Toon posts:

[8800GT] Onbekend probleem (nvlddmkm.sys melding)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem
Processor: Intel XEON E3110 (die ene die een E8400 zou zijn)
Videokaart: Leadtek WinFast 8800GT 512MB
Werkgeheugen: 2x2GB Corsair PC6400 (CM2X2048-6400C5)
Voeding: Corsair 620HX
Harddisk: Spinpoint T166 320GB

Software/OS

Software waarbij probleem voorkomt:
Tot noch toe alleen bij games, maar dan ook alle games waar 3D in voorkomt.
Cinema 4D, Photoshop en dat soort werkt allemaal nog wel.

Probleem
3 weken geleden zette ik de stroom op mijn computer en kwam ik niet aan opstarten toe omdat gelijk de stoppen eruit vlogen. Logische conclusie was natuurlijk dat de voeding het had begeven en na apart testen bleek dit het geval. Opgestuurd naar de winkel en keurig een nieuwe retour.

Nu dacht ik dus m'n pc weer te kunnen gebruiken, maar dit bleek niet geheel het geval.
Afgelopen vrijdagavond heb ik de voeding erin gezet en daarna nog wat gegamed, alles werkte prima.
Hetzelfde geldt voor de zaterdag en ook nog voor zondagochtend. Die middag, echter, liep de boel vast tijdens BF2, wat me nog nooit eerder is overkomen. Opzich moet dat natuurlijk kunnen dus ik rebootte en ging wou weer verder gaan. Nu lukte het echter niet meer om te spelen omdat steeds sneller het scherm bevroor en daarna op zwart sprong om vervolgens na afsluiten van BF2 het bericht te geven:
"Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld"

Noot: Het probleem beperkt zich dus echter niet tot BF2 zoals misschien het geval lijkt.

Reeds geprobeerd
Mijn eerste reactie was het installeren van nieuwe drivers, wat ik al in tijden niet had gedaan, alleen het probleem werd hier alleen maar groter door: nu bleef een game niet langer dan 2 seconden 'in leven', dus heb ik steeds opnieuw alle drivers verwijderd en iedere keer een andere versie geïnstalleerd.
Helaas hielp dit allemaal niks en uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om terug te gaan naar de drivers die ik eerst had.

Daarna heb ik maar eens de kast opengetrokken en gekeken of alle voedingskabels wel goed en stevig vast zaten, maar ik eigenlijk niks vinden. Voor de zekerheid heb ik de videokaart er ook even uitgehaald en proberen te betrappen op een brandlucht of brandplekje maar ook dit leverde niks op.
Het probleem was hier dus ook niet mee verholpen toen alles weer in elkaar zat.

Dus toen ben ik het internet gaan afstruinen opzoek naar logische oplossingen voor dit probleem (wat kennelijk uitermate veel voorkomt). De meeste oplossingen kwamen echter uit 2007-2008, voor SP1 en de hotfixes die toen vaak een oplossing bleken heb ik dus waarschijnlijk al.
Ook verscheidene suggesties die ik op dit forum heb gevonden haalden niks uit, waaronder het importeren van een .reg bestand dat hier ergens te vinden is en wat voor een recent geval de oplossing bleek te zijn.

Overig
Toen ik de oude voeding nog had heeft m'n computer nog nooit kuren gehad in welk opzicht dan ook.
Nog nooit vastgelopen, geen tijdelijke freezes of rare waarschuwingen.
Wat ik denk dat er mis is, is dat toen de oude voeding het begaf er een ander onderdeel ook stuk is gegaan. Hoe zou ik niet weten, maar dit lijkt me tot nu toe het meest logisch.

Als ik iets ben vergeten of als iemand die me wil helpen iets moet weten, dan ben ik uiteraard bereid dat zo goed mogelijk te vermelden.

Hopelijk kom ik op deze manier tot een oplossing
Regards,
Insensus

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
Heb je toevallig een andere videokaart die je kan testen? of onboard video op je mobo? Het eerste onderdeel waar ik aan zou denken wat wellicht schade opgelopen heeft zou de graka zijn in deze situatie.
je hebt trouwens wel de drivers verwijdert vanuit veilige modus en de pc gereboot voor je de nieuwe drivers ging installeren?

[ Voor 23% gewijzigd door Rupie op 09-06-2009 07:30 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 07:29:
Heb je toevallig een andere videokaart die je kan testen? of onboard video op je mobo? Het eerste onderdeel waar ik aan zou denken wat wellicht schade opgelopen heeft zou de graka zijn in deze situatie.
je hebt trouwens wel de drivers verwijdert vanuit veilige modus en de pc gereboot voor je de nieuwe drivers ging installeren?
Ok dat zal ik vanmiddag even proberen.
Ik heb de drivers inderdaad steeds uit veilige modus verwijderd en gereboot voor de nieuwe, en daarna ook weer.

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Dat heb ik ook gehad, bij mij werkte het volledig verwijderen van drivers en die dan met een oudere versie er weer opzetten.

Verwijderd

ik zelfde probleem nu inmiddels 2 weken..... heb al vanalles geprobeerd wat op inet als fix wordt aangegeven...maar zonder het probleem te verhelpen... ik begin nu steeds meer te denken dat me video kaart het gegeven heeft (8500 gt) ik zal hem vanweek is vervangen voor nieuwe want ik denk dat dat de driver niet de vid kaart kan aansturen en daardoor de fout komt maar goed das een gok en dat er met de driver eigelijk niks mis is... ! 8)7

net als Insensus kom ik ook steeds op forums waar het probleem uit 2007 komt wat ik erg oud vind ik denk dus dat die fixes niet voor ons probleem helpen en omdat ik bijna alle fixes gedaan heb is enige optie om dinge te gaan vervangen om te zien of dit wel werkt ik begin dus met vid kaart... :(

Verwijderd

heb video kaart vervangen voor nvidia 9600 om te proberen of dan probleem is verholpen en jahoor probleem compleet weg ;) ;) :)

de oude was zo stoffig dat de fan amper nog rond wou dat zal het probleem geweest zijn denk ik daardoor is er iets te warm geworden waardoor video kaart het begeven heeft of een onderdeel..... bij ligt het dus niet aan driver.... wat ik eigelijk gelijk al dacht maar de info op inet heeft me eerst 2 weken gekost met allerlei oplossingen die me ongelovelijk veel tijd en ergenis hebben gekost omdat het soms leek of alles weer normaal draaide maar als ik dan in game ging hup alles weer vast en weer BSOD met nvlddmkm.sys fout...
Pagina: 1