Toon posts:

Vinyl to mp3

Pagina: 1
Acties:
  • 324 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier even een vraagje. Onlangs zag ik in de krant een spaarkaart staan voor de L-3866 USB turntable. Dit is een platenspeler met usb aansluiting die je dus kan gebruiken om je oude vinylplaten mee op te nemen. Hierzo kan je hem bekijken.
Nu is mijn vraag of er iemand al ervaring heeft met dit soort dingen of iemand er thuis ook zo eentje heeft en of ie er tevreden van is.
Of is dit 'brol' ? Zoja welke raad je me dan aan om te kopen?

Mvg
Kevinn

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Ik heb niet veel ervaring met dat soort draai tafels. Ik heb er wel eens een gehoord, aangesloten op een een stereo set en ik vond het geluid bagger. Ik ben zeer fan van vinyl en heb zelf ook een draaitafel.

Het probleem is dat het element wat in die 100 euro USB tafeltjes zit gewoon waardeloos is, daarnaast is de phono preamp die er in zit ook zeer matig.
Voor een budget van 100 ~ 150 euro kun je echt veel beter krijgen. Koop voor 50~100 euro een leuk dual of pioneer tweedehands draaitafel met element en koop voor 50~75 euro een redelijk phono preamp van NAD, pro-ject of cambridge. Sluit dit geheel aan op de line in van je pc en met audacity kun je dan alles opnemen en omzetten naar MP3.

En wie weet vind je die oude platen dan in een keer weer zo mooi klinken dat je het vaker gaat draaien. En vergeet de platen van te voren niet eerst te wassen, hoe dat moet is makkelijk op google te vinden.

Verwijderd

Het is wel mogelijk. Ik doe het zelf ook en het werkt ook uitstekend!
Ik heb tussen me 2 platenspelers een mengpaneel. Ik speel de plaat af en gaat naar het mengpaneel en gelijk naar de computer. Maar ik ook een mengpaneel voor me computer, dat zou het ook wel kunnen zijn,

Maar het geluid wordt niet bagger, het is maar hoe je het doet ;)

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 15:52
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 07:52:
Het is wel mogelijk. Ik doe het zelf ook en het werkt ook uitstekend!
Ik heb tussen me 2 platenspelers een mengpaneel. Ik speel de plaat af en gaat naar het mengpaneel en gelijk naar de computer. Maar ik ook een mengpaneel voor me computer, dat zou het ook wel kunnen zijn,

Maar het geluid wordt niet bagger, het is maar hoe je het doet ;)
je weet dat dit topic bijna 5 Jaar oud is 8)7

const { signature } = await fetchProfile()

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Klik

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.