Systeem
Processor: Intel XEON E3110 (die ene die een E8400 zou zijn)Videokaart: Leadtek WinFast 8800GT 512MB
Werkgeheugen: 2x2GB Corsair PC6400 (CM2X2048-6400C5)
Voeding: Corsair 620HX
Harddisk: Spinpoint T166 320GB
Software/OS
OS: Windows Vista Business 32-bitSoftware waarbij probleem voorkomt:
Tot noch toe alleen bij games, maar dan ook alle games waar 3D in voorkomt.
Cinema 4D, Photoshop en dat soort werkt allemaal nog wel.
Probleem
3 weken geleden zette ik de stroom op mijn computer en kwam ik niet aan opstarten toe omdat gelijk de stoppen eruit vlogen. Logische conclusie was natuurlijk dat de voeding het had begeven en na apart testen bleek dit het geval. Opgestuurd naar de winkel en keurig een nieuwe retour.Nu dacht ik dus m'n pc weer te kunnen gebruiken, maar dit bleek niet geheel het geval.
Afgelopen vrijdagavond heb ik de voeding erin gezet en daarna nog wat gegamed, alles werkte prima.
Hetzelfde geldt voor de zaterdag en ook nog voor zondagochtend. Die middag, echter, liep de boel vast tijdens BF2, wat me nog nooit eerder is overkomen. Opzich moet dat natuurlijk kunnen dus ik rebootte en ging wou weer verder gaan. Nu lukte het echter niet meer om te spelen omdat steeds sneller het scherm bevroor en daarna op zwart sprong om vervolgens na afsluiten van BF2 het bericht te geven:
"Beeldschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld"
Noot: Het probleem beperkt zich dus echter niet tot BF2 zoals misschien het geval lijkt.
Reeds geprobeerd
Mijn eerste reactie was het installeren van nieuwe drivers, wat ik al in tijden niet had gedaan, alleen het probleem werd hier alleen maar groter door: nu bleef een game niet langer dan 2 seconden 'in leven', dus heb ik steeds opnieuw alle drivers verwijderd en iedere keer een andere versie geïnstalleerd.Helaas hielp dit allemaal niks en uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om terug te gaan naar de drivers die ik eerst had.
Daarna heb ik maar eens de kast opengetrokken en gekeken of alle voedingskabels wel goed en stevig vast zaten, maar ik eigenlijk niks vinden. Voor de zekerheid heb ik de videokaart er ook even uitgehaald en proberen te betrappen op een brandlucht of brandplekje maar ook dit leverde niks op.
Het probleem was hier dus ook niet mee verholpen toen alles weer in elkaar zat.
Dus toen ben ik het internet gaan afstruinen opzoek naar logische oplossingen voor dit probleem (wat kennelijk uitermate veel voorkomt). De meeste oplossingen kwamen echter uit 2007-2008, voor SP1 en de hotfixes die toen vaak een oplossing bleken heb ik dus waarschijnlijk al.
Ook verscheidene suggesties die ik op dit forum heb gevonden haalden niks uit, waaronder het importeren van een .reg bestand dat hier ergens te vinden is en wat voor een recent geval de oplossing bleek te zijn.
Overig
Toen ik de oude voeding nog had heeft m'n computer nog nooit kuren gehad in welk opzicht dan ook.Nog nooit vastgelopen, geen tijdelijke freezes of rare waarschuwingen.
Wat ik denk dat er mis is, is dat toen de oude voeding het begaf er een ander onderdeel ook stuk is gegaan. Hoe zou ik niet weten, maar dit lijkt me tot nu toe het meest logisch.
Als ik iets ben vergeten of als iemand die me wil helpen iets moet weten, dan ben ik uiteraard bereid dat zo goed mogelijk te vermelden.
Hopelijk kom ik op deze manier tot een oplossing
Regards,
Insensus