19:22

Brons

Fail!

Ik vind het eigenlijk geen enkel probleem om met RA te vliegen. Het is inderdaad niet de meest comfortabele maatschappij en service kennen ze niet. Echter je bent ook haast geen geld kwijt. Zeker op de kortere vluchten zie ik niet in waarom je met een 'echte' maatschappij zou willen vliegen. Ik zie het gewoon als een volle trein of bus.

[ Voor 7% gewijzigd door Brons op 11-06-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
ReZ1987 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:27:
Ja klopt, maar dat zijn de CC gegevens van CheapTickets. :)
Zoals ik in de TS ook al vermeld had:

[...]

Cheaptickets vertaalt mijn iDeal om naar Creditcard zeg maar :)
Ah ok, dat bovenste is wat jij betaald hebt en die met CC nummer is wat in je boekingsbevestiging stond omdat Cheaptickets jou die doorstuurde. I get it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
Thetallguy schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:58:
[...]

Ah ok, dat bovenste is wat jij betaald hebt en die met CC nummer is wat in je boekingsbevestiging stond omdat Cheaptickets jou die doorstuurde. I get it :)
Yep :)

En net bevestiging gehad van Cheaptickets! :D
Geachte heer, mevrouw ,

Bedankt voor uw email.

De vliegtickets van Ryan Air die geboekt worden via CheapTickets.nl zijn wel degenlijk echt.

CheapTickets.nl wilt u daarom graag laten zien dat het echt goed is.

U kunt dit terug zien via de website van Ryan Air. (www.ryanair.com) vervolgens gaat u naar mijn boeking beheren.
Vervolgens vult u bij optie 2:
uw reserveringsnummer in: ******
e-mail: reserveringen@beins.nl (LET OP! niet uw eigen e-mail)
vertrekplaats: Eindhoven
aankomstplaats: Stockholm

Vervolgens kiest u voor boeking weergeven/beheren. Hier ziet u uw boekin staan, kunt u dingen wijzigen en inchecken.

Mocht u nog niet overtuigd zijn raad ik u aan telefonisch contact met ons op te nemen.

CheapTickets.nl is te bereiken via telefoonnummer 0162-485070.

Met vriendelijke groeten,

CheapTickets
Dus ik ben overtuigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wat minder, gezien het feit dat er een blijkbaar analfabeten op de klantenservice werken bij cheaptickets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Papa Roach schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:10:
[...]

Ik wat minder, gezien het feit dat er een blijkbaar analfabeten op de klantenservice werken bij cheaptickets.
Jij hebt liever een door een marketingafdeling nagekeken standaardantwoord?

Je ziet duidelijk aan het mailtje dat iemand zijn best doet om een goed antwoord te geven en een optie te bieden even te bellen als het onduidelijk is. Een "wel degenlijk" en een vergeten letter kan ik daar wel om vergeven.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:58

ralpje

Deugpopje

En de uiteindelijke boeking is dus wel gewoon via de website of het callcenter van Ryanair gedaan, alleen door een medewerker van CheapTickets.
Reserveringen

Alle boekingen voor Ryanair-vluchten moeten gemaakt worden op www.ryanair.com of via een Ryanair-callcenter. Boekingen die zijn gemaakt via websites van derden of een online reisbureau kunnen zonder bericht of restitutie worden geannuleerd.
Bovenstaande zal dan ook geen stand houden, want ze spreken nergens over wíe die boeking moet doen. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Mwah, reserveringen@beins.nl staat er als e-mail adres van de boeker. Dit is door Ryanair eventueel wel eruit te filteren als zijnde een boeking door een Metasearch partij :) (veel boekingen op verschillende namen met zelfde e-mail/betalingsgegevens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Crazy D schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:51:
[...]Enige echte minpunt vind ik dat je geen vaste stoelen hebt, het is een kwestie van mazzel hebben dat je snel genoeg t vliegtuig in kan (extra betalen en je mag eerder ;)) en dat je dan ook nog bij elkaar kunt zitten.
De laatste keer dat ik met Ryanair vloog ("Brussel" -> Shannon), kon ik voor (dacht ik) 4 euro extra per segment (dus 8 euro totaal) een priority boeking maken. Dan krijg je voorrang op de passagiers die dit niet hebben. Er zijn dan 2 incheckrijen, en in de priority rij stond tot mijn verbazing bijna niemand. Ongeveer 10 mensen voor me, terwijl de gewone rij zo lang was dat die helemaal de gang in liep. En dat was net voor het inchecken, ik was nogal laat.

Op de terugweg hetzelfde verhaal. Voor die 4 euro heb je dan toch een veel grotere kans op een fijne plaats. Al ben ik bang dat veel meer mensen dat gaan doen nadat ze de eerste keer op die priority rij hebben moeten wachten.

Verder vind ik het trouwens prima te doen hoor, Ryanair. Hetzelfde comfort als een busreis (weinig dus) al zit je er (in mijn geval) een stuk minder lang in. In de laatste vlucht mocht ik zelfs bellen! Na 20 minuten ofzo zetten ze een bordje aan met 'Phone use permitted'. Je belt dan wel via hun basisstation (ze werken samen met een provider) en ik kon echt nergens de roaming tarieven vinden dus ik vrees dat het je een rib uit je lijf kost. Mijn prepay kaartje weigerde het en ik durfde die van mijn werk niet te gebruiken zonder goede reden.

