Ik heb hier een HP 6710B liggen met een Celeron 540 cpu. Van mijn werk een HP6730B met een P8400 cpu meegekregen waarvan o.a. het beeldscherm kapot is. Men vind het niet de moeite waard om deze te laten repareren. Wil je er wat mee doen was de vraag. Ja tuurlijk
Dus wat dacht ik, laat ik ik de cpu eens overzetten. Beide hebben dezelfde socket (mPGA478) maar een verschillende chipset. De 6710B (waar de cpu dus in moet) heeft een GM965 Express Chipset. Hiervan kan ik niet helemaal ontdekken of het compatible is met met een C2D maar Intel verwijst op de website wel naar een C2D.
Afijn, cpu overgezet. En wat denk je? Niet opstarten...
Bios upgrade gedaan etc. Tenzij HP de P8400 expliciet uit de bios heeft gehouden. Er bestaan wel 6710's met een C2D.
Dus wat dacht ik, laat ik ik de cpu eens overzetten. Beide hebben dezelfde socket (mPGA478) maar een verschillende chipset. De 6710B (waar de cpu dus in moet) heeft een GM965 Express Chipset. Hiervan kan ik niet helemaal ontdekken of het compatible is met met een C2D maar Intel verwijst op de website wel naar een C2D.
Afijn, cpu overgezet. En wat denk je? Niet opstarten...