Ik las trouwens nu weer dat ze er over denken om het WC bezoek tijdens de vlucht te laten betalen. Dat gaat wel weer heel ver :S Maargoed, ook weer vergeleken met een busreis (waar je vaak helemaal geen WC hebt) is het wel weer te doen.

offtopic:
Sorry, eigenlijk is deze hele post een beetje offtopic omdat ik totaal niet reageer op de vraag van de topicstarter, maar omdat hij voor de 1e keer met Ryanair gaat vliegen dacht ik dat mijn mening toch iets zou toevoegen. Bovendien had ik het al gepost toen ik het me realiseerde ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 16-06-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GekkePrutser schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:09:
[...]

Op de terugweg hetzelfde verhaal. Voor die 4 euro heb je dan toch een veel grotere kans op een fijne plaats. Al ben ik bang dat veel meer mensen dat gaan doen nadat ze de eerste keer op die priority rij hebben moeten wachten.
Reken er maar niet op, met de prijs van een gemiddelde Ryanair vlucht drijft dat het met 20% omhoog. Zat mensen die dat er niet voor over hebben - ik iig niet, dus je prio rij is veilig en toch geef ik je goede kans dat ik eerder van een vlucht af ben dan jij :+
Ik las trouwens nu weer dat ze er over denken om het WC bezoek tijdens de vlucht te laten betalen. Dat gaat wel weer heel ver :S Maargoed, ook weer vergeleken met een busreis (waar je vaak helemaal geen WC hebt) is het wel weer te doen.
Wat zei Vespasianus ook al weer?

pecunia non olet ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:14
Heb laatst voor mijn ouders en broertje ook 3 tickets geboekt bij RyanAir: Bremen - Haugesund. Vliegreis is pas volgende maand, ervaring heb ik dus nog niet.
De vlucht zelf is 33 euro pp heen en 21 euro pp terug (prijs is vnml luchthavenbelasting). Vervolgens komt er nog 40 euro aan tassen, 30 euro aan web checkin en 3x10 euro "handling fee" bij.
Zo is een goedkope vlucht al snel 260 euro, maar zeg nou zelf: voor 1 uur en 20 minuten in het vliegtuig zitten hoef je geen luxe, en voor die prijs vlieg je met SAS in je eentje ipv met z'n 3en, is je vlucht niet rechtstreeks maar via Oslo, en moet je naar Schiphol rijden ipv Bremen, wat qua reistijd voor mijn ouders net zo ver is. Met OV is een retourticket Bremen zelfs goedkoper dan een retourtje schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

dion_b schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:26:
Reken er maar niet op, met de prijs van een gemiddelde Ryanair vlucht drijft dat het met 20% omhoog. Zat mensen die dat er niet voor over hebben - ik iig niet, dus je prio rij is veilig en toch geef ik je goede kans dat ik eerder van een vlucht af ben dan jij :+
Tja, ik vind het 't wel waard, voor die enkele keer dat ik Ryanair pak.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind het het ook wel waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 16:18:
[...]

Jij hebt liever een door een marketingafdeling nagekeken standaardantwoord?

Je ziet duidelijk aan het mailtje dat iemand zijn best doet om een goed antwoord te geven en een optie te bieden even te bellen als het onduidelijk is. Een "wel degenlijk" en een vergeten letter kan ik daar wel om vergeven.
Tel hier de vreemde stijl nog bij op (punten, komma's en dubbele punten staan bijna nergens goed).

Het is toch wel je visitiekaartje lijkt me. Maar ontopic:
Ik zou het toch echt nog even bij ryanair navragen, aangezien zij zeggen: niet via ons geboekt, kan ongeldig worden verklaard.
Het feit dat je kan inloggen betekent nog niet dat het ticket niet geannnuleerd kan worden (alhoewel cheaptickets.nl dan volgens mij wel verantwoordelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 00:46:
[...]

Tja, ik vind het 't wel waard, voor die enkele keer dat ik Ryanair pak.
Totdat iedereen het doet, en het dus niks meer uitmaakt en wel veel geld oplevert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thetallguy schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:15:
Totdat iedereen het doet, en het dus niks meer uitmaakt en wel veel geld oplevert ;)
Gelukkig zijn de meeste mensen te gierig en te knijperig ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Precies, op iedere euro wordt gekeken, dus niemand wil prio rij. Ik vloog geregeld vanaf Skavsta naar Berlijn, meestal kost het geen drol (50 tot >>90 procent van de kosten zitten in de creditcardkosten :)) en een vliegtuig wat grotendeels leeg is.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vlieg nogal weleens naar Madrid en het overgrote deel van de kosten (60-70 euro) zit hem dan in de luchthavenbelasting helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Niet online
Hillie schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:50:
Precies, op iedere euro wordt gekeken, dus niemand wil prio rij. Ik vloog geregeld vanaf Skavsta naar Berlijn, meestal kost het geen drol (50 tot >>90 procent van de kosten zitten in de creditcardkosten :)) en een vliegtuig wat grotendeels leeg is.
Accountje aanmaken op Entropay, dan kan je met een virtuele Visa Electron kaart betalen, scheelt je de CC-kosten van Ryanair weer (wel transactiekosten op Entropay van ik meen 0.99GBP per keer).

Op routes van/naar Londen wordt altijd meer priority geboekt heb ik het idee, rijen zijn dan altijd langer :)
Pagina: 1